20.9 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

     Στα ράφια των ΣΜ με τα ανώνυμα προϊόντα στριμώχνονται οι καταναλωτές  για να τα βγάλουν πέρα-Τι λένε τα στοιχεία της IRI   

    Φτωχότεροι οι πολίτες θα προσέλθουν οσονούπω στις κάλπες για την επιλογή κυβέρνησης της επόμενης τετραετίας εξαιτίας της ακριβείας που άδειασε το πορτοφόλι τους ενώ η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με «γιατροσόφια» τύπου market pass προσπαθεί να τιθασεύσει το «θηρίο» που λέγεται πληθωρισμός και ροκανίζει τα εισοδήματα των πολιτών.

    Η αγορά τροφίμων στα σούπερ μάρκετ έχει …αλλάξει κατηγορία όταν οι λιανικές τιμές καλπάζουν τα δύο τελευταία χρόνια.

    Τα νοικοκυριά για να αγοράσουν τα προς το ζην στρέφονται ομαδικά στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που είναι πιο φθηνά σε σχέση με τα επώνυμα των ελληνικών και ξένων πολυεθνικών εταιρειών.

    Η IRI ως εταιρεία ερευνών του λιανεμπορίου διαπιστώνει ότι τα ράφια των σούπερ μάρκετ άδειασαν πιο γρήγορα για τα ανώνυμα προϊόντα και γνωστά ως PL ενώ για τα επώνυμα  χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να αντικατασταθούν με νέες παραλαβές.

    Η κυβερνητική διαχείριση του πληθωρισμού με το καλάθι του νοικοκυριού, το οποίο  φορτώθηκε με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δηλαδή έχουν μία «φίρμα» που ανήκει στην  αλυσίδα που το βάζει στα ράφια της.

    Η αλυσίδα LIDL είναι αυθεντία στην κατηγορία των ανώνυμων προϊόντων αφού τα ράφια της σε ποσοστό 70% γεμίζουν με  τα δικά της προϊόντα, επιτυγχάνοντας πιο χαμηλές τιμές  των προϊόντων σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

    Η IRI διαπιστώνει ότι η αξία των προϊόντων PL ( Ιδιωτικής ετικέτας) ανάμεσα σε 60  κατηγορίες προϊόντων έκοψε πρώτη τα νήμα σε αξία και σε όγκο πωλήσεων.

    Ειδικότερα οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά16% ανάμεσα στις κατηγορίες όταν τα επώνυμα προϊόντα είχαν άνοδο 5,2%.

    Αντίθετα οι όγκοι πωλήσεων για τα επώνυμα προϊόντα είχαν πτώση 2,5% την χρονιά που πέρασε ενώ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι άνοδο κατά 5,2% σε όγκο πωλήσεων.

    Οι 60 κατηγορίες που μπήκαν στην έρευνα της IRI είχαν άνοδο κατά 6,8% σε τζίρο  την χρονιά που πέρασε και σε όγκο οριακή πτώση κατά 0,8%

    Για τους καταναλωτές που δεν μπορούν να αγοράσουν επώνυμα προϊόντα μεταφράζεται ως μία βίαιη μεταβολή των οικονομικών τους καθώς η εγχώρια αγορά του λιανεμπορίου δουλεύει σε ποσοστό άνω του 85% με επώνυμα προϊόντα και το υπόλοιπο 15% με προϊόντα PL. Στην ευρωπαϊκή αγορά τα PL κατέχουν μερίδιο αγοράς που φτάνει στο 45% και τα επώνυμα στο 55%.Τα νοικοκυριά παρά την δεκαετή οικονομική κρίση που έφεραν τα Μνημόνια δεν στερήθηκε τα επώνυμα προϊόντα που ήταν πάντα ως πρώτη επιλογή ενώ σήμερα αναγκάζονται σε δεύτερη επιλογή και καταφεύγουν στα ανώνυμα προϊόντα.

    Τίμος Δούσμανης-Pointmedia.gr

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα