Μία καθηγήτρια στο Χονγκ Κονγκ ανέπτυξε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που χρησιμοποιεί ρομπότ σε παιχνίδια ρόλων για να βοηθήσει τα παιδιά με αυτισμό να βελτιώσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο για ανθρώπους με αυτισμό ηλικίας μεταξύ 3 και 18 και έχει στόχο να τους βοηθήσει να επιλύουν ζητήματα όπως συγκρούσεις και bullying.
Η Κάθριν Σο, βοηθός καθηγήτρια εκπαιδευτικής ψυχολογίας στο Κινεζικό Πανεπιστήμιο του Χονγκ Κονγκ, δήλωσε στο Reuters ότι από το 2015 μέχρι σήμερα περισσότερα από 1.200 παιδιά έχουν χρησιμοποιήσει το πρόγραμμα “Ρομπότ για τη Συμπεριφορική Παρέμβαση στον Αυτισμό” (RABI).
“Τα άτομα με αυτισμό έχουν δυσκολία να έρθουν σε διάδραση με άλλους και υπερευαισθησία στον κόσμο γύρω τους. Επομένως χρησιμοποιούμε τα κοινωνικά ρομπότ για να τα διδάξουμε κοινωνικές δεξιότητες ώστε να μειωθεί η αγωνία τους”, είπε η Σο.
Τα ρομπότ εισάγουν τα παιδιά στα παιχνίδια ρόλων και στην λεκτική διάδραση. Ένα τυπικό μάθημα περιλαμβάνει δύο ρομπότ που ερμηνεύουν διαφορετικά σενάρια πάνω σε ένα τραπέζι βοηθώντας έτσι τα παιδιά να διακρίνουν την διαφορά ανάμεσα στην επιτρεπτή και στην μη επιτρεπτή συμπεριφορά, όπως είναι τα ξεσπάσματα θυμού ή οι φωνές.
Η 41χρονη Μιούζ Γουόνγκ λέει ότι η πεντάχρονη κόρη της συμμετέχει στο πρόγραμμα επί επτά μήνες και ότι έχουν βελτιωθεί υπερβολικά οι κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητές της.
“Έχει αρχίσει να έχει κάποιο βαθμό κοινωνικής ζωής”, εξηγεί η Γουόνγκ.
Μετά την επαφή με τα ρομπότ, τα παιδιά ενθαρρύνονται να δοκιμάσουν τις κοινωνικές δεξιότητές τους με έναν άνθρωπο εκπαιδευτή.
Περισσότερες από 20 μη κυβερνητικές ομάδες, χρηματοδοτούμενες από κυβερνήσεις και από δημοτικά σχολεία στο Χονγκ Κονγκ και στο Μακάου έχουν υιοθετήσει το πρόγραμμα.
Η Σο ευελπιστεί ότι το πρόγραμμα αυτό θα συμβάλλει στον αγώνα κατά του αποκλεισμού.
“Θεωρούμε ότι το RABI μπορεί να βοηθήσει τα αυτιστικά παιδιά να βελτιώσουν τις κοινωνικές και συμπεριφορικές δεξιότητές τους και ως εκ τούτου να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους”, συμπληρώνει.