«Χρυσές δουλειές» από… σπόντα κάνουν κάποια λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου όσο διαρκεί η κρίση με τις επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά θάλασσα!
Κι αυτό γιατί αποτελούν την πρώτη στάση των πλοίων που συνήθως σταματούσαν στο λιμάνι του Πειραιά… Πρόκειται για ισπανικά λιμάνια, στα Κανάρια Νησιά, την Αλχεθίρας και τη Βαλένθια, όπου μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, όπως η δανέζικη Maersk, η κινεζική Cosco ή η γαλλική εταιρεία CMA έχουν τερματικούς σταθμούς, και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά εμπορευμάτων που προορίζονται για λιμάνια της Μεσογείου με μικρότερα πλοία για το υπόλοιπο της διαδρομής.
Τα μεγάλα πλοία μεταφοράς κοντέινερς δεν εισέρχονται στη Μεσόγειο για να παραδώσουν τα εμπορεύματά τους και ξεφορτώνουν πχ στη Βαλένθια για να επιστρέψουν και πάλι κάνοντας τον γύρο της Αφρικής, όσο διαρκούν οι περιορισμοί.
Στα μέσα Ιανουαρίου έφθασε στη Βαλένθια το MSC Isabella, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς κοντέινερς στον κόσμο, με μήκος 400 μέτρα και 24.000 κοντέινερ που έκανε τον γύρο της Αφρικής.
Από το λιμάνι της Βαλένθια δηλώνουν ότι είναι έτοιμοι να υποδεχτούν και να διαχειριστούν αυτές τις επιχειρήσεις μεταφοράς εμπορευμάτων, αν και εφόσον η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχιστεί επ’ αόριστον.
Από την ισπανική ένωση ναυτιλιακών εταιριών επισημαίνουν ότι “ πριν από λίγες εβδομάδες βρισκόμασταν σε ένα σενάριο στο οποίο υπήρχε υπερπροσφορά θαλάσσιων μεταφορών επειδή η ζήτηση είχε συρρικνωθεί. Οι τιμές ήταν στα 1.500 $ ανά κοντέινερ για τη διαδρομή Ασίας – Ευρώπης και υπήρχαν μάχες μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών για να βρουν πελάτες. Τώρα, οι τιμές “έχουν αυξηθεί 300%, είναι περίπου 4.500 $ και πιθανότατα θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Η αποστολή ενός κοντέινερ από την Ισπανία στην Κίνα κοστίζει τρεις φορές περισσότερο”, λέει ο Jordi Espín, γενικός γραμματέας της Transprime, της ισπανικής ένωσης ναυτιλιακών εταιρειών.
Η Ισπανία έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα συμμετάσχει σε αποστολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Ερυθρά Θάλασσα ενόψει των επιθέσεων των Χούθι στην Υεμένη και δεν υπέκυψε στις «πίεσεις» των ΗΠΑ να συμμετάσχει σε επιχείρηση προστασίας των μεταφορών.
Και γιατί να το κάνει άλλωστε αφού, χωρίς να το έχει επιδιώξει κιόλας… ωφελείται!