21.6 C
Athens
Tuesday, May 14, 2024
More

    Στα 26,5 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών της Media Strom το 2022

    Το 2022, ο κύκλος εργασιών της Media Strom ή κατά την επίσημη εταιρική της ονομασία Αθηναϊκή Στρωματοποιία Α.Ε., ανήλθε στα 26,5 εκατ. ευρώ με EBITDA 5,8 εκατομμύρια ευρώ και για το 2023 η εκτίμηση είναι ότι θα αγγίξει τα 30 εκατ. ευρώ τζίρο με EBITDA 7,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα και ποσοστό ανάπτυξης πωλήσεων κατά 13%.

    Συνολικά στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή περί τις 200 βιομηχανίες και βιοτεχνίες κατασκευής στρωμάτων μεγαλύτερου και κυρίως μικρότερου βεληνεκούς. Βάσει των τελευταίων δημοσιευμένων και πιο πρόσφατων οικονομικών καταστάσεων εταιρειών του κλάδου για το 2021, η Media Strom είχε κύκλο εργασιών 23,24 εκατ. ευρώ, δεύτερη ήταν η Greco Strom με τζίρο 12,33 εκατ. ευρώ, ακολουθεί η Candia Strom με 11,3 εκατομμύρια ευρώ και η Elite Strom με 10,9 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, με βάση τα στοιχεία του 2019, δεύτερη ήταν η Cocomat, η οποία  δεν έχει δημοσιεύσει ισολογισμό για τα έτη 2020 και 2021. Με βάση τα στοιχεία του 2019 ο τζίρος της ήταν 19,38 εκατομμύρια ευρώ και τα αποτελέσματά της προ φόρων ζημιογόνα στα 5,8 εκατομμύρια ευρώ.

    Η επένδυση στην Ελλάδα 

    Η Media Strom ιδρύθηκε το 1967 από τον Γιάννη και τον Νίκο Νιάρχο – τραπεζικός υπάλληλος και τεχνικός σε φαρμακευτική εταιρεία αντίστοιχα – και είχε έδρα της ένα ημιυπόγειο στο Μεταξουργείο. Σήμερα διατηρεί ένα σύγχρονο εργοστάσιο στο Μαρκόπουλο Μεσογαίας για το οποίο προ της δεκαετούς κρίσης επένδυσε σταδιακά περί τα 30 εκατομμύρια ευρώ. Η απόφαση για την κατασκευή του ελήφθη το 2004 σε εντελώς διαφορετικές συνθήκες. Μάλιστα είχαν προσεγγίσει τη διοίκηση της εταιρείας και ιδιώτες από τη Βουλγαρία, προτείνοντάς της να δημιουργήσει εκεί το εργοστάσιό της και προσφέροντας ιδιαίτερα ελκυστικά κίνητρα.

    Ωστόσο δεν πραγματοποίησε το βήμα στη συγκεκριμένη χώρα, διότι όπως είπε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Γιώργος Νιάρχος, η πορεία της βασίζεται στους ανθρώπους, γι’ αυτό και η διοίκηση επέλεξε να παραμείνει παραγωγικά στην Ελλάδα. Η επιχείρηση διατηρεί περίπου 100 συνταγές στρωμάτων, δυνατότητα παραγωγής σε 1.500 διαφορετικές διαστάσεις που προκύπτουν από συνδυασμό 150.000 πιθανών διαστάσεων παραγόμενων προϊόντων. Επί του παρόντος απασχολεί 250 άτομα.

    Για το 2023 έχει προγραμματίσει επενδύσεις 1 εκατ. ευρώ καθώς θα ιδρύσει 3 νέα εταιρικά καταστήματα, θα προχωρήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη του e-commerce, σε αναβάθμιση του ERP και μετάβαση στο Microsoft F&O 365 καθώς και σε εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στο εργοστάσιο με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας.

    Επιδίωξη είναι να αναπτύξει περισσότερο τα εταιρικά καταστήματα και το franchise, να διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων της και να ενισχύσει την παρουσία της στην ξενοδοχειακή αγορά όπου η διείσδυση σε τζίρο αντιστοιχεί σε περίπου 10% επί του συνολικού κύκλου εργασιών της. Σε αυτό το πλαίσιο εστιάζει σε μονάδες 4 και 5 αστέρων. Επί του παρόντος διατηρεί 34 εταιρικά καταστήματα και 21 καταστήματα franchise, διαθέτει 69 shop in shop καταστήματα, 600 συνεργάτες χονδρικής και έχει συμπράξει με περισσότερα από 1.200 ξενοδοχεία και συνεργαζόμενες αλυσίδες.

    Στα 160 εκατομμύρια ευρώ ο τζίρος των οικιακών στρωμάτων 

    Ως προς τα επιμέρους κανάλια διάθεσης στην Ελλάδα, η οικιακή αγορά στρωμάτων έχει αξία περίπου 160.000 εκατ. ευρώ σε τιμές καταναλωτή και πωλήσεις περίπου 450.000 τεμαχίων ετησίως, ενώ σε αυτήν προστίθεται η επαγγελματική αγορά με περίπου 120.000 στρώματα αλλά και η βρεφική αγορά που καλύπτει 80%-90% από τις 80.000 ετήσιες γεννήσεις της χώρα μας. Στο παιχνίδι της αγοράς έχουν εισέλθει οι DIY αλυσίδες αλλά και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις που δεν ξεπερνούν το 5% του συνολικού τζίρου της κατηγορίας.

    Οι μάρκες που έχει στο χαρτοφυλάκιό της είναι οι Stromatex, Media Strom και Zenius. Η Stromatex είχε κάνει το όνομά της generic, υπό την έννοια ότι προφέροντας το όνομά της ο καταναλωτής ζητούσε στρώματα με ελατήρια. Η συγκεκριμένη επιχείρηση το 1992 εξαγοράστηκε από την Αθηναϊκή Στρωματοποιία και χρησιμοποιείται για διάθεση στρωμάτων σε επαγγελματίες, οι οποίοι αγοράζουν ή εμπορεύονται κρεβατοκάμαρες. Επίσης η Media Strom συνεργάζεται από το 1992 με την Praktiker, με την οποία έχουν δημιουργήσει τη μάρκα Zenius.

    Για τις εξαγωγές ο κύριος Νιάρχος στο πλαίσιο σχετικής εταιρικής παρουσίασης είπε ότι έχουν καθυστερήσει ως προς την ανάπτυξή τους λόγω της ρευστότητας στο ευρύτερο περιβάλλον και σημείωσε ότι στο ενδιαφέρον της εταιρείας βρίσκονται τα Βαλκάνια και η Μέση Ανατολή. Η επιχείρηση έκανε παλαιότερα εξαγωγές σε Ρωσία και Γερμανία, όπου στην πρώτη διατηρούσε από το 1992 έως και το 1998 τέσσερα καταστήματα. Το 1998 έγινε υποτίμηση στο ρούβλι και επήλθε κοσμογονική αλλαγή. Σε μία ημέρα οι τιμές των προϊόντων διπλασιάστηκαν και οι μισθοί υποτιμήθηκαν δραστικά με αποτέλεσμα να παγώσει η αγορά. Η Media Strom επιχείρησε να διατηρήσει τα εταιρικά της καταστήματα στη χώρα, ωστόσο η δραστηριότητα κρίθηκε ασύμφορη και εν τέλει αποχώρησε πλήρως το 2002 από τη Ρωσία.

    Περίπου το 10% των στρωμάτων εισάγονται από το εξωτερικό

    Στην ελληνική αγορά εισάγονται και στρώματα, τα οποία δεν υπερβαίνουν το 10%-12% του συνολικού τζίρου στον τομέα αυτών. Το IKEA είναι ένας παίκτης που διαθέτει στρώματα εισαγωγής, καθώς και επιχειρήσεις όπως η Istikbal του ομίλου Πορτοκαλίδη αλλά και η Entos της οικογένειας Θεοδωρίδη.

    Σε ό,τι αφορά τα κρεβάτια υφίσταται παραγωγή επίπλου στην Ελλάδα, η οποία είναι ακόμα πιο κατακερματισμένη σε σχέση με τα στρώματα. Τα τελευταία χρόνια κατασκευαστές που υπήρχαν έχουν περιοριστεί τόσο σε πλήθος όσο και σε δυναμική. Το μεγαλύτερο μέρος των κρεβατιών αποτελούνται κατά κύριο λόγο από μέρη που εισάγονται και ακολούθως συναρμολογούνται στην Ελλάδα.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα