13.7 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα αύξησαν και ποια μείωσαν την τιμή τους το τετράμηνο

    Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη των super markets στο τετράμηνο, από 2,8% που εμφάνιζαν στο τρίμηνο, με τον συνολικό τζίρο να διαμορφώνεται σε €3,756 δισ., δηλαδή €63 εκατ. περισσότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, όπως προκύπτει από τα τελευταία στοιχεία της Circana.

    Η επίδοση αυτή οφείλεται στην ανοδική πορεία του κλάδου τροφίμων (2%) και δευτερεύοντος των ειδών για το σπίτι (0,7%), αντισταθμίζοντας την πτώση 0,3% που εμφάνισαν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής.

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-1

     

    Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος υποχώρησε για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, κατά 0,1%, μετά τις μέσες αυξήσεις κατά 6,6% το 2023 και 6,9% το 2022. Με αυξήσεις τιμών είχε κλείσει και το 2021 (+1,9%), αλλά και το 2020 (+1,4%).

     

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-2

     

    Αρνητικός πληθωρισμός

    Επισημαίνεται, δε, ότι μετά από την κορύφωση των ανατιμήσεων, στο 11,5% τον Φεβρουάριο του 2023, για πρώτη φορά καταγράφηκε αρνητικός πληθωρισμός -1,8% στα super markets.

     

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-3

    Ανά giga κατηγορία υπήρξαν μέσες μειώσεις 2% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής και 0,4% στα προϊόντα για το σπίτι, ενώ στα τρόφιμα οι ανατιμήσεις ήταν οριακές, της τάξης του 0,4%.

     

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-4

     

    Οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-5,1%), τα γαλακτοκομικά (-4,1%), άλλα προϊόντα σπιτιού (-2,5%) και τα αλκοολούχα ποτά (-2,1%). Στον αντίποδα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε είδη μαγειρικής (2,9%), μη αλκοολούχα ποτά (2,9%) και snacks (2,6%).

     

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-5

     

    Προσφορές

    Οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 1,5 pp, με τις μεγαλύτερες να καταγράφονται στα είδη νοικοκυριού (5 pp).

     

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-6

     

    PL

    Το μερίδιο του PL διατηρήθηκε στο 27,1% του συνολικού τζίρου, με την ανάπτυξή του να φθάνει το 4,5% έναντι 0,9% των branded.

     

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-7

     

    Τα υψηλότερα μερίδια pl συναντάμε στα τρόφιμα και τα είδη σπιτιού.

     

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-8

     

    Σε επίπεδο σταθερού barcode, από τις giga κατηγορίες, μόνο τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς εμφάνισαν μικρή πτώση σε αξία (-0,3%). Σε όρους αξίας τα τρόφιμα αναπτύχθηκαν με 2,3% και τα είδη σπιτιού κατά 0,7%, ενώ σε όρους όγκου, τα τρόφιμα εμφάνισαν αύξηση 1,9%, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς 1,8% και τα είδη σπιτιού 1,1%.

    Οι πρωταγωνιστές σε αξία και όγκο

    Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφάνισαν τα μη αλκοολούχα ποτά, ενώ ακολούθησαν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς και τα snacks.

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-9

     

    Σε επίπεδο όγκου, τη μεγαλύτερη βελτίωση εμφάνισαν τα γαλακτοκομικά και τα μη αλκοολούχα ποτά.

     

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-10

     

    Προτιμώνται τα μικρά καταστήματα

    Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, το α’ τετράμηνο του 2024 ξεκίνησε με τα μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) να καταγράφουν την υψηλότερη ανάπτυξη (5,8%).

    Σούπερ μάρκετ: Στο 1,7% υποχώρησε η ανάπτυξη στο 4μηνο – Πτώση τιμών για πρώτη φορά μετά την πανδημία-11

     

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα