Όπως ήταν αναμενόμενο, το «Όπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής των Όσκαρ για το 2024, κερδίζοντας συνολικά 7 χρυσά αγαλματίδια.
Τέσσερα τα Όσκαρ για το «Poor Things»
Όσκαρ Μακιγιάζ
Αυτό ήταν το πρώτο Όσκαρ του «Poor Things» με τη Νάνσι Στέισι να ευχαριστεί τον Γιώργο Λάνθιμο για τον μοναδικό τρόπο που συνεργάζεται και τις ταινίες που κάνει. Ο Τζος Γουέστον ευχαρίστησε τον καμβά του, τον Γουίλεμ Νταφόε που αφιέρωνε πάνω από 4 ώρες υπομονετικός για να του τοποθετήσουν τα προσθετικά.
Όσκαρ Κοστουμιών
Ήταν ένας φάκελος που ήθελαν όλες οι θαυμάστριες να δώσει ο Τζον Σένα ξεχνώντας την γυμνή του αμφίεση. Το μήνυμα της σημασίας των κουστουμιών πέρασε με χιούμορ στα 44 δευτερόλεπτα ξέφρενου γέλιου. Την κατάσταση έσωσε (ή κατέστρεψε) ο Τζίμι Κίμελ που ανακοίνωσε τους υποψήφιους. Η ενδυματολόγος της ταινίας ευχαρίστησε και τον Γιώργο Λάνθιμο, και την ηρωίδα του Μπέλα Μπάξτερ.
Τζέσικα Λάνγκ, Σάλυ Φιλντ, Τζένιφερ Λόρενς, Σαρλίζ Θεσόν, Μισέλ Γεο ανέβηκαν στη σκηνή για το Όσκαρ πρώτης γυναικείας ερμηνείας. Η πρώτη αυτόχθων Αμερικανίδα νίκησε τη Μπέλα Μπάξτερ; Η Γκλαντ ή η σκέτη Στόουν κερδίζει;
Η Έμμα Στόουν σοκαρισμένη, σαν να μην το περίμενε, ανέβηκε στη σκηνή, ζητώντας βοήθεια για το φόρεμά της. «Χάλασε το φόρεμά μου, πάει και η φωνή μου» θα πει, και ευχαριστεί τις συνυποψήφιές της. «Έπαθα άλλη μια κρίση πανικού τις προάλλες […] ο Γιώργος με συμβούλεψε να το βγάλω από το μυαλό μου. Γιώργο σ’ ευχαριστώ για αυτή την ταινία, για αυτό τον ρόλο που άλλαξε τη ζωή μου. Ξέρω ότι έχω περιορισμένο χρόνο αλλά επιτρέψτε μου να ευχαριστήσω την οικογένειά μου, την μητέρα μου, τον άντρα μου, την κόρη μου που γίνεται τριών σε λίγες μέρες και έχει κάνει τη ζωή μου πολύχρωμη και σινεμασκόπ». Τέλος προέτρεψε το κοινό και τους παρευρισκομένους να μην κοιτάξουμε το σπασμένο φερμουάρ από το φόρεμά της όταν θα αποχωρούσε από τη σκηνή.
Ο ηθοποιός και wrestler Τζον Σίνα ανέβηκε γυμνός στη σκηνή για να παρουσιάσει τις υποψηφιότητες για Όσκαρ Κοστουμιών.
Επτά τα Όσκαρ για το Οπενχάιμερ
Μεγάλος θριαμβευτής ήταν το Οπενχάιμερ του Κρίστοφερ Νόλαν, ένα biopic γυρισμένο σαν ταινία δράσης, μια ταινία που εξελίσσει την προβληματική του Interstellar – αφού ο εκεί ο Νόλαν κατέληξε ότι ο Θεός ταυτίζεται με την Επιστήμη, εδώ διερωτάται τι είδους Θεό θέλουμε και απαντά εμφατικά με ένα αξέχαστο, προειδοποιητικό φινάλε. Η ταινία ισοφάρισε τα 7 Όσκαρ του περσινού νικητή Everything Everywhere All at Once. Ανεβαίνοντας στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο Σκηνοθεσίας, ο Βρετανός σκηνοθέτης αγκάλιασε τον ήρωά του Στίβεν Σπίλμπεργκ, που παρουσίασε την κατηγορία. Στον ευχαριστήριο λόγο του κοίταζε συνέχεια το αγαλματίδιο, σαν να μην πίστευε ότι το κέρδισε.
To Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου πήγε στον Κίλιαν Μέρφι. Ήταν το πρόσωπο της ταινίας, έδωσε και μια ερμηνεία λιγότερο εφετζίδικη από αυτές που βραβεύει η Ακαδημία συνήθως – μπράβο στα μέλη της. Ήταν σύντομος στον ευχαριστήριο λόγο του, ήταν και κύριος, υποβάλλοντας τα σέβη του σε όλους τους συνυποψήφιούς του.
O Ρόμπερτ Ντάουνι Jr. σήκωσε το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου για τον μακιαβελικό Λούις Στρος του Οπενχάιμερ, με τον Σαμ Ρόκγουελ να τον προσφωνεί αναφέροντας ότι υπάρχουν ηθοποιοί και υπάρχουν και ηθοποιοί που παραμένουν εντός χαρακτήρα μέχρι το commentary του DVD, παραπέμποντας σε ένα χαρακτηριστικό αστείο του Tropic Thunder. Ο ηθοποιός ευχαρίστησε την κακή παιδική του ηλικία και την Ακαδημία – με αυτή τη σειρά. Το Όσκαρ Β’Γυναικείου Ρόλου παρέλαβε με δάκρυα στα μάτια η Ντε’Βάιν Τζόι Ράντολφ, που λειτούργησε σαν εξισορροπητικός παράγοντας ανάμεσα στους χαρακτήρες των Τζιαμάτι και Ντομινίκ Σέσσα στο Holdovers – ο ορισμός της «υποστηρικτικής» ερμηνείας.
Στα Σενάρια, το Πρωτότυπο κέρδισε η Ανατομία μιας Πτώσης της Ζιστίν Τριέ, που ενθουσίασε (και) το ελληνικό κοινό, έχοντας κόψει 63 χιλιάδες εισιτήρια μέχρι στιγμής. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την άνοδο των νικητών στη σκηνή, η ορχήστρα έπαιζε ένα cover του P.I.M.P, όπως στην ταινία. Στο Διασκευασμένο Σενάριο έφυγε νικητής το American Fiction, όπως πριν από μερικές εβδομάδες στα βραβεία BAFTA.
Στη Διεθνή Ταινία δεν περίμενε κανείς να κερδίσει κάποιος άλλος υποψήφιος από τη Ζώνη Ενδιαφέροντος, μια δημιουργία που θα συζητάμε για χρόνια, η οποία πήρε κι ένα δεύτερο Όσκαρ στην Κατηγορία του Ήχου. Ανέλπιστο, πλην δικαιολογημένο – η μισή ταινία κρύβεται στον ηχητικό σχεδιασμό. Στην κατηγορία του Καλύτερου Animation το παραληρηματικό, εκθαμβωτικό ρέκβιεμ του Χαγιάο Μιγιαζάκι Το Αγόρι και ο Ερωδιός κατατρόπωσε την ψυχεδέλεια του Spiderman: Across the Universe.
To Όσκαρ Οπτικών Εφέ παρέλαβαν οι τεχνικοί του Godzilla Minus One, με τους χειροποιήτους Γκοτζίλα τους ανά χείρας και πασχίζοντας να διαβάσουν τον λόγο τους στα αγγλικά από το χαρτί – ένα πραγματικά πολύ χαριτωμένο στιγμιότυπο. Το Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ πήγε στο συγκλονιστικό 20 Μέρες στη Μαριούπολη, με τον δημιουργό του να εύχεται να μην χρειαζόταν να είχε κάνει αυτή την ταινία. Το πρώτο του Όσκαρ πήρε και ο Γουές Άντερσον για το Wonderful Story of Henry Sugar –όνομα και πράγμα- στην κατηγορία του Live Action Μικρού Μήκους, μα δεν καταδέχθηκε να το παραλάβει αυτοπροσώπως.