19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Ο άνθρωπος που συσκεύασε το κρουασάν της βιτρίνας στην Πατησίων και απογείωσε την Chipita

    Από το γαλακτοπωλείο στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, στον κολοσσό της Chipita ένα… κρουασάν πραλίνας δρόμος! Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, γνωστός στον χώρο του επιχειρείν,  έχει πάρει πολλά βραβεία για τις καινοτομικές δράσεις του και επιχειρηματικό έργο του. Άλλωστε, πρόκειται για τον άνθρωπο που έκανε κολοσσό την Chipita και της έδωσε διεθνή προσανατολισμό και προοπτική.

    Η κρουασαντερί στην Πατησίων που έφερε την ιδέα 

    «Η ιδέα δεν ήταν δική μου», εξομολογείται ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος. «Είχα μια μικρή βιοτεχνία πραλίνας φουντουκιού και υπήρχε μια κρουασαντερί στην Πατησίων, η οποία αγόραζε από μένα μεγάλες ποσότητες. Ήμουν ακόμη φοιτητής στην Ανωτάτη Εμπορική, όταν αποφάσισα να πάω στο μαγαζί εκείνο για να δω τι τις κάνει τις ποσότητες αυτές. Πράγματι, άνοιγε τα φρέσκα κρουασάν και τα γέμιζε με την πραλίνα».

    Η εικόνα αυτή του έμεινε στο μυαλό και όταν αργότερα ως ιδιοκτήτης πλέον της Chipita, που έβγαζε μόνο γαριδάκια – ένα προϊόν που όπως χαρακτηρίζει ο ίδιος άλλοτε ήταν «δόξα τω Θεώ» και άλλοτε «βοήθα Παναγιά» – αποφάσισε να βιομηχανοποιήσει και να τυποποιήσει το προϊόν που είχε δει τότε στην κρουασαντερί της Πατησίων. «Δεν ήταν εύκολο, καθώς έπρεπε ένα φρέσκο προϊόν να το κάνω μακράς διάρκειας αλλά το κυριότερο ήταν ότι δεν είχα τα χρήματα».

    Αυτή η κατάσταση τον ανάγκασε να δημιουργήσει μια παρουσίαση για το προϊόν και να επισκέπτεται βιομηχάνους της εποχής για να προσελκύσει το επενδυτικό τους ενδιαφέρον. «Έκανα 19 παρουσιάσεις και πήρα 19 όχι. Κάποιος με ρώτησε κιόλας πώς μου ήρθε να κάνω ένα τέτοιο προϊόν. Ε, και στο τέλος πείστηκα και εγώ ότι ήταν όντως μια κακή ιδέα και το εγκατέλειψα», εξηγεί ο κ. Θεοδωρόπουλος για τον 25χρονο τότε εαυτό του.

    «Ένα χρόνο μετά ο άνθρωπος που μου είχε φτιάξει το υποτυπώδες business plan, με ενημέρωσε για ένα fund που δημιουργήθηκε από τον De Benedetti από την Ιταλία με το Olayan Group και την Alpha Bank, την ΤΙΤΑΝ και κάναμε εκεί ακόμη μια παρουσίαση που έφερε το πολυπόθητο “ναι”. Μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να πάρουμε τα λεφτά, δεν πίστευα ότι θα ολοκληρωνόταν η επένδυση αυτή. Η 20η προσπάθεια ήταν τελικά και η τυχερή».

    «Δεν υπήρχε δυνατότητα για τεστ κιόλας, αφού το τελικό προϊόν δεν το είχαμε στα χέρια μας, οπότε το ρίσκο ήταν μεγάλο και πλήρες. Έπρεπε να φτιάξουμε το εργοστάσιο, να ξεκινήσει η παραγωγή και να έχουμε το προϊόν, ώστε να γίνει το consumer test – που δεν έχει και τόση σημασία στο σημείο εκείνο, αφού έχουν επενδυθεί τα χρήματα. Οπότε βγήκαμε πρώτα στην αγορά και μετά μάθαμε πως αρέσει στους καταναλωτές. Και όχι μόνο στους Έλληνες».

    Υπήρχε λόγος προφανώς, όπως τονίζει ο επιχειρηματίας. «Το προϊόν συνδύαζε βασικά υλικά, το ψωμί, το κρουασάν, το αλεύρι με τη σοκολάτα. Και τα δύο προϊόντα ξεχωριστά είναι πολύ αποδεκτά, οπότε το ερώτημα ήταν πώς θα μπορούσαν αυτά να συνδυαστούν και να δώσουν ένα γευστικό αποτέλεσμα και μια χρησιμότητα στους καταναλωτές, ώστε να το αγοράσουν ξανά και ξανά». Έτσι, από είδος πολυτελείας, μπήκε σε όλα τα ελληνικά σπίτια.

    Μάζευα επιχειρηματικές εμπειρίες από τα 10!

    Η δραστηριοποίησή του στον επιχειρηματικό στίβο ήταν στο dna του. «Έχασα τον πατέρα μου στα 16 και ήδη ήξερα πολύ καλά τη δουλειά – από τα 10 μου με κάθε ευκαιρία ήμουν εκεί. Στο δημοτικό είχα πετύχει να πείσω τη μάνα μου να κάθομαι στα συμβούλια και να παρακολουθώ. Βρέθηκα ξαφνικά να πρέπει να τρέξω την επιχείρηση. Ήταν ένα σημαντικό γεγονός που αφενός διατάραξε την οικογενειακή ισορροπία, αφετέρου αποτέλεσε την αιτία να ακολουθήσω αυτή την πορεία. Από μικρός δουλειά, μάζευα εμπειρίες και όταν πέρασαν τα χρόνια, κατάλαβα ότι ουδέν κακό αμιγές καλού», δηλώνει.

    «Ο πατέρας μου μας δίδαξε αρχές που τις ακολουθήσαμε με τον αδερφό μου, όπως ότι κάποια πράγματα δεν παζαρεύονται στη ζωή. Μία δεν άκουσα ποτέ, το “μοναχός σου να χορεύεις και όσο θέλεις να πηδάς”. Δεν έχω κάνει καμία επιχείρηση μόνος μου, πάντα είχα συνεταίρους. Και θεωρώ το συνεταιρισμό, ευλογία.

    Γνωστές και άγνωστες λεπτομέρειες για την μακρόχρονη πορεία του στο χώρο των τροφίμων και των επενδύσεων αποκάλυψε ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος στο πλαίσιο των Innovative Greeks Talks του ΣΕΒ.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα