Σε υπογραφή συμφωνίας εξαγοράς της αλυσίδας Παπαντωνίου με έδρα την Πάφο της Κύπρου προχώρησε ο όμιλος Σκλαβενίτης.
Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Παπαντωνίου κάνει τζίρο περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ και διαθέτει 9 καταστήματα. Σε συνδυασμό με τα περίπου 200 εκατ. ευρώ που κάνει τζίρο ο Σκλαβενίτης έως αυτήν τη στιγμή, o κύκλος εργασιών της ελληνικών συμφερόντων αλυσίδας στη Μεγαλόνησο αγγίζει τα 350 εκατ. ευρώ, φτάνοντας σε αντίστοιχα μεγέθη των δύο πρώτων της συγκεκριμένης αγοράς, ήτοι της κυπριακής Αλφαμέγα της οικογένειας Παπαέλληνα και της Lidl Κύπρου.
Με αυτόν τον τρόπο μετά την Ελλάδα όπου διατηρεί μεγάλη απόσταση από τις Lidl Ελλάς και ΑΒ Βασιλόπουλος με κύκλο εργασιών υψηλότερο κατά περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ από τις δύο προαναφερόμενες αλυσίδες, ο Σκλαβενίτης καταφέρνει να πιάσει την “πρωτιά” και στην Κύπρο.
Ο Σκλαβενίτης είχε αποκτήσει 18 καταστήματα στην Κύπρο κατά την απορρόφηση-εξαγορά του Μαρινόπουλου η οποία ολοκληρώθηκε το 2017. Τα καταστήματα που έχει στο δίκτυό του βρίσκονται σε Λευκωσία (8), Λεμεσό (5), Πάφο (2), Λάρνακα (2) και Παραλίμνι (1). Συνολικά απασχολεί περί τα 1.500 άτομα προσωπικό, ενώ υπολογίζεται ότι στα καταστήματά της μπαίνουν καθημερινά περίπου 20.000 άτομα.
Νέος στόχος η Ευρωπαϊκή αγορά
Το επόμενο βήμα για τον Σκλαβενίτη μετά την Κύπρο, είναι η επέκταση στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου έχουν γίνει κινήσεις με σκοπό την ανάπτυξή του στην Πολωνία στο πλαίσιο του επιχειρηματικού του σχεδιασμού, όπου στοχεύει να προχωρήσει σε εξαγορά τοπικής αλυσίδας.
Πρώτος παίκτης στην Πολωνία είναι η πορτογαλική Jerónimo Martins που ελέγχει την Biedronka. Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι Lidl & Kaufland του γερμανικού ομίλου Schwarz και ακολουθούν οι Eurocash, Żabka, Grupa Specjal, Dino, Carrefour, Auchan, Polska Grupa Supermarketów και ο γερμανικός χονδρέμπορος Makro C&C (Metro).