Η Σφακιανάκης ΑΕΒΕ κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο στα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2023, με τα καθαρά κέρδη να αυξάνονται κατά 196%, φτάνοντας τα 32,3 εκατ. ευρώ από 10,9 εκατ. ευρώ το 2022. Παράλληλα, οι συνολικές πωλήσεις της εταιρείας αυξήθηκαν σημαντικά κατά 35,2%, αγγίζοντας τα 474,6 εκατ. ευρώ, έναντι 351,0 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.
Η αύξηση στις πωλήσεις αποδίδεται κυρίως στη διεύρυνση των πωλήσεων αυτοκινήτων στον κλάδο λιανικής, καθώς και στην ενισχυμένη ζήτηση για Μακροχρόνιες και Βραχυχρόνιες μισθώσεις, επηρεασμένη από την ανάπτυξη της αγοράς αυτοκινήτου και την ανοδική πορεία του τουρισμού.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών εξόδων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 57,9%, φτάνοντας τα 91,8 εκατ. ευρώ από 58,1 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 40,0 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 228% από τα 12,2 εκατ. ευρώ του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, το σύνολο των μακροπρόθεσμων δανείων μειώθηκε ελαφρώς κατά 1%, στα 289,8 εκατ. ευρώ το 2023, έναντι 293,2 εκατ. ευρώ το 2022.
Αγορές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών
Η αγορά αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας κατέγραψε σημαντική άνοδο το 2023, κυρίως λόγω της σταδιακής ομαλοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι συνολικές ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 27,7% για τα αυτοκίνητα και 18,3% για τις μοτοσικλέτες σε σύγκριση με το 2022.
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων Suzuki έφτασαν τις 7.606 μονάδες (από 4.415 το 2022), ανεβάζοντας το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στο 5,7% (έναντι 4,8% το 2022). Αυτό κατέταξε τη Σφακιανάκης ΑΕΒΕ στην 7η θέση μεταξύ των εισαγωγέων αυτοκινήτων. Παράλληλα, το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στον συνολικό κλάδο λιανικής στα επιβατικά αυτοκίνητα (Premium και Mainstream) αυξήθηκε στο 9,2% (από 8,9% το 2022). Στις μοτοσικλέτες, η Suzuki κατέγραψε 470 ταξινομήσεις, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 1,0%.
Για το 2024, παρά το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος, η διοίκηση της εταιρείας προβλέπει περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς της Suzuki, με διατήρηση υψηλών επιπέδων κερδοφορίας. Επιπλέον, οι δραστηριότητες εμπορίας αυτοκινήτων και παροχής υπηρεσιών μετά την πώληση (After Sales) αναμένεται να σημειώσουν ανάπτυξη μέσω επενδύσεων σε νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση του προσωπικού, λαμβάνοντας υπόψη τις ευκαιρίες που προκύπτουν από την ηλεκτροκίνηση. Εντατικοποιούνται, επίσης, οι προσπάθειες για την ενίσχυση των πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών After Sales.