19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Οι Κινέζοι επιστρέφουν και αγοράζουν ελληνικά ακίνητα

    Η ηλεκτρονική έκδοση της οικονομικής επιθεώρησης Handsleblatt δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο «Γιατί πολλοί Κινέζοι αγοράζουν ελληνικά ακίνητα».

    Το άρθρο υπενθυμίζει ότι «μετά από ένα διάλειμμα δύο ετών λόγω πανδημίας, η Air China αρχίζει και πάλι τις πτήσεις προς την Αθήνα» και επισημαίνει ότι «από το 2015 η κινεζική εταιρία logistics COSCO ελέγχει το λιμάνι του Πειραιά, τον δεύτερο μεγαλύτερο σταθμό φορτοεκφόρτωσης στην Ευρώπη και σημαντικό κόμβο για την πρωτοβουλία Belt and Road, τον νέο Δρόμο του Μεταξιού.

    Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ανήκουν στους καλύτερους πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων και έχουν ναυλώσει πολλά από τα πλοία τους σε κινεζικά εφοπλιστικά γραφεία».

    Όσον αφορά τους επίδοξους επενδυτές στην αγορά ακινήτων, η εφημερίδα του Ντίσελντορφ επισημαίνει ότι «στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί μία ολόκληρη βιομηχανία προσφοράς υπηρεσιών: μικρά, μαύρα λεωφορεία υποδέχονται στο αεροδρόμιο τους ταξιδιώτες από την Κίνα, οι οποίοι συνοδεύονται από διερμηνείς όταν πηγαίνουν στους μεσίτες και οδηγούνται στα ραντεβού τους για να δουν τα ακίνητα. Κάποιοι ντιβέλοπερ στην αγορά ακινήτων έχουν ειδικευθεί στην ανακαίνιση ολόκληρων πολυκατοικιών, οι οποίες πωλούνται σε Κινέζους επενδυτές.

    Εξειδικευμένα δικηγορικά γραφεία αναλαμβάνουν να διεκπεραιώσουν τη συναλλαγή.
    Όμως η τιμή για τη Χρυσή Βίζα αυξάνεται, τουλάχιστον στις περιοχές που καταγράφουν ιδιαίτερα υψηλή ζήτηση: αντί για 250.000 οι επενδυτές καλούνται από τις αρχές της χρονιάς να καταβάλουν τουλάχιστον 500.000 ευρώ στο κέντρο και στα νότια προάστια της Αθήνας, στη Θεσσαλονίκη, καθώς και στη Μύκονο και στη Σαντορίνη».
    Παρά ταύτα, δεν αναμένεται υποχώρηση της ζήτησης.

    «Σε σύγκριση με τις τιμές στη Σαγκάη και στο Πεκίνο, τα πολυτελή ακίνητα στην Ελλάδα πωλούνται σε τιμή ευκαιρίας» αναφέρει γνώστης της αγοράς στην Handelsblatt.

    Ενδιαφέρον προσελκύουν και τα επόμενα βήματα στην πολιτική ιδιωτικοποιήσεων της Αθήνας. Ο λόγος και πάλι στη Handelsblatt: «Πάνω από όλα, το κράτος θέλει να ιδιωτικοποιήσει έργα υποδομής όπως αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους και ιαματικά λουτρά.
    Ωστόσο, η κυβέρνηση κάνει πίσω τώρα σε δύο προγραμματισμένες ιδιωτικοποιήσεις.
    Τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας θα παραμείνουν στα χέρια του κράτους, λόγω της γεωστρατηγικής τους σημασίας.

    Οι ιδιωτικοποιήσεις εντάσσονται στους όρους που επέβαλαν οι διεθνείς δανειστές την περίοδο της ελληνικής οικονομικής κρίσης.

    Τα έσοδα θα διατεθούν για τη μείωση του χρέους. Στην αρχή όμως υπήρχαν ψευδαισθήσεις για τα έσοδα. Το 2011, η τότε σοσιαλδημοκρατική ελληνική κυβέρνηση υποσχέθηκε έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις ύψους 50 δις ευρώ μέσα σε πέντε χρόνια.

    Μέχρι σήμερα όμως, έντεκα χρόνια μετά, έχουν μπει στο ταμείο μόλις 8,2 δις ευρώ».

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα