Ένας πίνακας που είχε ανακαλυφθεί πριν από αρκετές δεκαετίες από έναν παλιατζή στο Κάπρι φαίνεται ότι είναι αυθεντικό έργο του Πάμπλο Πικάσο. Παρά το γεγονός ότι ο πίνακας ήταν του διάσημου καλλιτέχνη, δεν εκτιμήθηκε από τη σύζυγο του παλιατζή, η οποία τον χαρακτήρισε «φρικτό», ούτε από την οικογένειά του, η οποία σκέφτονταν να τον απορρίψουν.
Ο Λουίτζι Λο Ρόσο, όπως αναφέρει ο βρετανικός Guardian, ανακάλυψε τον πίνακα το 1962 και τον μετέφερε στο σπίτι του στην Πομπηία, όπου τοποθετήθηκε σε μια φτηνή κορνίζα στον τοίχο του σαλονιού του, παραμένοντας εκεί για πολλές δεκαετίες.
Ο πίνακας θεωρείται ότι απεικονίζει παραμορφωμένα τη Ντόρα Μαάρ, τη Γαλλίδα φωτογράφο και ζωγράφο που ήταν ερωμένη και μούσα του Πικάσο. Η υπογραφή του καλλιτέχνη βρισκόταν στην πάνω αριστερή γωνία, ωστόσο ο Ρόσο δεν γνώριζε ποιος ήταν.
Ο πίνακας τράβηξε την προσοχή του γιου του, ο οποίος, μελετώντας μια εγκυκλοπαίδεια ιστορίας της τέχνης, άρχισε να αναζητά περισσότερες πληροφορίες.
Η οικογένεια αποφάσισε τελικά να ζητήσει τη βοήθεια μιας ομάδας ειδικών, συμπεριλαμβανομένου του διάσημου ντετέκτιβ τέχνης Μαουρίτσιο Σερατσίνι. Μετά από χρόνια περίπλοκων ερευνών, η Σίντσια Αλτιέρι, γραφολόγος και μέλος της επιστημονικής επιτροπής του Ιδρύματος Arcadia, το οποίο ασχολείται με την εκτίμηση, αποκατάσταση και πιστοποίηση έργων τέχνης, επιβεβαίωσε ότι η υπογραφή στον πίνακα, ο οποίος σήμερα εκτιμάται στα 6 εκατομμύρια ευρώ, ανήκει στον Πικάσο.
Κανένας ενδοιασμός για την υπογραφή του
Η Αλτιέρι δήλωσε σε βρετανική εφημερίδα ότι εργάστηκε μήνες για να αναλύσει την υπογραφή, την οποία σύγκρινε με άλλες αυθεντικές υπογραφές του καλλιτέχνη. «Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η υπογραφή είναι αυθεντική. Δεν βρέθηκαν στοιχεία που να δείχνουν ότι είναι ψεύτικη», επισήμανε.
Ο Πικάσο επισκεπτόταν συχνά το Κάπρι και ο πίνακας, ο οποίος μοιάζει εκπληκτικά με το έργο του «Buste de femme (Dora Maar)», υπολογίζεται ότι δημιουργήθηκε μεταξύ 1930 και 1936.