Νέες ισορροπίες διαμόρφωσε στην ελληνική λιανική αγορά καφέ η πανδημία
του κορωνοϊού. Λόγω των περιοριστικών μέτρων στις περιόδους καραντίνας, ο μέσος Έλληνας καταναλωτής δείχνει να εξοικειώθηκε με την αγορά καφέ σε πακέτο, σε πλαστική ή χάρτινη συσκευασία. Η κατανάλωση καφέ συνδέθηκε με τη βόλτα και κατανάλωση σε ευέλικτα σημεία: Πάρκο, παραλία, πλατεία, στο δρόμο. Μόνο το 20% του κοινού το οποίο έφυγε από τη λογική της απόλαυσης του καφέ σε καταστήματα καφεστίασης με τραπεζοκαθίσματα δείχνει να έχει επιστρέψει στις παλιές του συνήθειες. Ακόμη περισσότεροι καταναλωτές απομακρύνθηκαν από τα lounge café.
Ως αποτέλεσμα, η ποιότητα στα χαρμάνια του καφέ, η ποικιλία, η μοναδικότητα της γεύσης και η προστιθέμενη αξία κάθε ροφήματος έγιναν ένας από τους καθοριστικότερους παράγοντες για τη στροφή σε καφέδες με προσωποποιημένα στοιχεία και άρα, την άνοδο του χονδρεμπορίου των microroasters ή τέλος πάντων, όσων καφεκοπτών καβουρδίζουν καφέ με ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση σε delivery, take away και καφεστίαση για το φάσμα του κόκκου espresso, οι κρύοι καφέδες (freddo) καταλαμβάνουν μερίδιο 86%: Ο freddo espresso έχει προσπεράσει σε πωλήσεις τον freddo cappuccino. Το ζεστό espresso μονής δόσης («εσπρεσάκι») καταλαμβάνει πια μόλις 2% με 2,5% επί των μηνιαίων πωλήσεων λιανικής.