24.5 C
Athens
Thursday, September 19, 2024
More

    Ποιά προϊόντα σούπερ μάρκετ θα κόψουν οι καταναλωτές λόγω ακρίβειας

    Ποιά προϊόντα σούπερ μάρκετ θα κόψουν οι καταναλωτές λόγω ακρίβειας

    Βασικά καταναλωτικά αγαθά τίθενται εκτός καλαθιού αρκετών από τους καταναλωτές, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων που καταγράφονται στην αγορά. Κάτι τέτοιο είναι εμφανές και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που είναι τα τρόφιμα, τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού και τα προϊόντα ατομικής υγιεινής.

    Ειδικότερα για τα προϊόντα περιποίησης σπιτιού και σε όρους τεμαχίων η πτώση των πωλήσεων στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου ήταν στο -6,3%. Μάλιστα αυτή είναι και η γενική κατηγορία που επλήγη περισσότερο κατά την περίοδο αναφοράς. Ακολούθησαν τα προϊόντα ατομικής υγιεινής με -4,9% και αμέσως μετά τα τρόφιμα με -0,9% με τη μικρότερο συρρίκνωση των πωλήσεων σε τεμάχια.

    Εάν κανείς εξετάσει και επιμέρους υποκατηγορίες προϊόντων όπως τα γαλακτοκομικά ή τα κατεψυγμένα, θα διαπιστώσει ότι η πτώση σε πωλήσεις τεμαχίων γίνεται πιο σαφής. Συγκεκριμένα για την περίοδο του Ιανουαρίου-Αυγούστου του 2022, οι πωλήσεις τεμαχίων στα γαλακτοκομικά προϊόντα άγγιξαν πτώση της τάξεως του -4,8% και τα κατεψυγμένα κινήθηκαν στο -5%.

    Τα αλκοολούχα επίσης έχασαν ποσοστό 6,9% των πωλήσεών τους σε τεμάχια σε σύγκριση με το οκτάμηνο του 2021, ενώ και τα μαγειρικά συμπληρώματα και οι σάλτσες έχασαν πωλήσεις σε τεμάχια στα επίπεδα του 1,1%.

    Την ευρύτερη κατηγορία των τροφίμων δείχνουν να συγκρατούν οι ανοδικές πωλήσεις τεμαχίων στα συσκευασμένα τρόφιμα αλλά και στα σνακ με 1,9% και 1% αντίστοιχα, ενώ οριακά ανοδικά κινήθηκαν τα συμπληρώματα διατροφής με 0,2%.

    Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους υποκατηγορίες που δεν εντάσσονται στα τρόφιμα όπως τα καθαριστικά σπιτιού, είχαν πτώση κατά -6,5%, ενώ τα λοιπά προϊόντα σπιτιού κινήθηκαν επίσης πτωτικά κατά -6,1%. Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα ατομικής περιποίησης και ομορφιάς έχασαν πωλήσεις σε τεμάχια της τάξεως του -5,2% και τα προϊόντα ατομικής υγιεινής κινήθηκαν με -4,6%.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα