Πρωτοποριακές ψηφιακές υπηρεσίες στους πολίτες που συναλλάσσονται μαζί του προσφέρει το Γενικό Προξενείο της χώρας μας στη Νέα Υόρκη. Αξιοποιώντας, μάλιστα, εφαρμογές και δημιουργώντας ηλεκτρονικά προγράμματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες μιας προξενικής αρχής, το προξενείο της Νέας Υόρκης καταφέρνει να αποτελεί πιλότο για την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του, τόσο στους Ελληνες ομογενείς, και στους πολίτες άλλων χωρών που θα απευθυνθεί σ’ αυτό, ανοίγοντάς τους τον δρόμο προς την Ελλάδα είτε για τουρισμό είτε για επαγγελματικούς λόγους.
Παρουσιάζοντας χθες το ηλεκτρονικό πρόσωπο του προξενείου στον υφυπουργό Εξωτερικών, αρμόδιο για θέματα αποδήμου ελληνισμού, Ανδρέα Κατσανιώτη, ο γενικός πρόξενος της χώρας μας στη Νέα Υόρκη, Κωνσταντίνος Κούτρας, εξήγησε στην πραγματικότητα πως η εμπειρία από την παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες λειτούργησε για τη δημιουργία και εφαρμογή, ακολούθως στην πράξη, ενός online προξενείου όπου ο πολίτης λαμβάνει όλες τις αναγκαίες πληροφορίες, την καθοδήγηση, αλλά και τα έντυπα-φόρμες που τυχόν απαιτούνται για την ικανοποίηση ενός αιτήματός του.
Το συγκεκριμένο προξενείο ωστόσο, με την εφαρμογή ηλεκτρονικού προγράμματος είναι σε θέση να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πόσα χρήματα έχει εισπράξει από τους πολίτες ανά κατηγορία (διαβατήρια, χαρτόσημα κ.λπ.) και ανά ημέρα ακόμη, ενώ παρέχει τη δυνατότητα πληρωμής και με πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες.
Η πλατφόρμα που λειτουργεί στο προξενείο της Νέας Υόρκης περιλαμβάνει και την επιλογή της αξιολόγησής της από τους πολίτες, που στη συντριπτική τους πλειονότητα δηλώνουν απόλυτα ικανοποιημένοι. Το επόμενο βήμα είναι να ακολουθήσουν το «μοντέλο της Υόρκης» και οι υπόλοιπες προξενικές αρχές με προτεραιότητα εκείνες που εξυπηρετούν περισσότερους πολίτες.