Το «παρών» στο Athens Coffee Festival 2023 έδωσε η μαλτέζικη εταιρεία καφέ Qahwa, αναζητώντας συνεργάτες στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε ο Massimiliano Damiano, Purchasing Manager της Qahwa, πρόκειται για μία εταιρεία εμπορίας καφέ που ιδρύθηκε μόλις το 2019.
Ο πιο σημαντικός παράγοντας επιλογής των αγορών όπου θέλει η εταιρεία να επεκταθεί
Η εταιρεία παρότι δεν έχει παρουσία στην Ελλάδα, θέλει να επεκταθεί και στη χώρα μας, έχοντας ήδη κάνει βήματα σε Κροατία, Σλοβενία (όπου έχει και τις αποθήκες της), Τσεχία, Σλοβακία, Πολωνία και Ουγγαρία, και φυσικά στη γειτονική Ιταλία, όπου πραγματοποιεί το 80% του κύκλου εργασιών της. Ο λόγος που η εταιρεία επικεντρώνεται κυρίως σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη είναι τα μεταφορικά κόστη, ενώ σημαντικός παράγοντας είναι η χώρα να είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Γιατί αποφεύγει τον specialty coffee
Η Qahwa ασχολείται αποκλειστικά με τον συμβατικό καφέ, αποφεύγοντας τον specialty coffee. Όπως εξήγησε ο κ. Damiano, «ο specialty coffee αποτελεί πολύ μικρή αγορά και το κόστος μεταφοράς είναι πολύ μεγάλο. Όταν πουλάμε καφέ, αν στείλω τριάντα κιλά καφέ από τη Σλοβενία στην Ελλάδα, το κόστος μεταφοράς είναι 150 ευρώ. Αν το διαιρέσουμε με τα τριάντα κιλά, είναι 5 ευρώ ανά κιλό. Και ένα άλλο πρόβλημα με τον specialty coffee είναι ότι η τιμή του καφέ αλλάζει κάθε μέρα. Υπάρχει η αγορά του robusta και η αγορά του arabica και κάθε μέρα υπάρχουν και οι αλλαγές στην ισοτιμία ευρώ-δολαρίου. Στο 80% των χωρών, η σοδειά είναι μια φορά το χρόνο. Αν αγοράσουμε καφέ και τον κρατήσουμε στην αποθήκη, είναι πιθανό να αγοράσουμε π.χ. τον καφέ 5 ευρώ το κιλό, και μετά από έναν ή δύο μήνες να είναι 2 ευρώ το κιλό. Δεν είναι δυνατό για μας να πουλήσουμε με κέρδος. Με τον συμβατικό καφέ έχουμε μια θέση στην αγορά. Για παράδειγμα, ένας πελάτης μας αγοράζει κάθε μήνα 100 σακούλες καφέ. Η μεταφορά για μας είναι πολύ εύκολη, γιατί είναι μεγάλη ποσότητα και γεμίζουμε το φορτηγό μόνοι μας και τη διανέμουμε. Κάθε μήνα είναι ο ίδιος καφές».
Πηγή: Foodreporter