Στην πώληση του ποσοστού της στην εταιρεία αναψυκτικών ΕΨΑ προχώρησε η οικογένεια Σεπετά, ιδιοκτήτρια της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων (Βίκος).
Η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων διέθεσε το 25% στην εταιρεία Αγριά Εμπορική, στην οποία συμμετέχουν το fund SMERemediumCap με επικεφαλής τον Νίκο Καραμούζη καθώς και η οικογένεια Τσαούτου, εκ των ιδρυτών της ΕΨΑ.
Η Αγριά Εμπορική ήταν η εταιρεία που δημιουργήθηκε κατά την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών από το SMERemediumCap το καλοκαίρι του 2023 από την οικογένεια Τσαούτου. Προ της εξαγοράς και του υπόλοιπου 25% της ΕΨΑ, βασικός μέτοχος της Αγριά Εμπορική με ποσοστό 65,22% ήταν η SMERemediumCap, ενώ ο Μιχαήλ Τσαούτος ελέγχει ποσοστό 14,15%, η Παναγιώτα Τσαούτου αντίστοιχο ποσοστό και η Ήβη Αναστασία Μοσκαχλαΐδή ένα 6,48%.
Το καλοκαίρι του 2012, η οικογένεια Σεπετά προχώρησε σε μια κίνηση-ματ, εξαγοράζοντας το μερίδιο 25% της ανταγωνιστικής ΕΨΑ, που κατείχε έως τότε η εταιρεία λευκαντικών Εύρηκα. Η επιλογή αυτή ακολούθησε την πρότερη απόπειρα -με αρνητική κατάληξη- της ηπειρώτικης οικογένειας να συνεργαστεί με την ΕΨΑ της οικογένειας Τσαούτου σε μια προσπάθεια να οργανώσει την είσοδό της στην αγορά των αναψυκτικών.
Όταν εξαγόρασε το 25% της ΕΨΑ η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων “έβλεπε” μπροστά της μια μελλοντική δυνατότητα να επηρεάσει συνολικά την αγορά των αναψυκτικών. Είτε απευθείας, με τον πιθανό έλεγχο της ΕΨΑ εάν μεγάλωνε το μερίδιο της και αποκτούσε την διοίκηση της εταιρείας, είτε συμμετέχοντας με το 25% σε ένα δεύτερο brand στην αγορά προσβλέποντας σε υπεραξία. Αυτό μάλιστα συνέβαινε σε μια περίοδο που η ΕΨΑ είχε δυσκολίες και σε σχεδόν “εχθρικό” κλίμα με την οικογένεια Τσαούτου.
Παρά την προσπάθεια της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων να εξαγοράσει την ΕΨΑ, κάτι τέτοιο εν τέλει δεν συνέβη ποτέ, καθότι η οικογένεια Τσαούτου δεν επιθυμούσε την πώλησή της σε εταιρεία που θεωρούσε ανταγωνιστική, αποφασίζοντας τελικά να παραχωρήσει την πλειοψηφία των μετοχών στο fund Καραμούζη το καλοκαίρι του 2023, με τις εξελίξεις που ακολούθησαν έως και σήμερα. Τελευταίο κομμάτι του παζλ ήταν η πώληση του 25% από την Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων στην Αγριά Α.Ε., με την επιχείρηση να βλέπει ότι δεν υπήρχε πλέον έδαφος για κάτι περισσότερο πέραν του να διατηρήσει το 25%, χωρίς προοπτικές ή ενδιαφέρον εξαγοράς της εταιρείας, έχοντας εν τω μεταξύ αναπτύξει δική της εταιρική ταυτότητα και το brand Βίκος στον τομέα των αναψυκτικών.
Ο Πρόεδρος της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας, Πέτρος Σεπετάς, έκανε την ακόλουθη δήλωση: “Μετά την ανακοίνωση του μεγάλου επενδυτικού προγράμματος ύψους 100 εκ ευρώ σε βάθος πενταετίας αποφασίσαμε, μετά από δέκα χρόνια συμμετοχής μας, να αποεπενδύσουμε από την ΕΨΑ κρίνοντας ότι δεν έχει νόημα η παραμονή μας ως επενδυτές στο σχήμα αυτό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι δρόμοι μας δεν θα ξανασυναντηθούν στο μέλλον. Παραμένουμε προσηλωμένοι στο στρατηγικό μας σχεδιασμό για ανάπτυξη ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη θέση μας στην αγορά. Είμαστε η μεγαλύτερη εταιρεία εμφιαλωμένου νερού στην Ελλάδα και η μεγαλύτερη Eλληνική εταιρεία αναψυκτικών στη χώρα. Συνεχίζουμε να στοχεύουμε ακόμη πιο ψηλά πιστοί στις αξίες και τη στρατηγική μας”.