Με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες να έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, διαφένεται πλέον ένα νέο μοντέλο συνεργασίας μεταξύ των εταιρειών με τις φορολογικές αρχές.
Έτσι, σταδιακά θα μπεί ένα τέλος στο “βασίλειο” του χαρτιού επιφέροντας μείωση του κόστους στις επιχειρήσεις ενώ θα δοθεί η δυνατότητα στις φορολογικές αρχές να έχουν πλήρη και on-line εικόνα της δραστηριότητας και του οικονομικού προφίλ επιχειρήσεων.
Επιπροσθέτως πλέον γεγονός αποτελεί η ηλεκτρονική τιμολόγηση και τα ηλεκτρονικά βιβλία για τις επιχειρήσεις, τα οποία θα γίνονται μέσω της πλατφόρμας “myDATA” και της εφαρμογής “timologio” της ΑΑΔΕ.
Ένας από τους κύριους στόχους της αυτοματοποίησης των διαδικασιών των οικονομικών υπηρεσιών είναι η απελευθέρωση πολύτιμων πόρων που μπορούν να αξιοποιηθούν από τις επιχειρήσεις στην ενδυνάμωση της στρατηγικής τους και στην περαιτέρω ανάπτυξή τους. Μια άλλη παράμετρος εξίσου σημαντική για τους επενδυτές αποτελεί και η ψηφιοποίηση των συστημάτων των φορολογικών αρχών.
Σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έρευνα Attractiveness Survey της ΕΥ, η ψηφιοποίηση των συστημάτων των φορολογικών αρχών αναδεικνύεται από το 45% των ερωτηθέντων ως ο σημαντικότερος παράγοντας κατά τις επενδυτικές αποφάσεις, και ο βαθμός ρεαλιστικής προσέγγισης και η ευελιξία της φορολογικής διοίκησης ως το τέταρτο σημαντικότερο κριτήριο από το 36% των ερωτηθέντων.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του φορολογικού μηχανισμού και η απλοποίηση των διαδικασιών εξοικονομεί τελικά χρόνο στα οικονομικά τμήματα των επιχειρήσεων; Κι αν ναι πώς αυτό συμβάλλει στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων; Στο ερώτημα αυτό η απάντηση είναι πιο σύνθετη από ένα ναι ή ένα όχι.
Η νέα ψηφιακή πραγματικότητα άλλαξε ριζικά την καθημερινότητα
Από τον Μάρτιο του 2020 και μετά έχει πραγματοποιηθεί ένα ψηφιακό άλμα ειδικά στον κλάδο των υπηρεσιών και πιο συγκεκριμένα σε ότι αφορά τις συναλλαγές μας με το Δημόσιο μας λέει η Αλεξάνδρα Γεράγγελου, Λογίστρια-Φοροτεχνικός, Σύμβουλος επιχειρήσεων.
«Ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές σε όλη αυτή την διαδικασία ήταν και παραμένουν τα λογιστικά γραφεία -λογιστές, οι οποίοι καλούνται να σηκώσουν αυτό το βάρος.
Από την πιο μικρή μέχρι την πιο μεγάλη επιχείρηση κλήθηκαν να προσαρμοστούν σε μια νέα ψηφιακή πραγματικότητα, η οποία επέφερε τεράστιες και ουσιώδης αλλαγές στην καθημερινή λειτουργία τους. Πολλές διαδικασίες αυτοματοποιούνται έχοντας ως στόχο την εξοικονόμηση χρόνου, την μείωση της γραφειοκρατίας και του λειτουργικού κόστους» αναφέρει. «Πέτυχε όμως ο στόχος αυτός;
Όσον αφορά στους λογιστές – λογιστικά γραφεία , οπωσδήποτε στόχος είναι η βέλτιστη παροχή υπηρεσιών προς τους πελάτες τους. Υπηρεσίες οι οποίες θα εξελίξουν τις επιχειρήσεις, θα τους δώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και θα τις κάνουν πιο παραγωγικές. Και παρά το γεγονός ότι ο λογιστικός κλάδος είναι υπέρμαχος του ψηφιακού μετασχηματισμού, εν τούτοις δημιουργήθηκαν τόσες πολλές ανάγκες και υποχρεώσεις που κάθε άλλο παρά μείωσαν το λειτουργικό κόστος και την γραφειοκρατία, ενδεικτικά αναφέρουμε myDATA.
Οπωσδήποτε δεν πρέπει να ακυρώνουμε όλη αυτή την ψηφιακή επανάσταση, βρισκόμαστε όμως ακόμα σε αρκετά πρώιμο στάδιο έως την επίτευξη του τελικού στόχου» συμπληρώνει.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του φορολογικού μηχανισμού εξελίσσεται δυναμικά
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του φορολογικού μηχανισμού εξελίσσεται δυναμικά και προσπαθώντας να δώσει μία διέξοδο από τον γραφειοκρατικό λαβύρινθο τονίζει ο Βασίλης Καμπάνης, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.). «Η επισκεψιμότητα και οι λύσεις που προσφέρει η ιστοσελίδα gov.gr του Υπουργείου ψηφιακής μεταρρύθμισης, δείχνει την ανάγκη που είχαν οι πολίτες ώστε να επικοινωνήσουν ψηφιακά με τον κρατικό μηχανισμό και να αναζητήσουν έγγραφα, που τα προηγούμενα χρόνια, η απλή αίτησή τους απαιτούσε χρόνο και ταλαιπωρία.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός διευκολύνει και τις επιχειρήσεις αλλά και τους συνάδελφους λογιστές φοροτεχνικούς, στις καθημερινές συναλλαγές τους με τις Δημόσιες Υπηρεσίες» συμπληρώνει. «Αυτό βέβαια προϋποθέτει, μεταξύ άλλων:
- την αποτελεσματική διασύνδεση όλων των εμπλεκομένων πληροφοριακών συστημάτων, ώστε να ανακτώνται αυτόματα όλες οι απαιτούμενες πληροφορίες.
- σε οικειοθελείς τροποποιήσεις οποιονδήποτε φορολογικών δηλώσεων όλων των κατηγοριών, από πλευράς των επιχειρήσεων να μην επιβάλλονται πρόστιμα, με εξαίρεση την άρνηση αποστολής στοιχείων.
- τον μηδενισμό των ορίων του άρθρου 38 του ν. 2873, υπογραφή δηλαδή από εξουσιοδοτημένο Λογιστή – Φοροτεχνικό που ασκεί νομίμως το επάγγελμα, όλων των οικονομικών καταστάσεων και δηλώσεων από μηδενική βάση, καθώς μόνο έτσι θα διασφαλιστεί η τήρηση της νομιμότητας. Απόρροια αυτού είναι βέβαια και η νομοθέτηση του θέματος της ασθένειας του Λογιστή – Φοροτεχνικού, ώστε να μπορεί απρόσκοπτα να εκτελεί τα καθήκοντα του, χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα σε περίπτωση ασθένειας ή εγκυμοσύνης.
- να επιδοτηθεί η αναγκαία υλικοτεχνική αναβάθμιση την οποία θα κληθούν υλοποιήσουν οι επιχειρήσεις και τα λογιστικά – φοροτεχνικά γραφεία, καθώς αποτελεί σημαντικό οικονομικό κόστος.
Εφόσον τηρηθούν οι παραπάνω προϋποθέσεις, ο ψηφιακός μετασχηματισμός του φορολογικού μηχανισμού σαφώς και θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων, καθώς θα διευκολύνει την εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους, μέσω της εξοικονόμησης χρόνου και της μείωσης του γραφειοκρατικού κόστους. Στα πλαίσια αυτά η ομοσπονδία χαιρετίζει την μείωση των ορίων που ανακοινώθηκε πριν από μερικές μέρες, θεωρεί όμως ότι απαιτείται ο μηδενισμός των ορίων στα πλαίσια της διασφάλισης και της διαφάνειας των συναλλαγών» προσθέτει
Αλλάζει η ουσία της εργασίας του οικονομικού στελέχους
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του φορολογικού μηχανισμού έχει σαν στόχο την απλοποίηση της εργασίας των οικονομικών τμημάτων των επιχειρήσεων πετυχαίνοντας την απαλλαγή τους από εργασίες τυπολατρικές και διεκπεραιωτικές μας λέει ο Λάμπρος Μπέλεσης, Πρόεδρος της Πανελλήνια Ένωση Λογιστών Οικονομολόγων (ΠΑΕΛΟ).
Προς το παρόν με δεδομένο το γεγονός ότι βρισκόμαστε σε μία μεταβατική περίοδο η οποία απαιτεί επένδυση σε
- εξοπλισμό
- κατάλληλα λογισμικά
- ειδικές εφαρμογές
- εκπαίδευση
Εκτός από τα παραπάνω απαιτεί και αλλαγή κουλτούρας των στελεχών και επιχειρήσεων.
Επομένως προς το παρόν τα κόστη και οι χρόνοι είναι μεγαλύτεροι, όμως στο άμεσο μέλλον θα διαφοροποιηθούν και σίγουρα θα μειωθούν ώστε τα οικονομικά στελέχη χρησιμοποιώντας την διοικητική λογιστική και τα εργαλεία της να βοηθούν με τις επιστημονικές τους γνώσεις την ανάπτυξη της επιχείρησης» αναφέρει.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός των διαδικασιών επηρεάζει το σύνολο των δραστηριοτήτων και των συναλλαγών που διεξάγονται σε μία χώρα, αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης και κατά συνέπεια, παρέχει θετικά αποτελέσματα στις οικονομικές οντότητες τονίζει ο Μιχάλης Πόλυγγερ, Πρόεδρος Λογιστικού Συλλόγου Αθηνών. «Ζωντανό και πρόσφατο είναι το παράδειγμα μικρών χωρών, όπως η Εσθονία, που εκμεταλλευόμενες την ύπαρξη και ορθή λειτουργία των ψηφιακών μέσων, τα χρησιμοποίησαν ως παράγοντα εξέλιξης.
Είναι λάθος να θεωρείται ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του φορολογικού μηχανισμού, που σχετίζεται άμεσα με την κοινωνική ζωή, τις συναλλαγές και τις επιχειρηματικές δράσεις, αφορά και επιδρά θετικά μόνο στις μεγάλες οικονομικές μονάδες. Και αυτό, διότι αποδεικνύεται περίτρανα ότι το όφελος είναι πολλαπλάσια επιδραστικό στις μικρές και μεσαίες οντότητες που δεν μπορούν να διαθέσουν και ίδιους πόρους για την οργάνωση τους.
Όμως, ο ψηφιακός μετασχηματισμός στη φορολογία, δεν μπορεί να είναι τόσο αποδοτικός όταν αναγκάζεται να υποστηρίξει πληθώρα πολύπλοκων και άχρηστων νομοθετικών διατάξεων. Για να πετύχει πρέπει να συνοδεύεται με απλοποίηση.
Το myDATA είναι ο ορισμός του ψηφιακού μετασχηματισμού
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια συνεχής ψηφιοποίηση των κρατικών υπηρεσιών και απλοποίηση των διαδικασιών, γεγονός που συμβάλει στην εξοικονόμηση χρόνου όπως υποστηρίζει ο Στάθης Ρούσσος Φοροτεχνικός, Σύμβουλος επιχειρήσεων. Μέχρι πριν λίγα χρόνια κάθε επιχείρηση για οποιοδήποτε φορολογικό πρόβλημα είχε θα έπρεπε να στείλει κάποιον υπάλληλο της στην αρμόδια ΔΟΥ, αντίθετα τώρα μπορεί να υποβάλει 24 ώρες την ημέρα ηλεκτρονικό αίτημα. Το πιο σημαντικό όμως είναι η μετάβαση που έγινε από τις συγκεντρωτικές καταστάσεις στο myDATA. Όσον αφορά της συγκεντρωτικές καταστάσεις η επιχείρηση υπέβαλε μια φόρα το χρόνο πελάτες και προμηθευτές και απλά προκύπταν κάποιες διαφορές. Τα myDATA που ισχύουν τώρα θα μπορούσαν να θεωρηθούν ο ορισμός του ψηφιακού μετασχηματισμού. Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν κάθε μέρα όλες τις πωλήσεις και τις αγορές που πραγματοποιούν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να φαίνονται 24 ώρες την ημέρα, 7 μέρες την εβδομάδα όλα τα έσοδα και τα έξοδα των επιχειρήσεων online στο συνοπτικό βιβλίο και να συμπληρώνονται σχεδόν αυτόματα τα περισσότερα φορολογικά έντυπα (δηλώσεις ΦΠΑ, δήλωση Ε3).
Η καθημερινότητα κρύβει παγίδες και καθυστερήσεις
Εάν κάποιος βλέπει την φορολογική διαδικασία «έξω από τον χορό», μπορεί εύκολα να ισχυριστεί ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει απλοποιήσει τις διαδικασίες και έχει μειώσει τους χρόνους υλοποίησης και εξυπηρέτησης των διαδικασιών μας λέει ο Ηλίας Χατζηγεωργίου, Φοροτεχνικός, Αντιπρόεδρος Επιτροπής Λογιστών Ε.Ε.Α. «Μπαίνοντας όμως μέσα στον «χορό» διαπιστώνει ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι και ότι η καθημερινότητα κρύβει παγίδες και καθυστερήσεις.
Σαφέστατα έχει γίνει πρόοδος σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια, πρόοδος που ήρθε από την ψηφιοποίηση πολλών διαδικασιών που στην παλαιά τους μορφή απαιτούσαν πολύωρη αναμονή σε ουρές σε ώρες που οι δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούσαν. Επίσης θετικό στοιχείο είναι ότι δειλά-δειλά αρκετές υπηρεσίες του δημοσίου έχουν αρχίσει να «μιλούν» μεταξύ τους ψηφιακά, κάτι που στο παρελθόν θεωρούταν ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Άραγε πριν λίγα χρόνια ποιος φαντάζονταν ότι θα αντάλλαζε email με δημόσιες υπηρεσίες; Τα χρόνια της πανδημίας το πλαίσιο ψηφιοποίησης μπήκε δυναμικά στις ζωές μας, προσωπικά το θεωρώ μεγάλη «προίκα» αυτής της περιόδου, όμως έχουμε ακόμα να διανύσουμε πολύ δρόμο μέχρι να φτάσουμε να θεωρούμαστε απόλυτα ψηφιακό κράτος» συμπληρώνει. «Το μεγάλο στοίχημα θεωρώ ότι έγκειται και στους χρόνους υλοποίησης των αιτημάτων από τις δημόσιες υπηρεσίες που ακόμα σε πολλές από αυτές δεν επιτυγχάνεται. Όταν επιτευχθεί θα πειστεί και ο τελευταίος οπαδός των παλαιών διαδικασιών. Από την άλλη στο ιδιωτικό πλαίσιο ο ψηφιακός μετασχηματισμός χαρακτηρίζεται από δύο εκφράσεις. MyDATA και ψηφιακή κάρτα εργασίας. Και τα δύο είναι τεράστια έργα, αλλά απαιτούν κάποια βασικά στοιχεία για να πετύχουν τον σκοπό τους και να μην λειτουργήσουν αρνητικά στις επιχειρήσεις. Και τα δύο απαιτούν χρόνο, ξεκάθαρες οδηγίες που ακόμα δεν υπάρχουν, αλλά και σωστό προσανατολισμό ο οποίος να στοχεύει στην εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και όχι στην δημιουργία ψηφιακής γραφειοκρατίας. Είναι έργα σταθμός, αλλά είναι στα χέρια των αρμοδίων να χρησιμοποιηθούν σωστά και όχι σαν μια κινητή «ατομική βόμβα» προσθέτει. Ακούμε συχνά πώς έχουμε ένα δαιδαλώδες και πολύπλοκο φορολογικό σύστημα, το οποίο δημιουργεί κενά ερμηνειών και αλλάζει διαρκώς. Πολλές φορές η πολυνομία και οι αντικρουόμενες διατάξεις λειτουργούν αποτρεπτικά στην προσέλκυση ξένων επενδυτών. Ένα σταθερό φορολογικό σύστημα που δεν θα αλλάζει κάθε χρόνο μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της οικονομίας;
Ασταθές και πολυδαίδαλο το φορολογικό σύστημα
Είναι γεγονός ότι το ασταθές και πολυδαίδαλο φορολογικό σύστημα της Ελλάδας αποτελεί τροχοπέδη τόσο στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας όσο και στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που αναζητούν επιχειρηματικές ευκαιρίες εκτός Ελλάδος τονίζει η Αλεξάνδρα Γεράγγελου. «Αυτό που χαρακτηρίζει το φορολογικό μας σύστημα, ιδιαίτερα την τελευταία 10ετία, είναι οι ιδιαίτερα υψηλοί φορολογικοί συντελεστές, φοροεισπρακτικός χαρακτήρας και συνεχείς αλλαγές που κάθε άλλο παρά σταθερότητα και απλοποιημένο περιβάλλον μπορούν να προσφέρουν. Ένα σταθερό φορολογικό σύστημα με την παράλληλη μείωση της φορολογίας και της γραφειοκρατίας αναμφίβολα θα κάνει την χώρα μας ένα πόλο έλξης επενδύσεων και κατ’ επέκταση ανάπτυξη του εγχώριου επιχειρείν και οικονομίας» αναφέρει.
Η ανάπτυξη της οικονομίας απαιτεί ένα σταθερό φορολογικό σύστημα
Τα μέλη της Ομοσπονδίας και οι Λογιστές – Φοροτεχνικοί είναι καθημερινά στην αγορά και στις ανάγκες των επιχειρήσεων. Συνεπώς, η ανάπτυξη μιας οικονομίας απαιτεί ένα σταθερό φορολογικό σύστημα που δεν θα τροποποιείται συνεχώς μας λέει ο Βασίλης Καμπάνης.
«Οι επιχειρήσεις παγκοσμίως λειτουργούν με μακροπρόθεσμους προϋπολογισμούς και στοχοθεσίες. Υποχρέωση ενός κράτους είναι να διευκολύνει τις επιχειρήσεις να δημιουργούν επιχειρηματικό πλάνο με στόχο τουλάχιστον 5ετίας. Αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη ενός σταθερού φορολογικού, αλλά ταυτόχρονα και ασφαλιστικού συστήματος που θα συμπιέζει ακόμα περισσότερο τη συνολική μη-μισθολογική δαπάνη, πάνω στο οποίο θα υπολογιστούν οι μελλοντικές ενέργειες της επιχείρησης. Βασικός άξονας για την προσέλκυση επενδυτών είναι η φορολογική σταθερότητα. Η επιχειρηματικότητα με «εκπλήξεις» με αποτέλεσμα το επενδυτικό ρίσκο, αποτρέπει τις επενδύσεις στον ελληνικό χώρο» πρισθέτει.
Χρειάζεται σταθερό φορολογικό πλαίσιο για προσέλκυση επενδύσεων
Απαιτείται σταθερό φορολογικό πλαίσιο για την προσέλκυση επενδύσεων το οποίο να ευνοεί το επιχειρείν με στόχο την αύξηση της επιχειρηματικότητας και επομένως την αύξηση των εσόδων και άρα και της φορολογικής βάσης σε διάρκεια 5ετίας μας λέει ο Λάμπρος Μπέλεσης. “Eπίσης χρειάζεται απλοποίηση της πολυπλοκότητας και πάταξη της φοροδιαφυγής με κίνητρα που θα ωφελούν την επιχείρηση και τον πολίτη. Χαρακτηριστικά θα αναφέρουμε ότι το φορολογικά σύστημα των ΗΠΑ βασίζεται σε 6 σελίδες, αντίθετα εμείς ανατρέχουμε σε τόμους.
Ένα σταθερό και απλό φορολογικό σύστημα αποφέρει άμεσα δημοσιονομικά έσοδα
Έχουν γίνει πολλές αναφορές για την αναγκαιότητα σταθερότητας και απλοποίησης του φορολογικού συστήματος και της ισχύος της νομοθεσίας, μεταξύ των οποίων και εκείνες του Λογιστικού Συλλόγου Αθηνών – ως φορέα του Κλάδου αλλά και ως συμβούλου της Πολιτείας – διότι το συγκεκριμένο πρόβλημα της αστάθειας του αποτελεί διαχρονικά εμπόδιο για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας, τη δημιουργία κλίματος ασφάλειας για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και αποτρέπει την προσέλκυση επενδύσεων τονίζει ο Μιχάλης Πόλυγγερ.
«Είναι δεδομένο ότι ένα σταθερό και απλό φορολογικό σύστημα αποφέρει – εκτός των άλλων – άμεσα δημοσιονομικά κρατικά έσοδα και δημιουργεί κίνητρα για αύξηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, που με τη σειρά της επιδρά με θετικά αποτελέσματα στη μείωση της ανεργίας. Καθόλου δεν είναι τυχαία τα αποτελέσματα που προέρχονται εξαιτίας της ύπαρξης σταθερών κανόνων που σχετίζονται με τη φορολογία, σε ευημερούσες οικονομίες ανά τον κόσμο, όπως π.χ. στις ΗΠΑ, κ.λπ. Η θέσπιση τέτοιων κανόνων πρέπει να προκύπτει από την κοινή βούληση, αφενός της Πολιτείας-κράτους και αφετέρου των συντελεστών της οικονομικής ζωής, δηλαδή των οικονομικών μονάδων, αλλά και των επιστημόνων επαγγελματιών του χώρου» αναφέρει.
«Τέτοιοι κανόνες που συχνά έχουν αναφερθεί σε συζητήσεις, συνέδρια, ημερίδες, μεταξύ όλων των συντελεστών της οικονομικής ζωής του τόπου, είναι η αναμόρφωση των φορολογικών διαδικασιών με στόχο την απλοποίησή τους και τη μείωση του πλήθους τους, η πλήρης μηχανογράφηση των συναλλαγών, τέτοια ώστε να μην μετατρέπεται η φυσική σε ηλεκτρονική γραφειοκρατία, ο ξεκάθαρος υπολογισμός του τρόπου φορολόγησης των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ανεξάρτητα από το νομικό ένδυμα και μορφή υπό την οποία αυτές ασκούνται, η ελαχιστοποίηση των προστίμων, έτσι ώστε αυτά να εκπαιδεύουν αντί να προτρέπουν σε αποφυγή και απόκρυψη φορολογητέας ύλης, κ.ά.
Υποκειμενικό αν η κατανομή της φορολογικής νομοθεσίας είναι «δίκαιη»
Όταν τεθεί το ερώτημα εάν η κατανομή της φορολογικής νομοθεσίας είναι «δίκαιη» ή αν θα πρέπει να παραμείνει σταθερή αξίζει να σημειωθεί ότι κεντρικό ρόλο στο θέμα παίζουν οι υποκειμενικές αξιολογικές κριτικές μας λέει η Μαρία Σκοτάδη. «Εάν λοιπόν επιθυμεί κάποιος να συνδυάσει τη διανεμητική δικαιοσύνη και την ανάπτυξη, υπάρχουν πολλά που πρέπει να ειπωθούν για ουδέτερες ως προς τα έσοδα αλλαγές στο φορολογικό σύστημα σε συνδυασμό με μόνιμες πρόσθετες επενδύσεις, κάτι που η ΕΕ σκοπεύει, ώστε να εξαλείψει πρωτίστως τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των κρατών μελών. Έτσι θα μπορούσε μελλοντικά να εξασφαλιστεί ένα σταθερότερο φορολογικό σύστημα» τονίζει.