23.2 C
Athens
Thursday, May 2, 2024
More

    Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκονται σήμερα οι περισσότερες επιχειρήσεις των κλάδων ξύλου και επίπλων της χώρας

    «Σε τροχιά ανάπτυξης και αντιμέτωπες με ιδιαίτερες προκλήσεις βρίσκονται σήμερα οι περισσότερες επιχειρήσεις των κλάδων ξύλου και επίπλων της χώρας μας, στην μετά COVID εποχή, ως συνέπεια της αυξημένης τουριστικής κίνησης, της αυξημένης οικοδομικής δραστηριότητας κατά την περίοδο 2021/2020, της αύξησης των επενδύσεων και της κατανάλωσης, αλλά και της εν γένει ανάπτυξης της Ελλάδας». Πρόκειται για στοιχεία έρευνας του Ιωάννη Παπαδόπουλου, καθηγητή Μάρκετινγκ & Οικονομικής επιχειρήσεων ξύλου, προέδρου του Τμήματος Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου & Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

    Οι προκλήσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές, σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς διαπιστώνεται ελληνικές εταιρείες των κλάδων ξύλου και επίπλου να διακρίνονται και να αποσπούν σημαντικά βραβεία, οι Διεθνείς Εκθέσεις ξύλου και επίπλων (π.χ. Salone de Mobile – Milano 2023, Interzum 2023, Ligna 2023 κ.ά.) να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση σε υλικά Eco-Friendly, σε νέες καινοτόμες σχεδιαστικές προτάσεις, σε νέες τεχνολογίες, σε «πράσινη» επεξεργασία φυσικών πόρων στο πλαίσιο της βιοοικονομίας, σε ορθολογική διαχείριση και αξιοποίηση υπολειμμάτων στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας, σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα, στην επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα, στις πλατφόρμες IoT, στις εξελίξεις της ψηφιοποίησης σε όλη την αλυσίδα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

    Σημαντική επίσης, πρόκληση είναι η αγορά πιστοποιημένων προϊόντων ξύλου, όπου σε σχετική έρευνα του Εργαστηρίου Δασικής Οικονομικής, Μάρκετινγκ, Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (Liaskopoulouetal 2021) οι Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν σε ποσοστό 54,7% να γνωρίζουν την ύπαρξή τους στην αγορά και να υπάρχει πρόθεση αγοράς τους από ένα μεγάλο ποσοστό της τάξης του 87,9%, διαθέτοντας σχεδόν οι μισοί από αυτούς, ένα ποσό της τάξης 6-20% επιπλέον της τιμής των μη πιστοποιημένων προϊόντων.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα