18.2 C
Athens
Thursday, April 25, 2024
More

    Στην δημιουργία μίας νέας μάρκας φυσικού μεταλλικού νερού προσανατολίζονται οι αδελφοί Σαράντη του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία

    Σε έρευνες για τον εντοπισμό πηγής που θα είναι κατάλληλη για την δημιουργία μίας νέας μάρκας, φυσικού μεταλλικού νερού που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά προσανατολίζονται οι αδελφοί Μιχάλης και Δημήτρης Σαράντης, επικεφαλής του ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία. Οι δύο επιχειρηματίες που ηγούνται της μεγαλύτερης επιχείρησης αυτή τη στιγμή στον κλάδο των τροφίμων, με τζίρο που το 2022 άγγιξε τα 500 εκατομμύρια ευρώ έναντι 428 εκατ. ευρώ το 2021 έχουν θέσει στο κάδρο την δημιουργία εμφιαλωτηρίου και κατ’ επέκταση την εμφιάλωση νερού, που θα τους τοποθετήσει και στη συγκεκριμένη αγορά.

    Πρόκειται ουσιαστικά για μία κίνηση που θεωρείται συμπληρωματική στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων που έχει δημιουργήσει το τελευταίο διάστημα ο όμιλος μετά την εξαγορά της εταιρείας αναψυκτικών “Κλιάφα” στα Τρίκαλα, όπου έχει πραγματοποιήσει σειρά επενδύσεων για την αναβάθμιση και ενίσχυση της παραγωγής της αλλά και της “Δουμπιά”, του ανθρακούχου φυσικού μεταλλικού νερού από την ομώνυμη πηγή που απέκτησε από τον Κωνσταντίνο Μαλαματίνα. Ήδη και για τις δύο εταιρείες ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία εκτός από επενδύσεις σε εγκαταστάσεις, έχει προχωρήσει και σε ανανέωση της εταιρικής του εικόνας. Το νερό που θα έρθει να σταθεί δίπλα στη Δουμπιά θα έχει τη χαρακτήρα μίας premium ετικέτας με υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά.

    Mία έντονα ανταγωνιστική αγορά

    Η κίνηση αυτή έρχεται σε μία αγορά έντονου ανταγωνισμού όπως αυτή του εμφιαλωμένου, της οποίας ηγούνται αυτή τη στιγμή παίκτες όπως είναι ο Βίκος και το Ζαγόρι με έδρα τα Ιωάννινα και ακολουθεί το AHB Group με το Θεόνη και οι δύο πολυεθνικές Coca-Cola 3E με το “Αύρα” και Nestle Hellas με το “Κορπή”. Θα θυμίσουμε ότι η Nestle έχει  εντοπίσει και νέα πηγή για την παραγωγή του εμφιαλωμένου φυσικού μεταλλικού νερού Κορπή, όπου το τελευταίο χρονικό διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη νέα γεώτρηση άντλησης νερού, η οποία θα βοηθήσει την εταιρεία να τριπλασιάσει τη δυναμική του εργοστασίου που διατηρεί στο Μοναστηράκι Βόνιτσας.

    Από την πλευρά της η Βίκος έχει προγραμματίσει συνολικές επενδύσεις 28 εκατομμυρίων ευρώ για το διάστημα 2021-2023, υποστηρίζοντας με θέρμη το τελευταίο διάστημα και την περαιτέρω ανάπτυξή της στην κατηγορία των αναψυκτικών.

    Η Χήτος ΑΒΕΕ που παράγει το Ζαγόρι, έχει προγραμματίσει επενδυτικό πρόγραμμα 25 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αφορά σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμό καθώς και στην αναβάθμιση των υποδομών της Ζήρεια ΕΠΕ που εξαγόρασε το 2021.

    H Θεόνη έχει θέσει στο κάδρο, δαπάνες, το συνολικό ύψος των οποίων ανέρχεται στα 10 εκατομμύρια ευρώ. Με αυτόν τον τρόπο στοχεύει εκτός από την αύξηση της παραγωγής της προσβλέπει και στην ενίσχυση του εκτοπίσματός της. Η εταιρεία προχώρησε στην κατασκευή logistics center στην περιοχή της Βατσουνιάς Καρδίτσας, όπου βρίσκεται και η έδρα της, σε οικόπεδο 38.000 τ.μ. με στεγασμένη εγκατάσταση 7.618 τ.μ.

    Η αγορά του εμφιαλωμένου στην Ελλάδα

    Σε ό,τι αφορά τον συνολικό κύκλο εργασιών των εταιρειών παραγωγής και εμφιάλωσης νερού στη χώρα μας το 2021 ήταν 307 εκατομμύρια ευρώ και το 2022 εκτιμάται ότι ανήλθε στα 337 εκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, που παρουσίαστηκε πρόσφατα στο πλαίσιο ημερίδας του Συνδέσμου Φυσικού Μεταλλικού Νερού (ΣΕΦΥΜΕΝ). Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων σε λίτρα προέρχεται από το φυσικό μεταλλικό νερό, το οποίο προέρχεται από πηγή και εμφιαλώνεται σε αυτήν (72,4%), ενώ ποσοστό 25,6% των πωλήσεων σε λίτρα αντιστοιχεί σε επιτραπέζιο νερό, το οποίο περνάει από διαδικασία απολύμανσης και κατεργασίας για την ασφάλεια του καταναλωτή, ενώ οι φυσικοχημικές του ιδιότητες είναι ανάλογες με αυτές του κοινού πόσιμου νερού. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων εμφιαλωμένου νερού εκτιμάται ότι πραγματοποιείται σε φιάλες των 1,5 και 0,5 λίτρου.

    Η συνολική αξία πωλήσεων εμφιαλωμένου νερού εκτιμάται ότι το 2021 ήταν 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ και το 2022 έφτασε στα επίπεδα των 1,32 δισεκατομμυρίων ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του 2022, της τάξεως των 932 εκατομμυρίων ευρώ, προήλθε από την αγορά του HoReCa (εστίαση, ξενοδοχεία, catering). Αμέσως μετά τα σούπερ μάρκετ ακολούθησαν με πωλήσεις 176 εκατομμυρίων ευρώ, τα μικρά καταστήματα λιανικής με 131 εκατομμύρια ευρώ και τα περίπτερα με 81 εκατομμύρια ευρώ.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα