Ο 10χρονος Jonathan Loukas, είχε ήδη μία αποδοτική «επαγγελματική» συμφωνία με τη γιαγιά του Χριστίνα, όταν ανακοινώθηκε ο μαθητικός διαγωνισμός «Westpac Youth Impact Challenge» τον Μάιο.
Η γιαγιά του τον βοηθούσε με τα μαθήματα των Ελληνικών, και εκείνος με τη σειρά του, της μάθαινε πώς να χρησιμοποιεί τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Γιατί, λοιπόν, σκέφτηκε ο Jonathan, να μην γίνει μια παρόμοια ανταλλαγή γνώσεων και στο πλαίσιο της κοινωνίας; Μια δωρεάν ανταλλαγή επιμορφωτικών μαθημάτων μεταξύ των παιδιών και των ηλικιωμένων στις πολυεθνικές κοινότητες της Αυστραλίας;
Η εκπληκτική αυτή ιδέα του Jonathan Loukas για το πώς θα μπορέσουμε να διατηρήσουμε την ελληνική γλώσσα ζωντανή στην επόμενη γενιά, αλλά και κάθε κοινοτική γλώσσα, ξεχώρισε από τις 85.000 περίπου συμμετοχές που υποβλήθηκαν στον συγκεκριμένο διαγωνισμό.
Mία πρωτοποριακή αλλά και συγχρόνως εφαρμόσιμη και τρυφερή ιδέα που θα φέρει τα νέα παιδιά κοντά στους ηλικιωμένους.
«Οι κοινοτικές γλώσσες πεθαίνουν τόσο γρήγορα και πρέπει να κάνουμε κάτι τώρα» είπε ο μικρός Jonathan όταν υπέβαλλε την πρότασή του. «Πιστεύω ότι μπορούμε να βοηθήσουμε πραγματικά ο ένας τον άλλον και μαζί να διατηρήσουμε αυτές τις γλώσσες αγκαλιάζοντας τις πολυεθνικές κοινότητες».
Μπορεί το κίνητρό του στην αρχή να ήταν το βραβείο του διαγωνισμού, ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής, λέει στον Νέο Κόσμο η μητέρα του Μαρία Ράλλη, αλλά καθώς η ιδέα του εξελισσόταν σε κάτι μεγαλύτερο, ο Jonathan άρχισε να ενθουσιάζεται.
«Φαντάζεσαι να εφαρμοστεί αυτό το πρόγραμμα ανταλλαγής και συνεργασίας μεταξύ των παιδιών και ηλικιωμένων σε όλη την Αυστραλία;» είχε ρωτήσει με ενθουσιασμό τη μητέρα του, Μαρία Ράλλη.
Η επιλογή των επτά νικητών από όλη την Αυστραλία, που ανακοινώθηκαν την Παρασκευή, δεν ήταν μια απλή υπόθεση. Οι μαθητές, όπως και ο Jonathan, έπρεπε να αναπτύξουν τις προτάσεις τους μπροστά σε ένα πάνελ με τους διευθύνοντες σύμβουλους της Microsoft, Westpac, Singularity U!
Ο διαγωνισμός «Westpac Youth Impact Challenge» που απευθυνόταν σε όλους τους μαθητές της Αυστραλίας -από την Α’ Δημοτικού μέχρι την Γ’ Λυκείου- ζητούσε από τους νέους να καταθέσουν τις προτάσεις τους, δίνοντας λύσεις για κοινωνικά θέματα που αντιμετωπίζουν οι κοινότητες της Αυστραλίας.Neos Kosmos