Η Revolut άσκησε κριτική στη Meta, τη μητρική εταιρεία του Facebook, για την προσέγγισή της στην καταπολέμηση των διαδικτυακών απατών. Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία χρηματοοικονομικής τεχνολογίας και ψηφιακής τραπεζικής, η Meta θα πρέπει να αποζημιώνει άμεσα τα θύματα απάτης που εξαπατώνται μέσω των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης της.
Μετά την ανακοίνωση της Meta για τη συνεργασία με τις βρετανικές τράπεζες NatWest και Metro Bank, η οποία αποσκοπεί στην αποτροπή απατών μέσω κοινής χρήσης δεδομένων, η Revolut χαρακτήρισε τη συμφωνία ως ανεπαρκή για την παγκόσμια αντιμετώπιση της διαδικτυακής απάτης.
Ο Woody Malouf, επικεφαλής αντιμετώπισης οικονομικού εγκλήματος στη Revolut, σχολίασε ότι τα μέτρα της Meta είναι “μικρά βήματα”, ενώ η βιομηχανία χρειάζεται “τεράστια άλματα”. Πρόσθεσε πως, καθώς οι πλατφόρμες δεν υποχρεώνονται να αποζημιώνουν τα θύματα, δεν έχουν κίνητρο να αναλάβουν ουσιαστική δράση, και ότι η κοινή χρήση δεδομένων, αν και χρήσιμη, δεν επαρκεί.
Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε στο CNBC ότι το πλαίσιο ανταλλαγής πληροφοριών για τις τράπεζες “έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει τη συνεργασία των τραπεζών, ώστε να μπορούμε να προστατεύσουμε τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μας”.
“Η απάτη είναι ένα ζήτημα που απαιτεί διατομεακή προσέγγιση και μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με συνεργασία”, τόνισε ο εκπρόσωπος μέσω email. “Ενθαρρύνουμε όλες τις τράπεζες, συμπεριλαμβανομένης της Revolut, να συμμετάσχουν σε αυτή την πρωτοβουλία”.
Νέες μεταρρυθμίσεις στον τομέα των πληρωμών θα τεθούν σε εφαρμογή στο Ηνωμένο Βασίλειο στις 7 Οκτωβρίου, οι οποίες θα απαιτούν από τις τράπεζες και τις εταιρείες πληρωμών να παρέχουν μέγιστη αποζημίωση 85.000 βρετανικών λιρών (111.000 δολαρίων) στα θύματα της λεγόμενης απάτης εξουσιοδοτημένης ώθησης πληρωμής (APP).
Η Ρυθμιστική Αρχή Συστήματος Πληρωμών της Βρετανίας είχε αρχικά προτείνει μέγιστο ποσό αποζημίωσης 415.000 λιρών για τα θύματα απάτης, αλλά τελικά αναγκάστηκε να υποχωρήσει έπειτα από τις αντιδράσεις που δέχθηκε από τράπεζες και εταιρείες πληρωμών.
Παράλληλα, ο Malouf δήλωσε ότι, αν και η εταιρεία του υποστηρίζει τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου για την καταπολέμηση της απάτης, η Meta και άλλες πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων θα πρέπει να αναλάβουν την ευθύνη τους και να αποζημιώνουν οικονομικά όσους πέφτουν θύματα απάτης λόγω δραστηριοτήτων που προέρχονται από τους ιστότοπούς τους.
Η εταιρεία δημοσίευσε μια έκθεση την Πέμπτη, στην οποία αναφέρεται ότι το 62% των απάτων που καταγράφηκαν από χρήστες της ηλεκτρονικής τραπεζικής πλατφόρμας της προήλθε από διαδικτυακά μέσα της Meta, σε σύγκριση με το 64% πέρυσι.
Το Facebook ήταν η πιο συνηθισμένη πηγή απάτης για τους χρήστες της Revolut, αντιπροσωπεύοντας το 39% των αναφερόμενων περιπτώσεων, ενώ το WhatsApp κατέχει τη δεύτερη θέση με 18%.