Η Gen Z, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν μετά το 2000, αναζητά λυπητερή μουσική στο Spotify Technology SA περισσότερο από κάθε άλλη γενιά, οδηγώντας την πλατφόρμα streaming να χαρακτηρίσει τους τελευταίους μήνες ως το «καλοκαίρι της θλίψης» για τη νεολαία.
Το «Sad» [λύπη] είναι ο όρος της Gen Z με τις περισσότερες αναζητήσεις στο Spotify παγκοσμίως, ανέφερε η εταιρεία σε ανάρτηση ιστολογίου τη Δευτέρα.
Συγκριτικά, είναι ο 13ος όρος με τις περισσότερες αναζητήσεις για τους Millenials. «Για να ταιριάζει με την ατμόσφαιρα στις ΗΠΑ και τον Καναδά», είπε το Spotify ότι πρόσθεσε νέες «λυπητερές» λίστες αναπαραγωγής και μάλιστα εγκατέστησε ένα σιντριβάνι δακρύων σε σχήμα όπως ο καλλιτέχνης d4vd στο Χιούστον του Τέξας.
Η άνοδος των αναζητήσεων της Gen Z για λυπητερή μουσική έρχεται καθώς η ψυχική υγεία της νεότερης γενιάς φαίνεται όλο και περισσότερο σε επίπεδα κρίσης. Σχεδόν όλοι οι δείκτες κακής ψυχικής υγείας μεταξύ των μαθητών γυμνασίου αυξήθηκαν από το 2011 έως το 2021, σύμφωνα με έκθεση του Κέντρου Ελέγχου Νόσων για τη συμπεριφορά των νέων, ενώ μια έρευνα της McKinsey & Co. Inc. διαπίστωσε ότι η Gen Z είχε τις «λιγότερο θετικές» προοπτικές ζωής.