Παρά τον πληθωρισμό και τη μείωση της κερδοφορίας, η Lidl παραμένει αισιόδοξη για
την ισπανική αγορά σχεδιάζοντας να ανοίξει 30 νέα καταστήματα στην χώρα το 2024, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε περισσότερα από 700.
Μακροπρόθεσμος στόχος είναι να φτάσει τα 1.000 καταστήματα στην εν λόγω χώρα, σύμφωνα με τον εταιρικό διευθυντή της εταιρείας, Ferran Figueras.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Ο Figueras ανέφερε ότι η Lidl España διαθέτει σήμερα 12 εγκαταστάσεις logistics και
σχεδιάζει να ανοίξει τέσσερις νέες αποθήκες, ορισμένες από τις οποίες βρίσκονται
ήδη υπό κατασκευή.
• Επενδύσεις 2023: αναμένεται να φθάσουν τα €250 – €300 εκατ.
• Συνολικές επενδύσεις στην Ισπανία: €2,5 δισ.
ΠΩΣ ΚΙΝΗΘΗΚΕ Η ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ
Εντούτοις, η κλιμάκωση των τιμών έχει επηρεάσει τις επιδόσεις της Lidl στην Ισπανία.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε €193 εκατ. στην τελευταία οικονομική χρήση (που
έκλεισε τον περασμένο Φεβρουάριο), δηλαδή σε παρόμοια επίπεδα με την αμέσως προηγούμενη χρήση (€190 εκατ.).
ΠΩΛΗΣΕΙΣ & ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΚΕΡΔΟΥΣ
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18% την ίδια περίοδο, στα €6,08 δισ., εν μέρει λόγω της
επίδρασης του πληθωρισμού, αλλά και λόγω του ανοίγματος 20 καταστημάτων.
Ωστόσο, η αύξηση του κόστους μεταφράστηκε σε μείωση των περιθωρίων κέρδους κατά
15%.
Για το τρέχον έτος, το οποίο θα κλείσει τον Φεβρουάριο του 2024, η πρόβλεψη αναφέρει αύξηση πωλήσεων ελαφρώς κάτω από διψήφιο ποσοστό, καθώς η κατανάλωση έχει
αρχίσει να βελτιώνεται, με τους καταναλωτές να επιλέγουν προϊόντα υψηλότερης αξίας.
ΕΞΑΓΩΓΕΣ
Ο Figueras πρόσθεσε ότι ο discounter κατέγραψε εξαγωγές ύψους €3,5 δισ. σε ισπανικά γεωργικά προϊόντα και τρόφιμα, σε 30 χώρες, συμβάλλοντας με €8,19 δισ. στο ΑΕΠ
της Ισπανίας και δημιουργώντας πάνω από 172.000 θέσεις εργασίας.
Η Lidl είναι η τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα super market στην ισπανική αγορά βάσει
μεριδίου (6,2%), πίσω από τη Mercadona (27%) και την Carrefour (9,7%).