20.9 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Southwest Airlines: αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους με προοπτική ανόδου 33,8%-Αναλυτική αξιολόγηση

    H Southwest Airlines ($LUV) είναι ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς των ΗΠΑ που δραστηριοποιούνται στον τομέα χαμηλού κόστους. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1971 και έχει την έδρα της στο Ντάλας του Τέξας.

    • Ανάκαμψη της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια: η επιβατική εναέρια κυκλοφορία το 2023 αναμένεται να αυξηθεί κατά 3% σε σύγκριση με το 2019.
    • Οι αναλυτές της βιομηχανίας προβλέπουν σημαντική αύξηση των κερδών του τομέα, τα οποία αναμένονται να φτάσουν τα $9,8 δισεκατομμύρια μέχρι το τέλος του 2023.
    • Το α΄ τρίμηνο του 2023, η Southwest Airlines ($LUV) κατέγραψε αύξηση επιβατικής κίνησης σε ετήσια βάση 17,7% και εσόδων κατά 21,56%.
    • Η διοίκηση προβλέπει πλήρη ανάκαμψη και επαναφορά στα αποτελέσματα που κατέγραφε πριν από την πανδημία, κατά το γ΄ τρίμηνο του 2023.
    • Επιστροφή στις πληρωμές μερισμάτων, πιθανή επανάληψη του προγράμματος επαναγοράς μετοχών.
    • Η μείωση των τιμών των καυσίμων θα έχει θετικό αντίκτυπο στα επιχειρηματικά περιθώρια της εταιρείας βραχυπρόθεσμα.

    Γιατί μας αξίζει , η Southwest Airlines;

    1ος λόγος. Ανάκαμψη της εναέριας κυκλοφορίας μετά την πανδημία

    Η αεροπορική βιομηχανία είναι ένας από τους κύριους ευνοούμενους της οικονομικής ανάκαμψης μετά τον COVID. Τα τελευταία δύο χρόνια, ο κλάδος έχει αυξήσει σημαντικά την επιβατική κίνηση και από πολλές απόψεις, έχει πλησιάσει τα αποτελέσματα που κατέγραφε πριν από την πανδημία.

    Σύμφωνα με προβλέψεις από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), το 2023, ο κλάδος όχι μόνο θα ανακάμψει στα επίπεδα επιδόσεων του 2019, αλλά θα τα ξεπεράσει κατά 3%. Η Διεθνής Ένωση Aερομεταφορών (ΙΑΤΑ) στις αρχές Ιουνίου είπε ότι περίμενε υπερδιπλασιασμό του καθαρού εισοδήματος του τομέα των αερομεταφορών, στα $9,8 δισεκατομμύρια. Τα αποτελέσματα της απόδοσης της Southwest Airlines ($LUV) συμφωνούν με τις τρέχουσες τάσεις του κλάδου και υποδεικνύουν σημαντική ανάπτυξη σε σύγκριση με προηγούμενες περιόδους. Για παράδειγμα, το 2022 η εταιρεία μετέφερε 156,98 εκατομμύρια επιβάτες σε σύγκριση με 162,68 εκατομμύρια το 2019.

    Το ποσοστό πληρότητας αεροσκαφών της εταιρείας έχει σχεδόν φτάσει το επίπεδο που βρισκόταν πριν από την πανδημία: 83,4% το 2022 έναντι 83,5% το 2019. Η μείωση το α΄ τρίμηνο του 2023, στην πραγματικότητα, συνδέεται με την περίοδο χαμηλής κίνησης, αλλά ο αριθμός αυξήθηκε κατά 0,7% σε ετήσια βάση.

    Ο δείκτης RPM (επιβατικό μίλι εισοδήματος), ο οποίος αντικατοπτρίζει τον αριθμό των πληρωμένων μιλίων που διανύθηκαν, υπερδιπλασιάστηκε το 2022 σε σύγκριση με το 2020 και το α΄ τρίμηνο σχεδόν έφτασε τα αποτελέσματα της αντίστοιχης περιόδου του 2019 (29,55 εκατομμύρια το α΄τρίμηνο του 2023 έναντι 30,70 εκατομμυρίων το α΄ τρίμηνο του 2019).

    Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το μερίδιο των εσόδων της αεροπορικής βιομηχανίας στο ΑΕΠ κατά τα έτη κοροναϊού ήταν χαμηλότερο από το μέσο επίπεδο ιστορικού. Εάν τα έσοδα του κλάδου φτάσουν το 0,49% του ΑΕΠ το 2023, τότε η ανάπτυξή του θα είναι κατά μέσο όρο περίπου 15% σε ετήσια βάση.

    Συνεπώς, η αεροπορική βιομηχανία δεν έχει ακόμη επιτύχει τα αποτελέσματα που κατέγραφε πριν από την πανδημία, γεγονός που αφήνει περιθώρια ανάκαμψης για την Southwest Airlines ($LUV).

    2ος λόγος. Αποτελεσματικότητα λειτουργίας

    Η Southwest Airlines ($LUV) δίνει ιδιαίτερη προσοχή στον εξορθολογισμό των επιχειρηματικών της δραστηριοτήτων, κάτι που από αυτήν την άποψη την κάνει να ξεχωρίζει από άλλους μεγάλους αερομεταφορείς. Καταρχάς, η εταιρεία δεν χρησιμοποιεί το «μοντέλο κόμβου», όταν οι περισσότερες πτήσεις πραγματοποιούνται μεταξύ πολλών μεγαλύτερων αεροδρομίων, ενώ οι περιφερειακές αεροπορικές εταιρείες πραγματοποιούν μεταφορά επιβατών μεταξύ μικρότερων αεροδρομίων.

    Αντί αυτού, η Southwest Airlines ($LUV) διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο απευθείας πτήσεων μεταξύ αεροδρομίων με χαμηλότερη κίνηση, επιταχύνοντας έτσι την υπηρεσία και μειώνοντας το χρόνο εκτός λειτουργίας.

    Εκτός αυτού, για να διευκολύνει τη συντήρηση αεροσκαφών και την εκπαίδευση πιλότων, η Southwest Airlines ($LUV) χρησιμοποιεί μόνο αεροσκάφη τύπου Boeing.

    Η εταιρεία προσπαθεί επίσης να προσεγγίσει ορθολογικά την κατανάλωση καυσίμων εν μέσω των αυξανόμενων τιμών τους. Για να το πετύχει αυτό, το 2022, η αεροπορική εταιρεία απέσυρε 26 παλαιότερα μοντέλα Boeing 737-700 που ήταν αναποτελεσματικά όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου.

    Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 2022, η Southwest Airlines ($LUV) επέκτεινε τον στόλο της προσθέτοντας 68 πιο αποδοτικά αεροσκάφη Boeing 737-8 (“8”), προκειμένου να μειώσει το λειτουργικό κόστος και να βελτιώσει τις προοπτικές της για ανάπτυξη. Το μέτρο αυτό συμβάλλει όχι μόνο στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του στόλου, αλλά και στη μείωση του κόστους των καυσίμων, τα οποία αποτελούν σημαντικό στοιχείο των δαπανών της εταιρείας. Το 2022, τα έξοδα καυσίμων αντιπροσώπευαν το 26,2% των συνολικών λειτουργικών εξόδων της Southwest Airlines, αυξημένα κατά 2,7 ποσοστιαίες μονάδες από το 2021.

    Το 2022, οι τιμές για καύσιμα αεροπορίας αυξήθηκαν σημαντικά, από $2,16 ανά γαλόνι τον Ιανουάριο σε $5,06 τον Απρίλιο. Το μεγαλύτερο μέρος του έτους, οι τιμές παρέμειναν πάνω από τα $3,3 δηλαδή 57% υψηλότερες σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι τα προβλήματα των υψηλών τιμών των καυσίμων έχουν αρχίσει πρόσφατα να υποχωρούν. Το παρακάτω διάγραμμα δείχνει το τριμηνιαίο κόστος του αεροπορικού καυσίμου ανά γαλόνι για τη Southwest Airlines ($LUV).

    Παρά τη σταδιακή μείωση των τιμών των καυσίμων των αεροσκαφών, το κόστος για την εταιρεία παραμένει πάνω από τα ιστορικά επίπεδα. Έτσι, το 2016-2022, η μέση τιμή ανά γαλόνι για τη Southwest Airlines ($LUV) είναι $2,10.

    Ταυτόχρονα, σημειώνεται σταθερή πτωτική τάση στις παγκόσμιες τιμές των καυσίμων. Η τιμή του αεροπορικού καυσίμου φτάνει προς το παρόν τα $2, 23 δολάρια ανά γαλόνι, το οποίο είναι 44,9% χαμηλότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο, ενώ από την αρχή του έτους το κόστος μειώθηκε κατά 33%. Υπό αυτές τις συνθήκες, αλλά και λόγω της αυξανόμενης πληρότητας των αεροσκαφών, μπορούμε να αναμένουμε σημαντική αύξηση των λειτουργικών αποτελεσμάτων της Southwest Airlines ($LUV) μέχρι το τέλος του 2023.

    3ος λόγος. Πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών

    Το 2019, το διοικητικό συμβούλιο της Southwest Airlines ($LUV) ενέκρινε πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών ύψους $2 δισεκατομμυρίων. Από τότε, η εταιρεία επεδίωξε σταδιακά την υλοποίηση προγραμμάτων επαναγοράς μετοχών. Ωστόσο, το τρέχον πρόγραμμα επαναγοράς έχει ανασταλεί. Ο αερομεταφορέας έλαβε αυτό το μέτρο με σκοπό να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που προέκυψαν από την πανδημία, καθώς και για να μπορέσει να αυξήσει τους μισθούς του προσωπικού του.

    Το υπόλοιπο εγκεκριμένο ποσό του προγράμματος σήμερα εκτιμάται σε $899 εκατομμύρια (5% της τρέχουσας κεφαλαιοποίησης της εταιρείας). Η επανέναρξη του προγράμματος επαναγοράς θα μπορούσε να προσελκύσει την προσοχή των επενδυτών στη μετοχή και να έχει θετικό αντίκτυπο στην αγοραία τιμή της.

    Πιστεύουμε ότι η Southwest Airlines ($LUV) έχει βάσιμους λόγους να συνεχίσει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών της. Πρώτον, αυτό οφείλεται στην τάση ανάκαμψης των αποτελεσμάτων απόδοσης της εταιρείας που περιγράφεται παραπάνω. Δεύτερον, το 4ο τρίμηνο του 2022, η Southwest Airlines ($LUV) άρχισε ξανά να καταβάλλει τριμηνιαία μερίσματα που διαμορφώθηκαν στα $0,18 ανά μετοχή (απόδοση 2,34%) μετά από σχεδόν 3ετή αναστολή, υποδεικνύοντας ότι η πρόβλεψη της διοίκησης της εταιρείας για τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματά της είναι θετική

    Οικονομικές επιδόσεις

    Τα οικονομικά αποτελέσματα της SouthWest Airlines ($LUV) για το 2022 μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:
    ● Τα έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε $23,81 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 50,82% από το 2021.
    ● Το EBITDA αυξήθηκε από $45 εκατομμύρια σε $2,40 δισεκατομμύρια. Το περιθώριο EBITDA αυξήθηκε από 0,28 % σε 10,06%.
    ● Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε $539 εκατομμύρια σε σύγκριση με $977 εκατομμύρια που ήταν το προηγούμενο έτος. Το καθαρό της περιθώριο μειώθηκε από 6,19% σε 2,26%.

    Τα έσοδα και τα κέρδη της εταιρείας αυξήθηκαν λόγω της ανόδου της επιβατικής κίνησης το 2022, γεγονός που επιβεβαιώνει τη θέση μας σχετικά με την αύξηση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια.

    Τα οικονομικά αποτελέσματα της Southwest Airlines ($LUV) για το α΄ τρίμηνο του 2023 παρουσιάζονται παρακάτω:
    ● Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 21,56% σε ετήσια βάση φτάνοντας από τα $4,70 δισεκατομμύρια τα $5,70 δισεκατομμύρια.
    ● To EBITDA μειώθηκε από $189 εκατομμύρια σε $–25 εκατομμύρια.
    ● Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε $–159 εκατομμύρια σε σύγκριση με $–278 εκατομμύρια που ήταν το προηγούμενο έτος.

    Δυναμική των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το α΄τρίμηνο του 2023, πηγή: καταρτίστηκε από τον συντάκτη.

    Το α΄ τρίμηνο του 2023, η εταιρεία συνέχισε επίσης να παρουσιάζει θετική δυναμική των εσόδων της, ωστόσο, η αύξηση του λειτουργικού κόστους, όπως οι μισθοί και το κόστος των καυσίμων είχε αρνητικό αντίκτυπο στο λειτουργικό και το καθαρό εισόδημά της.
    ● Το 2022, οι λειτουργικές ταμειακές ροές αυξήθηκαν στα $3,79 δισεκατομμύρια από $2,32 δισεκατομμύρια που ήταν στο τέλος του 2021.
    ● Η ελεύθερη ταμειακή ροή μειώθηκε από $1,81 εκατομμύρια σε $–156 εκατομμύρια στο τέλος του 2022.
    Οι λειτουργικές ταμειακές ροές αυξήθηκαν λόγω του υψηλότερου καθαρού εισοδήματος και της επακόλουθης λειτουργικής αποτελεσματικότητας που οφείλεται στην ανάκαμψη της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια. Ταυτόχρονα, η μείωση των ελεύθερων ταμειακών ροών προκλήθηκε από υψηλότερες κεφαλαιουχικές δαπάνες το 2022.

    Η Southwest Airlines έχει υγιή ισολογισμό:
    ● Το συνολικό χρέος της είναι $8,31 δισεκατομμύρια.
    ● Τα ταμειακά ισοδύναμα και οι βραχυπρόθεσμες επενδύσεις της ανέρχονται σε $12,28 δισεκατομμύρια.
    ● Ο δείκτης κάλυψης τόκων είναι 3,0x.
    Αυτό το επίπεδο χρέους υποδεικνύει την απόλυτη οικονομική σταθερότητα της εταιρείας.
    Η Southwest Airlines ($LUV) αναθεώρησε τις γραμμές για τη λειτουργία της για το 2023 λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις αεροσκαφών από την Boeing, μειώνοντας έτσι ελαφρώς τις αρχικές προσδοκίες της ως εξής:
    ● μείωση λειτουργικών εσόδων (RASM) κατά 8% -11% το β΄ τρίμηνο του 2023
    ● αύξηση της επιβατικής κίνησης (ASM) κατά 14% -15% σε ετήσια βάση
    ● μείωση κόστους καυσίμου στα $2,6 – $2,7 ανά γαλόνι

    Αποτίμηση

    Η Southwest Airlines ($LUV) είναι υποτιμημένη σε σχέση με τον μέσο όρο του κλάδου ως προς τους δείκτες EV / πωλήσεις – 0,72x, EV/EBITDA – 7,14x τον P/E – 30,64 x και τον μέσο όρο του κλάδου για τον δείκτη FWD P/E – 8,01 x. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με τις προσδοκίες των αναλυτών, με τις οποίες συμφωνούμε και εμείς, το καθαρό εισόδημα της εταιρείας αναμένεται να αυξηθεί μέχρι το τέλος του 2023, οπότε το προθεσμιακό P/E είναι υψηλότερο από το τρέχον P/E, γεγονός που υποδεικνύει ότι η μετοχή της είναι υποτιμημένη.

    Ο μέσος στόχος τιμών από τις10 κορυφαίες επενδυτικές τράπεζες της Wall Street είναι $44,7 ανά μετοχή. Σύμφωνα με την εκτίμηση συναίνεσής μας, η μετοχή είναι υποτιμημένη με βάση τον μέσο όρο των δεικτων του κλάδου και το ιστορικό των δεικτών της. Η εύλογη αγοραία αξία της είναι $41,2 πράγμα που συνεπάγεται προοπτική για άνοδο 33,8%.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα