Ολοένα και περισσότερο μακριά από τα μετρητά στρέφονται και οι Έλληνες καταναλωτές στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις καθημερινές τους συναλλαγές τόσο με φυσική τους παρουσία όσο και διαδικτυακά, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις και μελέτες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό και στην αντιμετώπιση ενός σημαντικού ζητήματος που συνδέεται με την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
Με την πάροδο του χρόνου και ειδικότερα μετά την πανδημία, οι τρόποι πληρωμής έχουν αλλάξει. Εκτός του ότι πλέον τα περισσότερα πράγματα γίνονται ψηφιακά, έχουν εισαχθεί νέοι τρόποι πληρωμής στην αγορά. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari με τίτλο “Οι Τρόποι Πληρωμής που προτιμούν οι Έλληνες” που διεξήχθηκε το Μάιο του 2023, η χρεωστική κάρτα βρίσκεται πλέον στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών για να πληρώσουν τις αγορές τους.
Ειδικότερα οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν συστηματικά, κατά μέσο όρο, να πληρώνουν τις αγορές τους με τους ακόλουθους τρόπους: Χρεωστική κάρτα από Ελληνική τράπεζα (πλαστικό) 48%, μετρητά/αντικαταβολή 40%, ηλεκτρονική μεταφορά (e-banking / m-banking) 30%, πιστωτική κάρτα από Ελληνική τράπεζα (πλαστικό) 17%, χρεωστική κάρτα από Ελληνική τράπεζα στο κινητό (ψηφιακή) 16%, Ψηφιακά πορτοφόλια (Google Pay, Apple Pay, κλπ.) 15%, πιστωτική κάρτα από Ελληνική τράπεζα στο κινητό (ψηφιακή) 6%, προπληρωμένη κάρτα (πλαστικό ή ψηφιακή) 6%, κάρτα Revolut (πλαστικό ή ψηφιακή) 5%, Payzy by Cosmote 2%, κάρτα N26 (πλαστικό ή ψηφιακή) 1% και με την μέθοδο Buy Now Pay Later (BNPL), όπως π.χ. Klarna 1%