14.2 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Σουβλάκι: Είδος πολυτελείας με 4 ευρώ ανά τεμάχιο και βλέπουμε…

    Προϊόν πολυτελείας κοντεύει να γίνει το σουβλάκι, καθώς για άλλη μια φορά σε μικρό χρονικό διάστημα, η τιμή του φαίνεται να… τραβά την ανηφόρα προς το κατώτατο των 4 ευρώ ανά τεμάχιο, τιμή που ήδη έχει εφαρμοστεί σε αρκετά σουβλατζίδικα.

    Η παγκόσμια άνοδος των τιμών του χοιρινού κρέατος συνεχίζεται, και οι κατά καιρούς μικρές διορθώσεις δεν είναι ικανές να ανακόψουν την ανοδική τάση.

    Η μείωση της συνολικής κατανάλωσης χοιρινού κρέατος στον πλανήτη έχει οδηγήσει σε συγκέντρωση του κλάδου σε μεγάλες εταιρείες – κολοσσούς, που διατηρούν ή διαχειρίζονται εκτροφικές εγκαταστάσεις (φάρμες) τεραστίου μεγέθους.  Πρόκειται για μεγάλες εταιρείες, κυρίως από Δανία, Βέλγιο, Ολλανδία, Γερμανία, με κυριότερες τις Danish Crown και Vion Food Group, οι οποίες, πέραν των άλλων, προμηθεύουν κατά πλειοψηφία και την ελληνική αγορά. Οι πληθωριστικές τάσεις στις αρχικές τιμές πρώτων υλών έχουν ενισχυθεί και από το αυξημένο κόστος παραγωγής της πρώτης ύλης.

    Επιπλέον, η νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική αυξάνει τις προϋποθέσεις που προκύπτουν για τους σύγχρονους κτηνοτρόφους που δραστηριοποιούνται εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης που αναγκαστικά έχουν προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις αναβάθμισης εγκαταστάσεων. Όσο αυτό εγγυάται υψηλότερη ποιότητα τελικού προσφερόμενου προϊόντος, τόσο πιο υψηλή γίνεται η τιμή. 

    Η Ελληνική πραγματικότητα

    Η Ελλάδα ήταν και είναι μια κατακερματισμένη αγορά. Μέχρι το 2019, τα μεμονωμένα καταστήματα που πωλούσαν σουβλάκι έφθαναν τα 5.000, αλλά μετά το τέλος του 2022, τα σημεία μειώθηκαν σε λιγότερα από 3.000, λόγω της μεγάλης ανόδου τιμής των προμηθειών που απαρτίζουν το προϊόν σουβλάκι.

    Εντός του 2023 οι επιχειρήσεις του συγκεκριμένου κλάδου, εξαιτίας του ανταγωνισμού, «υποχρεώθηκαν» να απορροφήσουν τις αυξήσεις, τουλάχιστον εκείνες που αφορούσαν τα οπωροκηπευτικά που κατά κόρον χρησιμοποιούνται: Πατάτες, κρεμμύδι, ντομάτα. Αυτό δημιούργησε μια επιπλέον επιβάρυνση και πλέον, όταν η τιμή πώλησης δεν μπορούσε να διατηρηθεί χαμηλή για περισσότερο διάστημα, ώθησε τα σουβλατζίδικα σε ανατιμήσεις. Όσοι έχασαν κρίσιμο μερίδιο στις πωλήσεις, έκλεισαν ή εξαγοράστηκαν.

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα