Ο Νέος Αστικός Περίπατος της Αθηναϊκής Ριβιέρας, ο μεγαλύτερος ποδηλατόδρομος – πεζόδρομος της πρωτεύουσας που θα συνδέει έξι δήμους, συνολικού μήκους 12 χλμ. και προϋπολογισμού 19,1 εκατ. ευρώ.
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (ΜΣΣΣ) του ΤΑΙΠΕΔ ωρίμασε και διενήργησε τον διαγωνισμό, στον οποίο συμμετείχαν δύο εταιρείες με ισάριθμες προτάσεις. Πριν από λίγες ημέρες η ΜΣΣΣ του ΤΑΙΠΕΔ ανέθεσε το έργο στη ZitaKat, η οποία αναδείχθηκε μειοδότης με προσφορά λίγο πάνω από τα 16 εκατ. ευρώ.
Η Zitakat είναι εταιρεία με έδρα τον Πειραιά και ετήσιο τζίρο (στοιχεία 2022) της τάξης των 20 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία αναλαμβάνει την υλοποίηση έργων τόσο του Δημοσίου όσο και του ιδιωτικού τομέα, οικοδομικά, έργα αναπλάσεων, έργα υποδομής κ.λπ.
Το έργο, που ανατέθηκε στη ZitaKat, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης μέσα στις επόμενες ημέρες, αφού ληφθούν όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις για την υπογραφή της σύμβασης.
Ο Νέος Αστικός Περίπατος της Αθηναϊκής Ριβιέρας θα ξεκινά από τον Δήμο Καλλιθέας και θα καταλήγει στον Δήμο Βάρης-Βούλας Βουλιαγμένης. Το έργο δεν περιλαμβάνει το Ελληνικό, δηλαδή την έκταση της Lamda Development, η οποία θα αναλάβει με δικά της έξοδα την ανάπτυξη του Αστικού Περιπάτου της Αθηναϊκής Ριβιέρας, όπως επίσης και τη Μαρίνα Αλίμου. Το ίδιο ισχύει και για μέρος του περιπάτου που θ’ αναπτυχθεί από τον Δήμο Πειραιά.
Συγκεκριμένα, το συνολικό μήκος του Αστικού Περιπάτου είναι 22 χιλιόμετρα. Μέρος του έργου, μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων, θα κατασκευαστεί από την Περιφέρεια Αττικής, τους δήμους της περιοχής και ιδιώτες. Ειδικότερα:
- το τμήμα από το λιμάνι του Πειραιά έως το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), μήκους περίπου 4 χλμ., θα υλοποιηθεί ως ξεχωριστό έργο κατασκευής ποδηλατοδρόμου-πεζοδρόμου, από τον Δήμο Πειραιά,
- το τμήμα από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) έως τα Ολυμπιακά Ακίνητα, μήκους περίπου 1,5 χιλιομέτρου, θα υλοποιηθεί ως μέρος του έργου της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, με αναθέτουσα αρχή την Περιφέρεια Αττικής,
- το τμήμα που διέρχεται από τη Μαρίνα Αλίμου -συγκεκριμένα 1 χιλιόμετρο ποδηλατοδρόμου-πεζοδρόμου- εντάσσεται στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου της από 2020 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, του Ελληνικού Δημοσίου, της ΕΤΑΔ και του παραχωρησιούχου «Μαρίνα Αλίμου – Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου ΜΑΕ», σύμφωνα και με την έγκριση του γενικού σχεδιασμού της Μαρίνας Αλίμου,
- τμήμα του έργου, μήκους 800 μ., διέρχεται εντός των ακινήτων της επένδυσης του Ελληνικού,
- τμήμα που διέρχεται από τον Δήμο Γλυφάδας, μήκους περίπου 2 χλμ., υλοποιείται ως μέρος του ξεχωριστού έργου με τίτλο «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου Γλυφάδας», με αναθέτουσα αρχή τον Δήμο Γλυφάδας.
Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός αναβαθμισμένου ελεύθερου δημόσιου χώρου, που αποδίδεται στους πεζούς και τους ποδηλάτες όλου του λεκανοπεδίου. Η παρέμβαση στοχεύει στη βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος μέσω της αναβάθμισης της ποιότητας του αστικού χώρου και της προσέλκυσης νέων λειτουργιών οικονομικών δραστηριοτήτων, έχοντας ταυτόχρονα θετικό αντίκτυπο στο φυσικό περιβάλλον των αστικών κέντρων, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και επιτυγχάνοντας σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, που θα συμβάλει στη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.