4,4 εκατομμύρια βαρέλια λιγότερα φορτώθηκαν σε δεξαμενόπλοια στο λιμάνι Kozmino όπου γίνονται οι εξαγωγές προς την Ευρώπη. Όλα αυτά στις δέκα μέρες από την έναρξη εφαρμογής των μέτρων.
Επιβεβαιώνεται η υποψία πολλών ότι η τελευταία απόπειρα της ομάδας των G-7 να περιορίσουν τα ρωσικά έσοδα από το πετρέλαιο θα καταλήξει σε αποτυχία – άλλωστε, οι ίδιες οι ΗΠΑ παραδέχτηκαν ότι στόχος του ανώτατου ορίου τιμών δεν ήταν τόσο να πλήξει τα δημόσια έσοδα της Ρωσίας όσο να διατηρήσει μια πιο σταθερή ροή πετρελαίου – η αγορά αγνόησε ταχύτατα το έλλειμμα στη προσφορά εξαιτίας των κυρώσεων εν μέσω φόβων ότι δεν θα υπάρξει αρκετή ζήτηση για να αντισταθμίσει τη σταθερή προσφορά.
Σύμφωνα με το Bloomberg, υπάρχουν ενδείξεις ότι οι εταιρείες πετρελαιοφόρων αποφεύγουν να στείλουν τα πλοία τους για να φορτώσουν αργό από ένα μεγάλο ρωσικό λιμάνι στην Ασία μετά τις κυρώσεις της ομάδας των G7 που στοχεύουν να πλήξουν τα έσοδα της Μόσχας από τις εξαγωγές του «μαύρου χρυσού».
Όπως έχει τεκμηριωθεί, από τις 5 Δεκεμβρίου, οι εισαγωγείς ρωσικού πετρελαίου επιτρέπεται να έχουν πρόσβαση στις ασφαλίσεις των φορτίων και σε μια σειρά από κρίσιμες για το εμπόριο υπηρεσίες μόνο εάν η τιμή είναι 60 δολάρια το βαρέλι ή λιγότερο.
Αλλά οι εξαγωγές από τον αγωγό ESPO από το λιμάνι Kozmino είναι περίπου 10 δολ. πάνω από το όριο, που σημαίνει ότι πρέπει να προβούν σε εναλλακτικές ρυθμίσεις για την διεκπεραίωση των εξαγωγών.
Από τότε που ξεκίνησε το ανώτατο όριο, ο ESPO (ακρωνύμιο από τα αρχικά Ανατολική Σιβηρία –Ειρηνικός Ωκεανός, τα αρχικά ενός αγωγού που μεταφέρει το πετρέλαιο από την ανατολική Σιβηρία στον Ειρηνικό) έχει δει τις εξαγωγές να μειώνονται έναν μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με την παρακολούθηση των αποστολών των τάνκερ που συνέταξε το Bloomberg.
Αντίθετα, τα Urals, ένα προϊόν αργού πετρελαίου σε μεγαλύτερα αποθέματα που εξάγεται από τη δυτική Ρωσία, ρέει ελεύθερα σε πελάτες στην Ασία — βοηθούμενο από το γεγονός ότι έπεσε πολύ κάτω από το όριο των 60 δολαρίων λίγες εβδομάδες πριν από την κυκλοφορία του.
Ωστόσο, εν μέσω των τελευταίων κυρώσεων που έθεσαν το όριο των 60 δολαρίων, τα τάνκερ αποφεύγουν την ασιατική κατηγορία και στις 10 ημέρες από την έναρξη των μέτρων, 4,4 εκατομμύρια βαρέλια λιγότερα φορτώθηκαν σε δεξαμενόπλοια στο Kozmino, όπως υπολογίζει το Bloomberg.