Υποχώρησε η μετοχή της Volkswagen λίγο αφότου έγινε γνωστή μια εκτίμηση οικονομικών αποτελεσμάτων όπου γίνεται λόγος για πιθανό κλείσιμο εργοστασίου της Audi και πτώση 3,8% στις πωλήσεις του δεύτερου τριμήνου λόγω μείωσης πωλήσεων στην Κίνα.
Οι παραδόσεις στην ασιατική χώρα μειώθηκαν κατά σχεδόν 20% εν μέσω μιας ευρύτερης μείωσης των πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που εξακολουθούν να αποτελούν την πλειοψηφία της σειράς της Volkswagen στη χώρα.
Καθώς η Κίνα οδεύει με γοργούς ρυθμούς προς μια αγορά αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τη διάθεση οχημάτων με μπαταρία (BEV) τα επόμενα χρόνια και θα δώσει προτεραιότητα στην κερδοφορία, ακόμη και όταν οι αντίπαλες τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις τιμές έως και 50%.
«Δεν περιμένουμε μια εύκολη χρονιά», είπε ένας εκπρόσωπος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στους δημοσιογράφους.
Η εταιρεία μείωσε την πρόβλεψη για τις πωλήσεις του 2024 στο 6,5-7% από 7-7,5% και πρόσθεσε ότι η μάρκα Audi σκέφτεται να κλείσει το εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες, όπου απασχολούνται περίπου 3.000 άτομα, λόγω της χαμηλής ζήτησης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλότερης κατηγορίας.
Η μετοχή της Volkswagen υποχώρησε 1,13% στα 105,4 ευρώ στις 10:30 GMT, ενώ η φετινή πτώση της αγγίζει το 5,5%.
Η εύρεση εναλλακτικής χρήσης για το εργοστάσιο ή το κλείσιμό του, καθώς και άλλα έξοδα, θα κόστιζαν έως και 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ αυτό το οικονομικό έτος, ανακοίνωσε η Volkswagen.
Μια διαδικασία διαβούλευσης βρίσκεται τώρα σε εξέλιξη για την εξεύρεση εναλλακτικών λύσεων για το εν λόγω εργοστάσιο, ανέφερε.
Το μέλλον του εργοστασίου της Audi στις Βρυξέλλες τέθηκε υπό αμφισβήτηση νωρίτερα φέτος, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε ότι το επόμενο μοντέλο του Q8 e-tron θα κατασκευαζόταν στο Μεξικό.
Στόχος της είναι να επεκτείνει τη σειρά τέτοιων οχημάτων της σε 36 έως το 2026.
Οι αυξανόμενες παραγγελίες για νεότερα μοντέλα όπως το Q6 e-tron που λανσάρονται στην αγορά φέτος, είχαν οδηγήσει σε απότομη πτώση του ενδιαφέροντος για το παλαιότερο Q8 e-tron που παράγεται στις Βρυξέλλες, όπως επισήμανε την Τρίτη η Audi.
Η Audi δυσκολεύτηκε να φτάσει τους ανταγωνιστές της, BMW και Mercedes, δηλαδή των εταιρειών κατασκευής premium αυτοκινήτων, που κάνουν πιο γοργά βήματα προς τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. H εταιρεία έχει υποσχεθεί μια ανανέωση το 2024 και το 2025 με περισσότερα από 20 νέα μοντέλα EV και κινητήρων εσωτερικής καύσης, ακολουθούμενα από μοντέλα μόνο για EV από το 2026.
Η Volkswagen, η οποία έχει ισχυρή εργατική συνδικαλιστική εκπροσώπηση, δεν έχει κλείσει εργοστάσιο εδώ και τέσσερις δεκαετίες, αλλά οι αναλυτές είπαν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ήταν υπό πίεση να μειώσει σημαντικά ποσά πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.
«Δεδομένου του χαμηλού περιθωρίου των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου, τώρα είναι η ώρα της διαπραγμάτευσης με τα συνδικάτα», δήλωσε ο Daniel Schwarz της Stifel Research.
Ορισμένοι αναλυτές χαιρέτησαν τα νέα για το πιθανό κλείσιμο του εργοστασίου ως ένδειξη ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει το κόστος και την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα.
«Οι άνθρωποι ανησυχούν επειδή τα πρωτοσέλιδα στοιχεία επηρεάζουν την ανησυχία ότι η VW έχει πρόβλημα, αλλά αυτή είναι μια επιχείρηση με υπερβολικό κόστος και το αντιμετωπίζουν», δήλωσε ο Philippe Houchois της Jefferies.