20.1 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Πάνω από μισό Δις. ο τζίρος των ταξί στην Αττική

    Ενδιαφέροντα τα συμπεράσματα από την πρώτη κλαδική έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό του ΣΑΤΑ με στόχο την αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης στον κλάδο των ταξί καθώς και την παρουσίαση προτάσεων για την ενίσχυσή του.

    Τα σημαντικότερα συμπεράσματα της έρευνας ήταν τα ακόλουθα:

    Ο αριθμός ταξί στον Νομό της Αττικής αγγίζει περίπου τις 14.000 με το 70% να ανήκει στην μεσαία κατηγορία και με μέση αξία αγοράς έως 25.000 ευρώ.

    Σε ποσοστό 70,3% χρησιμοποιούνται οχήματα μάρκας Skoda, στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Mercedes-Benz με ποσοστό 15,4%, ενώ η Toyota βρίσκεται στη τρίτη θέση με ποσοστό 9,9%.

    Σε σύγκριση με το 2019 οι ώρες εργασίας καθημερινά ήταν πολύ περισσότερες το 2022. Το 2019 καθημερινά εργαζόταν ένα ποσοστό της τάξης του 23,3% μέχρι και 12 ώρες, ενώ το ποσοστό αυτό αυξήθηκε σε 26,4% κατά το 2022.

    Κατά το 2022 σημειώθηκε μια μικρή αύξηση της εβδομαδιαίας εργασίας σε σχέση με το 2019, η οποία ήταν της τάξης του 4,8% ενώ το 2019 το ποσοστό των οδηγών που εργαζόταν όλη την εβδομάδα ήταν 50%.

    Όσον αφορά στα καινούργια αυτοκίνητα, από 1 έως 3 χρόνια, αυτά καλύπτουν μερίδιο της τάξης του 7,7%. Το 44,6% των οχημάτων έχει παλαιότητα από 4 έως 8 χρόνια, ενώ το 29,2% από 9 έως 13 χρόνια, ενώ το 1,5% των οχημάτων είναι ηλικίας μεγαλύτερη από 16 ετών.

    Οι κούρσες σε σύγκριση με το 2019 έχουν μειωθεί. Τα ποσοστά με 15 ημερήσιες κούρσες και άνω, κατά το 2022 είναι χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2019.

    Το ποσοστό των κενών χιλιομέτρων ήταν υψηλότερο το 2022 σε σχέση με το 2019. Έτσι το  2019 για ένα ποσοστό της τάξης του 4,8% των οδηγών, το 60% με 80% των διανυόμενων χιλιομέτρων ημερησίως ήταν “κενά” χιλιόμετρα, ενώ το 2022 αυτό το μερίδιο των οδηγών αυξήθηκε κατά 11,4%.

    Μικρή η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης

    • Η πιάτσα και το ραδιοταξί είναι οι πιο δημοφιλείς τρόποι εργασίας για τους επαγγελματίες ταξί. Το 35,3% επιλέγει να περιμένει στη πιάτσα για να παραλάβει κάποιον πελάτη ενώ το 21,3% επιλέγει να εργάζεται με ραδιοταξί και οι εφαρμογές του διαδικτύου καλύπτουν ποσοστό 19,3%.
    • Ο αριθμός των ταξί που κινούνται με ηλεκτρική ενέργεια είναι πάρα πολύ μικρός. Το κυρίαρχο καύσιμο των ταξί είναι το πετρέλαιο σε ποσοστό 82,8%, ενώ μερίδιο 14% του συνόλου χρησιμοποιεί φυσικό αέριο (cng) – βενζίνη.
    • Το 45,1% των ταξί παρουσίασαν αύξηση του κόστους λειτουργίας το 2022 έναντι του 2019 μεταξύ 25% και 50% και το 41,8% αύξηση μεταξύ 50% και 75%.
    • Το σύνολο των ημερήσιων διαδρομών εκτιμάται σε περίπου 100.000. Από αυτές το 65%-70% περίπου προέρχεται από τις πλατφόρμες ή τηλεφωνικά και μόνο το 30%-35% από τον δρόμο
    • Οι συνολικές ετήσιες εισπράξεις των ταξί στην Αττική το 2022 ανήλθαν σε 546,9 εκατ.
    • Τα ετήσια έσοδα των ταξί καλύπτουν το 23% των συνολικών εσόδων των χερσαίων μεταφορών στην Αττική.
    • Η συνολική ετήσια απασχόληση των ταξί στην Αττική καλύπτει το 46% της συνολικής απασχόλησης των χερσαίων μεταφορών στην Αττική.
    • Η συνολική συμβολή των ταξί στην οικονομία της περιφέρειας Αττικής με τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους ανέρχεται σε 1,4 δισ. και η συνολική συμβολή στην απασχόληση της Αττικής σε 264 εργαζόμενους.
    • Εκτός από τα ανωτέρω, τα ταξί της Αττικής διεκδικούν θεσμικές παρεμβάσεις, όπως αναπροσαρμογή της προκαθορισμένης τιμής για τη διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
    • Επίσης, ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί, μείωση του ΦΠΑ στα καύσιμα από 24% στο 13% για όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση και μείωση του ΦΠΑ στις επιβατικές μεταφορές στο 10% από 1/7/2023.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα