Σύμφωνα με τα αποτελέσματα καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές σκοπεύει να μειώσει τις δαπάνες για αγορά προϊόντων το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου τον Δεκέμβριο 2023 διαμορφώθηκε στο -52, χαμηλότερα σε σχέση με τον μήνα βάσης, τον Οκτώβριο 2019. Παράλληλα, έδειξε μείωση σε σχέση με τον Ιούνιο 2023 κατά 3 μονάδες, αλλά αυξημένος σε σχέση με τον Νοέμβριο 2022 κατά 9 μονάδες.
Επιπλέον, οι καταναλωτές θεωρούν ότι δεν είναι ακόμη ικανοποιητική περίοδος για να πραγματοποιήσουν μεγάλες αγορές για το σπίτι. Όσον αφορά τις προσδοκίες για δαπάνες, αυτές είναι πτωτικές, αλλά κυρίως σχετίζονται με δαπάνες εκτός λιανικών αγορών. Επίσης, το 43% των καταναλωτών εκτιμά ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το πρώτο εξάμηνο του 2024 θα είναι μειωμένες, ενώ μόλις το 20% πιστεύει ότι θα είναι αυξημένες.