Την ύπαρξη ποσοστού 20% ενεργών καταναλωτών προ της πανδημίας του κορωνοϊού σε ευρωπαϊκό επίπεδο που εξαφανίστηκαν στη μεταπανδημική αγορά επιβεβαίωσε η Business Development Director της Mastercard, Κριστίνα Κούμπισα, στην ημερίδα της Space 4Commerce που διοργάνωσε η Mastercard.
Πρόκειται για ποσοστό που αφορά μεγάλες χώρες, όχι όμως την Ελλάδα. Η Mastercard «έτρεξε» σχετικό case study σε αλυσίδα της Πολωνίας -που δεν κατονομάστηκε- μέσα από την έρευνα στην οποία επιβεβαιώθηκαν τα προφίλ καταναλωτών που απουσιάζουν από το τρέχον οργανωμένο λιανεμπόριο της Ευρώπης, λίγο ή πολύ.
Τα σχετικά ευρήματα αμφισβητήθηκαν από το ελληνικό επιχειρηματικό κοινό της εκδήλωσης ως προς τη συμβατότητά τους στο ελληνικό αγοραστικό περιβάλλον. Πρώτος και καλύτερος είναι ο «μαζικός καταναλωτής του Σαββατοκύριακου», που αγοράζει προϊόντα ευρείας γκάμας, βάσει του προγραμματισμού αγορών του νοικοκυριού του. Η αρχική υπόθεση της Mastercard αφορούσε τη στροφή του συγκεκριμένου καταναλωτή στο ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce). Τα στοιχεία καρτών στην Πολωνία απέδειξαν ότι, δεδομένου της αντίστοιχης μείωσης της αγοραστικής του δύναμης, εκείνος επισκέπτεται πλέον φθηνότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπου συνεχίζει τη συνήθεια του μεγάλου καλαθιού και των πολλών προϊόντων.