13.7 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Οι θετικές διαφοροποιήσεις της Ένωσης Supermarket Ελλάδος σε σχέση με το παρελθόν

    Σε έναν κλάδο με συνολικό κύκλο εργασιών άνω των 15 δισ. ευρώ, με 2,4 δισ. ευρώ αποδιδόμενο ΦΠΑ ετησίως και με περισσότερους από 100.000 απασχολούμενους, η Ένωση Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ) έδωσε την ενωτική φωνή που έλειπε. Το εγχείρημα είναι εντελώς διαφορετικό από τον ΣΕΣΜΕ, «τότε μιλούσαμε για την πρώτη γενιά και τώρα μιλάμε για τα παιδιά τους, που έχουν προσαρμοστεί στη νέα εποχή και έχουν και το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης συγκέντρωσης σε σχέση με το παρελθόν», όπως είπε άνθρωπος της αγοράς που υπήρξε σημαντικό στέλεχος του προηγούμενου συλλογικού status quo.

    Πράγματι, τα έξι ιδρυτικά μέλη της ΕΣΕ [Σκλαβενίτης, Lidl Ελλάς, ΑΒ Βασιλόπουλος, Metro ΑΕΒΕ (My market), Μασούτης, Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας)], συνοδευόμενα από την αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός ως έβδομη, επιδιώκουν να γίνουν σταθερός συνομιλητής της Πολιτείας από θέση και με στάση συνεννόησης. Στη συνάντηση που ακολούθησε με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, τα σούπερ μάρκετ αντέδρασαν στις γραφειοκρατικές απαιτήσεις του Υπουργείου ως προς την εφαρμογή των νέων μέτρων κατά της ακρίβειας. «Αν προκύψουν γραφειοκρατικές διαδικασίες που θα απαιτούν την πρόσληψη 30 ατόμων ανά αλυσίδα για να δοθούν λύσεις και “όπλα” στον ελεγκτικό μηχανισμό του Υπουργείου, γίνεται μεγάλο το κόστος χωρίς κάποιο κέρδος για τον κλάδο», ειπώθηκε.

    Άλλες πηγές έκαναν λόγο για επιθυμία των λιανεμπόρων να αναλάβουν τον ρόλο αποστολής στοιχείων σταθερών τιμοκαταλόγων οι προμηθευτές, όπως, άλλωστε, συνέβαινε σε τουλάχιστον δύο χρονικές περιόδους κατά το παρελθόν. Πληροφορίες αναφέρουν, ωστόσο, ότι τα σούπερ μάρκετ θα παραμείνουν τελικά δεκτικά στο να αποστέλλουν εκείνα την πληροφορία, αν διαπιστωθεί ειλικρινής προσπάθεια από το Υπουργείο να μειωθεί η γραφειοκρατία των απαιτηθέντων. Συνεπώς, φαίνεται πως η τρέχουσα εβδομάδα θα κυλήσει αναζητώντας την καλύτερη λύση εκατέρωθεν, προκειμένου να απλοποιηθεί η διαδικασία αποστολής των τιμοκαταλόγων των προμηθευτών. Ιδανικά, το Υπουργείο θα ήθελε να καταθέσει το σχέδιο νόμου στις αρμόδιες Επιτροπές του Κοινοβουλίου πριν μπει ο Οκτώβριος.

    Η επέκταση της Ένωσης

    Πέρα από τον Απόστολο Πεταλά, που θα αντιμετωπίζει τα θεσμικά ζητήματα, για τα τρέχοντα και «φλέγοντα», καθημερινά ζητήματα της αγοράς, θα αναλαμβάνει δράση το ίδιο το προεδρείο της ΕΣΕ. Και πάλι, η διάθεση συνεννόησης παίζει τον κυρίαρχο ρόλο: Κανένας εκπρόσωπος σούπερ μάρκετ δεν θέλησε να τοποθετηθεί για τη θεσπισμένη έκτακτη αγορανομική διάταξη περί μέγιστου περιθωρίου κέρδους. Οι αντίθετες «φωνές» που εκτιμούσαν ότι το Καλάθι του Νοικοκυριού είναι πλέον ένα γραφειοκρατικό μέτρο, που δεν το αναζητά πλέον ο μέσος καταναλωτής, υποχώρησαν. Όλα αυτά είναι θέματα που θα απασχολήσουν τις συζητήσεις της ΕΣΕ με την Πολιτεία από το Δεκέμβριο.

    Το επόμενο βήμα για την ΕΣΕ είναι η διεύρυνσή της. Θυμίζουμε ότι για την ώρα τα μέλη είναι επτά. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αλυσίδες Bazaar και Market In είχαν έρθει οι ίδιες σε επικοινωνία με την ΕΣΕ, αλλά οι συζητήσεις είχαν «παγώσει» λόγω εκλογών τον Μάιο και τον Ιούνιο. Αναμένεται να ξαναρχίσουν, με σοβαρή πιθανότητα πολύ σύντομης θετικής έκβασης. Αλλά η ΕΣΕ αναμένεται να έρθει η ίδια σε επικοινωνία και με άλλες μικρότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, για να βολιδοσκοπήσει τις προθέσεις τους.

     

     

     

    Πηγή: Foodreporter

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα