22.2 C
Athens
Sunday, May 5, 2024
More

    BP και Evergreen «εγκαταλείπουν» τη Διώρυγα του Σουέζ υπό τον φόβο επιθέσεων από τους Χούτι

    Οπως επισημαίνει ο Economist σε σχετικό του δημοσίευμα για τις επιθέσεις των Χούτι σε πλοία και την απόφαση ναυτιλιακών κολοσσών όπως η BP να εγκαταλείψουν τη Διώρυγα του Σουέζ σε μια απόσταση μεγαλύτερη των χιλίων μιλίων από τη Γάζα, εκτυλίσσεται μια ναυτιλιακή κρίση που θα μπορούσε να μετατρέψει τον πόλεμο μεταξύ του Ισραήλ με την Χαμάς σε μια πλανητική υπόθεση με επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία.

    Σαν ντόμινο, ο ένας ναυτιλιακός κολοσσός μετά τον άλλον ανακοινώνουν ότι θα αποφεύγουν να διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ, υπό τον φόβο νέων επιθέσεων από τους Χούτι της Υεμένης σε εμπορικά πλοία, στην Ερυθρά Θάλασσα. Μια εξέλιξη που έχει σημάνει παγκόσμιο συναγερμό.

    Αντιμέτωπη με έναν αυξανόμενο κίνδυνο να χτυπηθούν τα πλοία και να σκοτωθούν τα πληρώματά τους, η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία μπαίνει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

    Από τις 15 Δεκεμβρίου μέχρι σήμερα, μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, (CMA CGM, Hapag-Lloyd, Maersk, MSC, BP και Evergreen) έχουν ανακοινώσει ότι σταματούν ή αναστέλλουν τη διέλευση από τη Διώρυγα του Σουέζ, την ώρα που οι Χούτι  κλιμακώνουν τις επιθέσεις τους.

    Καθώς μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές αρτηρίες του κόσμου κλείνει ξαφνικά, οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί της εντείνουν τη ναυτική δραστηριότητα στη Μέση Ανατολή και «μπορεί ακόμη και να επιτεθούν στους Χούτι, προκειμένου να αποκαταστήσουν την ελεύθερη διέλευση» σύμφωνα με τον Economist.

    Τελευταίο «θύμα» των επιθέσεων ένα νορβηγικής ιδιοκτησίας πλοίο δέχθηκε πλήγμα στην Ερυθρά Θάλασσα σε ένα πλήγμα που, σύμφωνα με Αμερικανούς αξιωματούχους, προήλθε από το έδαφος της Υεμένης που ελέγχεται από το προσκείμενο στο Ιράν κίνημα των Χούτι.

    Λίγο αργότερα, οι Χούτι ανέλαβαν την ευθύνη για επίθεση εναντίον δύο πλοίων με drones επιφάνειας, όπως δήλωσε ο στρατιωτικός εκπρόσωπος της οργάνωσης Γιαχία Σάρι σε ανακοίνωση. Τα δύο πλοία είναι το Swan Atlantic και το MSC Clara, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

    Το Μπαμπ ελ Μαντέμπ (η μετάφρασή του είναι οι πύλες των δακρύων) είναι ένα στενό μεταξύ της Αφρικής και της αραβικής χερσονήσου μέσω του οποίου εκτιμάται ότι ρέει κανονικά το 12% του παγκόσμιου εμπορίου κατ’ όγκο και ίσως το 30% της παγκόσμιας κυκλοφορίας εμπορευματοκιβωτίων. Στην περιοχή εκείνη, που έχει γίνει απαγορευμένη ζώνη καθώς οι Χούτι που εδρεύουν στην Υεμένη, επιτίθενται στα πλοία, «φαινομενικά για την υποστήριξη των Παλαιστινίων στη Γάζα», πριν από χρόνια δραστηριοποιούνταν οι πειρατές της Σομαλίας που έκαναν ρεσάλτο σε εμπορικά πλοία, αιχμαλώτιζαν τα πληρώματα και ζητούσαν λύτρα από τις ναυτιλιακές εταιρείες για να απελευθερώσουν τους ομήρους.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα