17.9 C
Athens
Friday, May 17, 2024
More

    Όμιλος ΛΑΜΨΑ: Αύξηση πωλήσεων σε όλα τα ξενοδοχεία το 2023

    Με άνοδο πωλήσεων και αυξημένες πληρότητες έκλεισε το 2023 για τον όμιλο ΛΑΜΨΑ. Όπως αναφέρεται στην ετήσια οικονομική έκθεση για τη χρήση που πέρασε, το ξενοδοχείο “Μεγάλη Βρετανία” εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 16,9% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, ενώ το “King George” αύξηση 14%. Το ξενοδοχείο “Athens Capital” κατέγραψε επίσης άνοδο πωλήσεων κατά 26,2%.

    Ειδικότερα, στο “Μεγάλη Βρετανία” το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο ήταν 353 ευρώ από 303 το 2022, η πληρότητα άγγιξε το 70% από 65% και η μέση τιμή δωματίου ανέβηκε στα 502 ευρώ από 462 ευρώ.

    Για το “King George” το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο ήταν στα 318 ευρώ από 277 ευρώ, η μέση πληρότητα έμεινε στα ίδια επίπεδα κοντά στο 68%, ενώ η μέση τιμή δωματίου ήταν 471 ευρώ από 404 ευρώ το 2022.

    Στα 209 ευρώ ανήλθε το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο για το “Athens Capital” από 166 ευρώ, η μέση πληρότητα ήταν στο 75% από 69% και η μέση τιμή δωματίου ανέβηκε στα 277 ευρώ από 240 ευρώ.

    Όσον αφορά τα ξενοδοχεία του ομίλου στην Σερβία, το μεν “Hyatt Regency Belgrade” κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 22,8%, το δε “Mercure Excelsior” αύξηση κατά 17,4%.

    Σύμφωνα με τη ΛΑΜΨΑ, κατά τη διάρκεια του 2023 παρατηρήθηκε σημαντική ανάκαμψη του τουριστικού προϊόντος σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο τους προηγούμενου έτους, με αποτέλεσμα ο όμιλος να βελτιώσει τα συνολικά του έσοδα σε επίπεδα κατά πολύ υψηλότερα από την τελευταία αντίστοιχη περίοδο, πριν την κρίση της πανδημίας (2019). Οι προοπτικές για το 2024 είναι εξίσου θετικές και αναμένεται η χρήση να κλείσει με παρεμφερή και πιθανώς ελαφρά αύξηση των εσόδων.

    Ο κύκλος εργασιών το 2023 ανήλθε σε ενοποιημένο επίπεδο σε 112,3 εκατ. ευρώ έναντι 94,081 εκατ. τo 2022, παρουσιάζοντας αύξηση 19,38%. Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας (ξενοδοχεία “Μεγάλη Βρετανία” και “King George”) ανήλθε σε 77,292 εκατ. από 66,120 εκατ. τo 2022, αυξημένος κατά 16,9%.

    Τα λειτουργικά αποτελέσματα του ομίλου προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε κέρδη 34 εκατ. έναντι κερδών 29,1 εκατ. το 2022, αυξημένα κατά 16,84%. Αντίστοιχα, για τη μητρική εταιρεία ανήλθαν σε κέρδη 24,4 εκατ. από κέρδη € 22, 1 εκατ. το 2022, αυξημένα κατά 10,59%.

    Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του ομίλου ανήλθαν σε κέρδη 15,842 εκατ., έναντι κερδών 10,369 εκατ. της συγκριτικής χρήσης 2022.

    Όπως τονίζεται στην οικονομική έκθεση, όσον αφορά την κερδοφορία του ομίλου, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπήρξαν σημαντικές αυξήσεις των τιμών σε μία σειρά προϊόντων (τρόφιμα, ποτά, αναλώσιμα, υλικά κλπ) καθώς και του κόστους μεταφοράς των προϊόντων και παγίων λόγω της υψηλής αύξησης της τιμής των καυσίμων. Επίσης παρατηρείται αδυναμία εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού και αύξηση των εξόδων μισθοδοσίας και επιπροσθέτως λόγω της συμμετοχής της εταιρείας στο πρόγραμμα επιδότησης μισθοδοσίας ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ κατά την διάρκεια του πρώτου εξαμήνου της προηγούμενης περιόδου του 2022.

    Σημειώνεται επίσης πως το φθινόπωρο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί από τον όμιλο ΛΑΜΨΑ το νέο boutique ξενοδοχείο στην οδό Ζαλοκώστα. Πρόκειται για μια επένδυση δύο εκατομμυρίων ευρώ και θα διαθέτει 19 αποκλειστικές σουίτες υπό τη διαχείριση του γαλλικού κολοσσού Accor και το σήμα της MGallery. Το νέο ξενοδοχείο θα υποστηρίζει το Athens Capital Hotel–MGallery στην οδό Κριεζώτου.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα