Ανοιχτή κόντρα μεταξύ του υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Στυλιανίδη και της Αττικής Οδού έχει ξεσπάσει, αναφορικά με τις ευθύνες για το χάος που προκλήθηκε στον αυτοκινητόδρομο από την κακοκαιρία «Ελπίδα».
Χθες, η εταιρεία επιδίωξε να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από το φιάσκο με τον εγκλωβισμό χιλιάδων πολιτών από τον χιονιά, ρίχνοντας τις ευθύνες τόσο στον Χρήστο Στυλιανίδη, όσο και στην Τροχαία.
Και όλα αυτά ενώ ήδη η ανάδοχος εταιρεία είχε αποδεχθεί την αποζημίωση των 2.000 ευρώ για κάθε εγκλωβισμένο όχημα, αλλά και την ώρα που ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικής Οδού, Βασίλης Χαλκιάς, παραιτήθηκε υπό το βάρος του χάους και της ατελείωτης ταλαιπωρίας τόσων ανθρώπων.
«Είχε ζητηθεί απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών»
Στην ανακοίνωσή της, η Εταιρεία επιρρίπτει τις ευθύνες στον υπουργό Πολιτικής Προστασίας, Χρήστο Στυλιανίδη, υποστηρίζοντας ότι η Αττική Οδός είχε ζητήσει την απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών από την Κυριακή το βράδυ -όπως είχε γίνει και στην κακοκαιρία «Μήδεια» (13-17 Φεβρουαρίου 2021)-, κάτι που, όπως αναφέρει, επανέλαβε και στη συντονιστική σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου.
Σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, «ειδικά σε ό,τι αφορά τα φορτηγά και μετά από παρεμβάσεις Περιφερειαρχών κατά της προληπτικής απαγόρευσης κυκλοφορίας τους, ο Υπουργός Πολιτικής Προστασίας τοποθετήθηκε σαφώς λέγοντας ότι πρέπει να διασφαλιστεί η οικονομική-εφοδιαστική αλυσίδα. Συγκεκριμένα, υπογράμμισε ότι το Κράτος δεν μπορεί να κλείνει δρόμους προληπτικά και πρότεινε να υπάρχει στενή συνεργασία Τροχαίας και Παραχωρησιούχων, με σύσταση η Τροχαία να παρεμβαίνει όπου απαιτείται είτε με ακινητοποίηση των φορτηγών ή να διοχετεύονται πίσω από αλατιέρες για να μπορούν να κινηθούν. Στην πρόταση αυτή συμφώνησε και η Αστυνομία, προσθέτοντας ότι ανάλογα με τα φαινόμενα θα προχωράει σε σχετικές απαγορεύσεις όπου χρειάζεται μέσω ανακοινώσεων».
Στην αντεπίθεση ο Στυλιανίδης: «Λέει ψέματα η Αττική Οδός, δεν μας ζητήθηκε απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών»
Ωστόσο, ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης δεν έμεινε με σταυρωμένα χέρια και πέρασε στην αντεπίθεση, διαψεύδοντας την Αττική Οδό.
Το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κάνει λόγο για ψευδείς ισχυρισμούς της Αττικής Οδού και διαψεύδει ότι τέθηκε από τη συγκεκριμένη εταιρεία αίτημα «προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών-βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου».
Οπως σημειώνει το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης, «στη σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου αποφασίστηκε ότι σε ό,τι αφορά στα βαρέα οχήματα θα γινόταν αξιολόγηση της κατάστασης νωρίς το πρωί της Δευτέρας».
Τονίζει δε πως όλες οι εταιρείες διαχείρισης, μεταξύ των οποίων και οι Αττικές Διαδρομές, εγγυήθηκαν ότι μπορούν να διαχειριστούν το φαινόμενο και να μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι.
«Ειδικά για την εταιρεία ”ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ”, επαναλαμβάνουμε ότι διαβεβαίωσαν ότι ήταν σε πλήρη ετοιμότητα για την αντιμετώπιση προβλημάτων λόγω χιονοπτώσεων και παγετού στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους» αναφέρει το υπουργείο, και υπογραμμίζει ότι «επιπρόσθετα, η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι διαθέτει περισσότερα οχήματα εκχιονισμού από τη συμβατική της υποχρέωση. Συγκεκριμένα, 35 εκχιονιστικά οχήματα σε 70 χλμ. (δηλαδή, ένα όχημα ανά δύο χιλιόμετρα)».
Στην ανακοίνωση του υπουργείου επισημαίνεται ακόμη: «Η αποδοχή της απαίτησης για 2.000 ευρώ αποζημίωση σε κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο, δεν σημαίνει ταυτόχρονα και αποδοχή της ευθύνης για την τραγική διαχείριση της Αττικής Οδού;».