22.9 C
Athens
Thursday, May 9, 2024
More

    Σκλαβενίτης: Οι νέες χρεώσεις στις παραγγελίες μέσω Διαδικτύου

    Στο… παιχνίδι των fixed χρεώσεων αποστολής για παραγγελίες μέσω Διαδικτύου μπαίνει η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας. Με ανακοίνωσή της τη Δευτέρα 3 Ιουλίου, η Σκλαβενίτης γνωστοποίησε ότι πλέον για κάθε παραγγελία από το ηλεκτρονικό κατάστημα μικρότερη των 30 ευρώ ισχύει χρέωση αποστολής 5 ευρώ, για παραγγελίες μεταξύ 30 και 100 ευρώ η χρέωση ανέρχεται στα 2,50 ευρώ, ενώ για παραγγελίες άνω των 100 ευρώ δεν υπάρχει επιπλέον χρέωση. Μέχρι πρότινος, η χρέωση υπολογιζόταν με βάση τη χιλιομετρική απόσταση της διανομής.

    Και αν η απόφαση αυτή είναι μία αρνητική έκπληξη για πολλούς καταναλωτές, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για έκπληξη. Ήδη στο εξωτερικό αρκετές αλυσίδες έχουν υιοθετήσει σταθερές χρεώσεις αποστολής, προκειμένου να καλύψουν τα αυξημένα κόστη που περιλαμβάνει η διαδικασία αυτή σε σχέση με τα ψώνια από το φυσικό κατάστημα: από το picking των προϊόντων που ζητά ο καταναλωτής, μέχρι τα μεταφορικά κόστη για την παράδοση. Βέβαια, στις περισσότερες περιπτώσεις οι αλυσίδες είναι ιδιαίτερα προσεκτικές ως προς τον τρόπο με τον οποίο επιβάλλουν τις χρεώσεις, ειδικά λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις του τελευταίου έτους που έχουν «ζορίσει» τους καταναλωτές.

    Μάλιστα, η Σκλαβενίτης δεν είναι καν η πρώτη αλυσίδα στην Ελλάδα που θέτει σε ισχύ τέτοιου είδους χρεώσεις: η ΑΒ Βασιλόπουλος χρεώνει με 2 ευρώ τις παραγγελίες από 25 έως 45 ευρώ, η My market επίσης με 2 ευρώ τις παραγγελίες από 25 έως 59 ευρώ, ενώ η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός χρεώνει με 3 ευρώ τις παραγγελίες κάτω από 40 ευρώ με την υπηρεσία Easy Delivery και με 3 ευρώ τις παραγγελίες (ανεξαρτήτως ύψους) με την υπηρεσία Express Delivery. Στα 3 ευρώ είναι και η χρέωση για παραγγελίες από 25 έως 55 ευρώ από το e-fresh.gr.

    Στη Θανόπουλος το κόστος των μεταφορικών υπολογίζεται ανάλογα με την περιοχή στην οποία θα πραγματοποιηθεί η παράδοση, αλλά και με το τελικό κόστος της παραγγελίας. Τέλος, στο 362 Grocery το κόστος μεταφορικών ανέρχεται σε 1,80 ευρώ, χωρίς να υπάρχει όριο αγορών. Όσον αφορά στη Μασούτης, τα μεταφορικά είναι δωρεάν.

    Ισχυρή ανάπτυξη

    Πάντως, η επιβολή χρεώσεων δε φαίνεται ικανή να ανακόψει τη…φόρα των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, που στη διάρκεια της πανδημίας παρουσίασαν εκρηκτική ανάπτυξη, η οποία έκτοτε έχει αναμενόμενα επιβραδυνθεί, όμως παραμένει ισχυρή, καθώς πολλοί ήταν αυτοί που κράτησαν και μετά την πανδημία την καινούργια τους συνήθεια, εκτιμώντας την άνεση και την εξοικονόμηση χρόνου που τους προσφέρει.

    Όσο για αυτούς που πιθανόν να ενοχληθούν από τις χρεώσεις αυτές, υπάρχει πάντα και η επιλογή της παραλαβής από το κατάστημα, η οποία δε συνεπάγεται έξτρα χρεώσεις και εξοικονομεί επίσης χρόνο στον καταναλωτή, καθώς δε χρειάζεται να περιμένει στο ταμείο για τα ψώνια του.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα