Με 164 νέες παραγγελίες πλοίων, διπλάσιες σε σχέση με το 2022, οι Έλληνες εφοπλιστές βρέθηκαν το 2023 στην κορυφή της ναυσιπλοΐας, αφήνοντας πίσω Ιάπωνες και Κινέζους, σύμφωνα με τα ετήσια στοιχεία της Allied Shipbroking.
Οι Ιάπωνες εφοπλιστές βρέθηκαν στη δεύτερη θέση με συνολικό αριθμό 144 παραγγελιών, ενώ η Σιγκαπούρη και η Κίνα ήρθαν τρίτες και τέταρτες στην κατάταξη με 110 και 92 παραγγελίες, αντίστοιχα. Συνολικά μέσα στο 2023 δόθηκαν 2.420 παραγγελίες, παγκοσμίως.
Σύμφωνα με την Allied, οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 87 δεξαμενόπλοια, 57 χύδην φορτηγά και 14 πλοία μεταφοράς αερίου. Οι Ιάπωνες, στις αντίστοιχες παραγγελίες, υπέγραψαν συμβόλαια για 39 δεξαμενόπλοια, 37 φορτηγά, και 25 πλοία μεταφοράς αερίου.
Η Brave Maritime corp. συμφερόντων της οικογένειας Βαφειά παρέλαβε τέσσερα νέα υπερσύγχρονα πλοία μεταφοράς αμμωνίας 40.000 κυβικών εκατοστών από το ναυπηγείο της Hyundai στη Νότια Κορέα. Ο όμιλος είναι έτοιμος να κόψει την κορδέλα και να ενταχθεί στην κλειστή ομάδα των 100άρηδων, των ελαχίστων δηλαδή εφοπλιστών που έχουν στόλο πάνω από 100 πλοία, με τις συνολικές αγορές και παραγγελίες πλοίων να ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του ομίλου, ο στόλος της Brave θα ενισχυθεί ακόμα με 3 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου. Συνολικά ο Νίκος Βαφειάς γιορτάζοντας και τα πενήντα χρόνια της εταιρείας, τους τελευταίους μήνες έχει αποκτήσει 32 πλοία εκ των οποίων τα 7 είναι νεότευκτα Lng Carriers, 10 δεξαμενόπλοια και 15 φορτηγά.
Πριν λίγες μέρες, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου έλαβε μία ευχάριστη ειδοποίηση καθώς προσέθεσε στα νηολόγια του το δεξαμενόπλοιο “Chios DF”, το τρίτο από τα τέσσερα δεξαμενόπλοιά που παραλαμβάνει ο όμιλος Τsakos και στο οποίο πλέον κυματίζει η ελληνική σημαία.
Το δεξαμενόπλοιο έχει ολική χωρητικότητας 64.461 και ναυπηγήθηκε στην Κορέα, ενώ σε λίγες μέρες, ο Νίκος Τσάκος θα παραλάβει και το δεξαμενόπλοιο “Ithaki DF”. Συνολικά ο όμιλος, ναυπηγεί 12 πλοία.