Μετράμε 33 ημέρες από το θανατηφόρο δυστύχημα των Τεμπών με τους 57 νεκρούς και η Hellenic Train, θέτει σε λειτουργία τις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Από σήμερα Δευτέρα 3 Απριλίου από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα . Επιπλέον ενεργοποιεί τη διαδρομή Αθήνα Καλαμπάκα – Αθήνα.
Όμως από την ανακοίνωση της εταιρείας απουσιάζει ο χρόνος άφιξης των επιβατικών αμαξοστοιχιών ενώ δεν υπάρχει καμία αναφορά στην αξία του εισιτηρίου αφού δεν συνδέεται με τους χρόνους άφιξης των δρομολογίων.
Η Hellenic Train αναφέρει ότι από τη Δευτέρα 3 Απριλίου 2023, εντάσσονται επιπλέον δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ειδικότερα, από 3.4.2023 κυκλοφορούν:
Στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα:
Από Αθήνα η αμαξοστοιχία IC52, με ώρα αναχώρησης 10:28
Από Θεσσαλονίκη η αμαξοστοιχία IC55, με ώρα αναχώρησης 10:08
Στη διαδρομή Αθήνα – Καλαμπάκα – Αθήνα:
Από Αθήνα η αμαξοστοιχία 882, με ώρα αναχώρησης 08:28
Από Καλαμπάκα η αμαξοστοιχία 887, με ώρα αναχώρησης 16:45
Η ανακοίνωση καταλήγει με την υπενθύμιση ότι, παραμένουν σε κυκλοφορία οι λεωφορειακές γραμμές σε επιλεγμένες διαδρομές, έως την πλήρη αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.
Οι ταχύτητες των συρμών ήταν το θέμα που είχε απολογηθεί η διοίκηση της Hellenic Train.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιβάτες την χρονιά που πέρασε είχαν προχωρήσει σε 4000 καταγγελίες που αφορούσαν αρχικά τις καθυστερήσεις των δρομολογίων αλλά και σε θέματα ασφάλειας με επίκεντρο τις ταχύτητες των επιβατικών δρομολογίων.
Η Hellenic Train στο παρελθόν είχε κληθεί να δώσει απαντήσεις στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για θέματα ασφάλειας με σημείο αιχμής τις ταχύτητες των αμαξοστοιχιών.
Οι επιστολές της ΡΑΣ .
Το Pointmedia φέρνει στο προσκήνιο επιστολές της ΡΑΣ προς την Hellenic Train.
Συγκεκριμένα με ημερομηνία 16/11/2021 κι αριθμό πρωτοκόλλου 2183 με θέμα Ενημέρωση από ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τις ενέργειες της σχετικά με το ατύχημα στις 15/3/2021.
Η ΡΑΣ εφιστά εκ νέου την προσοχή στην τήρηση των ορίων ταχύτητας των αμαξοστοιχιών με σκοπό την ασφάλεια των άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενων στην υπηρεσία που προσφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως Σιδηροδρομική Επιχείρηση (ΣΕ) , καθότι πλήθος παραβιάσεων των προβλεπόμενων ορίων ταχύτητας παρατηρείται και στα στ στοιχεία του μηναίου ελέγχου καταγραφής πορείας των αμαξοστοιχιών.
Μια δεύτερη επιστολή της ΡΑΣ προς την Hellenic Train με ημερομηνία 2/5/2019 και με αριθμό πρωτοκόλλου 10142 . Το θέμα Αυστηρή τήρηση των προβλεπόμενων ορίων ταχύτητας των αμαξοστοιχιών από το εμπλεκόμενο προσωπικό. ,
Αναφέρει : Δεδομένου ότι η ως άνω σύσταση εκδίδεται για δεύτερη φορά σε σύντομο χρονικό διάστημα , σε περίπτωση μη συμμόρφωσης σας θα εφαρμοστούν τα άρθρα 32 (1) και (2) του νόμου 3891/2010 και 27 (3) του νόμου 3534/2007 βάσει των οποίων θα κληθεί άμεσα σε ακρόαση για την επιβολή των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία κυρώσεων. Η ΡΑΣ ζήτησε την εφαρμογή 6 μέτρων . Ανάμεσα τους ήταν η ενεργοποίηση του Τμήματος Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΤΕΚ) για τον διαρκή έλεγχο της κυκλοφορίας και της μηχανοδήγησης των συρμών.
Τίμος Δούσμανης dousmanhs@pointmedia.gr