O Πειραιάς κατέβαλε, εκ νέου, την 4η θέση της Ευρώπης από τη Βαλένθια, διακινώντας 5,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ), σύμφωνα με τα τελικά στοιχεία για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων των 15 μεγαλύτερων λιμένων της Ευρώπης, για το 2023, δημοσίευσε το Port Economics.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι ο Πειραιάς ήταν από τα μοναδικά λιμάνια που σημείωσε άνοδο διακίνησης σε σχέση με το 2022.
Το Ρότερνταμ, που είναι το Νο1 λιμάνι της Ευρώπης στα «κουτιά», παρουσίασε πτώση 7%, η Αμβέρσα 7,2% και το Αμβούργο 6,9%.
Ο Πειραιάς κατάφερε να σημειώσει άνοδο διακίνησης, εξαιτίας των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ, οι οποίοι διακίνησαν πέρυσι 4,586 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 4,352 εκατ. το 2022, παρουσιάζοντας άνοδο (5,4%), έπειτα από 3 χρόνια πτώσης.
Φέτος, η κατάσταση είναι διαφορετική, λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα και την αποφυγή της διώρυγας του Σουέζ, άρα και του Πειραιά από αρκετά εμπορικά πλοία.