Μπορεί για την μεταπολεμική γενιά και για τους boomers η αγορά ρούχων από τις «αμερικανικές αγορές» και τα καταστήματα με τις πινακίδες «ρούχα με το κιλό» να ήταν αντικείμενο χλευασμού, όμως σήμερα η generation z έχει κάνει, με σύμμαχο και την τεχνολογία, το second hand ξανά μόδα. Στην Ελλάδα θα ανοίξουν σύντομα τα πρώτα καταστήματα τους δύο αλυσίδες που ειδικεύονται στο second hand, η βουλγαρική Mania και η Humana από την Λιθουανία.
Τα ρούχα και τα αξεσουάρ από δεύτερο χέρι είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά στον χώρο της μόδας. Σύμφωνα με το Statista, η παγκόσμια αγορά στην συγκεκριμένη κατηγορία υπολογίζεται ότι διαμορφώθηκε σε 177 δισ. δολάρια το 2022 και αναμένεται να διπλασιαστεί μέσα στην επόμενη πενταετία και να φθάσει τα 351 δισ. δολάρια το 2027. Παράλληλα, σύμφωνα με έρευνα αγοράς της GlobalData, η αγορά των μεταχειρισμένων ενδυμάτων αναπτύσσεται 11 φορές ταχύτερα από την παραδοσιακή λιανική.
Η αγορά μεταχειρισμένων ρούχων μεγάλωσε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι άνθρωποι συνειδητοποίησαν ότι όσα ρούχα δεν χρησιμοποιούν μπορούν να τα μεταπωλήσουν. Ο ελεύθερος χρόνος που προέκυψε, λόγω των περιορισμών κινητικότητας, άλλαξε τις αγοραστικές συνήθειες, ενώ το κλείσιμο των καταστημάτων και των εμπορικών κέντρων έστρεψαν τους ανθρώπους στην αγορά μεταχειρισμένων ειδών.
Η Zara, αντιλαμβανόμενη την δυναμική που έχει ο χώρος, τον περασμένο Νοέμβριο προχώρησε στη λειτουργία του πρώτου καταστήματος (Zara – Pre Owned) με προϊόντα second hand στο Λονδίνο.