Με την κατανάλωση να κινείται σε δύο εκ διαμέτρου αντίθετες κατευθύνσεις, καθώς αυξάνονται ταυτόχρονα το high end shopping και τα προϊόντα φθηνού κόστους και τα είδη από δεύτερο χέρι, οι επενδύσεις στο λιανικό εμπόριο παρότι δεν έχουν «παγώσει» φαίνεται να έχουν χάσει κάπως την ορμή τους.
Ο όγκος των επενδύσεων λιανικής που καταγράφηκε, ήταν περίπου 40 εκατ. ευρώ το β’ τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τη σχετική μελέτη της εταιρείας παροχής υπηρεσιών συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield – Proprius και όπως αναφέρουν οι αναλυτές, αντανακλά σε μεγάλο βαθμό τη στάση αναμονής των θεσμικών επενδυτών, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους χρήματος μετά την περαιτέρω αύξηση των επιτοκίων της ΕΚΤ τον Ιούνιο.
Ειδικότερα, η Cushman & Wakefield – Proprius κατέγραψε 40 νέες μισθωτικές συμφωνίες λιανικής πώλησης το β’ τρίμηνο του 2023 στις βασικές αγορές λιανικής πώλησης της Αθήνας, 25% λιγότερες σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2023, αλλά 20% περισσότερες από το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο τζίρος του λιανεμπορίου κατά το β’ τρίμηνο του 2023 διαμορφώθηκε σε 16,91 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 7% σε σύγκριση με τον τζίρο του β’ τριμήνου του 2022, όταν είχε διαμορφωθεί σε 15,8 δισ. ευρώ.