Στην άμεση εξόφληση του προστίμου του 1 εκατομμυρίου ευρώ που της επιβλήθηκε από τη Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς του υπουργείου Ανάπτυξης (ΔΙΜΕΑ), προχώρησε η Procter & Gamble, όπως αναφέρεται στον ισολογισμό χρήσης της περιόδου 2022/2023.
Η πολυεθνική σημειώνει ότι το πρόστιμο που της επιβλήθηκε την 1η Νοεμβρίου του 2023 εξοφλήθηκε ολοσχερώς στη διάρκεια του ίδιου μήνα. Θυμίζουμε ότι η ΔΙΜΕΑ είχε επιβάλλει ταυτόχρονα πρόστιμο τόσο στην Unilever όσο και στην Procter & Gamble για παραβίαση του άρθρου 54 του ν. 5045/29-07-2023, σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας.
Στο χαρτοφυλάκιό της βρίσκονται διάσημες μάρκες καταναλωτικών αγαθών που πωλούνται από όλα τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα όπως είναι οι Pampers, Tide, Ariel, Always, Tampax, Gillette, Braun, Head & Shoulders, Pantene, Swiffer, Viakal, Vicks, Ronal, Old Spice.
Αύξηση τζίρου κατά 50 εκατομμύρια ευρώ
Σε επίπεδο οικονομικών επιδόσεων ο τζίρος της εταιρείας στο διάστημα από 1 Ιουλίου του 2022 έως και 30 Ιουνίου του 2023 ήταν σημαντικά αυξημένος κατά 50 εκατομμύρια ευρώ, δεδομένων και των πληθωριστικών τάσεων που επικράτησαν στην αγορά και των αυξήσεων στις τιμές βασικών αγαθών.
Πιο συγκεκριμένα η Procter & Gamble είχε τζίρο 324 εκατομμύρια ευρώ στην περίοδο αναφοράς, έναντι 275,99 εκατομμυρίων ευρώ που ήταν ο τζίρος της περιόδου από 1 Ιουλίου του 2021 έως και 30 Ιουνίου του 2022. Σε ό,τι αφορά την κερδοφορία της, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από τους φόρους ήταν κερδοφόρα στα 11,84 εκατομμύρια ευρώ έναντι 14,16 εκατομμυρίων ευρώ το αντίστοιχο διάστημα της περιόδου 2021/2022. Η πολυεθνική αποδίδει το γεγονός αυτό “στην αύξηση του κόστους και στο γεγονός ότι επενδύει σε κοινωνικές δράσεις και στη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές”.
Στη χρήση 2022/2023 τα έξοδα διάθεσης εμφανίζονται αυξημένα στα 92,4 εκατομμύρια ευρώ από 73,3 εκατομμύρια ευρώ που ήταν στη χρήση 2021/2022 και τα έξοδα διοίκησης στα 5,26 εκατ. ευρώ από 4,2 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα της χρήσης εκτός από την ελληνική αγορά αφορούν και στη διάθεση των προϊόντων της εταιρείας στην Κύπρο. Η Procter & Gamble αύξησε τις δαπάνες της για προβολή και διαφήμιση στη χρήση 2022/2022 στα 65 εκατομμύρια ευρώ από 51,8 εκατομμύρια ευρώ που ήταν στη χρήση 2021/2022.
Σε ό,τι αφορά τα αποθέματά της σε εμπορεύματα η αξία τους από τα 18 εκατομμύρια ευρώ που ήταν στις 30 Ιουνίου του 2022, στις 30 Ιουνίου του 2023 αυξήθηκε στα 25,34 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα από 45,45 εκατ. ευρώ μειώθηκαν σε 32,74 εκατ. ευρώ. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις από 43,84 εκατ. ευρώ, αυξήθηκαν σε 50,99 εκατ. ευρώ.