Με ανάπτυξη 7,5% μπήκε το 2023 για τα ηλεκτρονικά καταστήματα του ελληνικού λιανεμπορίου, με την αξία των πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο του έτους να φτάνει τα 65,5 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Convert Group που παρουσίασε στο Food Retail Summit της Boussias Events ο πρόεδρος της εταιρείας, Παναγιώτης Γκεζερλής.
Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι ο πληθωρισμός ανέβασε κατά 10% την αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού, με τους καταναλωτές να αντιδρούν μειώνοντας κατά 10% τα τεμάχια που βάζουν στο καλάθι. Ωστόσο, αύξησαν τις παραγγελίες κατά 8,2%. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές πλέον βάζουν στο καλάθι τους λιγότερα τεμάχια, αλλά ψωνίζουν πιο συχνά, και από εκεί προήλθε και η άνοδος στο πρώτο τρίμηνο του έτους.
Όσον αφορά στη διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, αυτή εμφανίζεται αυξημένη σε σχέση με πέρυσι: τα private label προϊόντα αντιπροσωπεύουν το 15,2% της συνολικής αξίας πωλήσεων (+1,4% YoY) και το 18,7% του συνολικού όγκου πωλήσεων (+1,4% ΥοΥ). Αξιοσημείωτη είναι εξάλλου η συμπίεση των online προσφορών: η μέση έκπτωση για το α’ τρίμηνο 2023 διαμορφώθηκε στο 32%, μειωμένη κατά 8,4% σε ετήσια βάση, ενώ η προωθητική ένταση μονάδων κατρακύλησε κατά 12,2%, στο 24%.