Χωρίς περιοριστικά μέτρα, για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα, 9 Ιανουαρίου, οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου.
Οι έμποροι τρέφουν μεγάλες προσδοκίες για τον εφετινό εκπτωτικό τζίρο και έχοντας ήδη γεμίσει ικανοποιητικά τα ταμεία τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου χωρίς όμως να έχουν φτάσει σε προ πανδημίας επίπεδα, δηλώνουν ότι τα ποσοστά των μειώσεων των τιμών θα φθάσουν έως 70%. Στόχος είναι αυτή την εκπτωτική περίοδο να προσεγγιστεί ο προ κορωνοϊού τζίρος των 5,5 δισ. ευρώ.
Πάντως δεν περιμένει όλο το λιανεμπόριο την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, προχωρώντας ήδη σε δελεαστικές προσφορές, για ηλεκτρονικά ψώνια και όχι μόνο. Ήδη από το βράδυ της Πρωτοχρονιάς, πολυεθνικές, αλλά και ελληνικές αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, όπως H&M και Inditex (Zara, Stradivarius, Pull & Bear, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti) αλλά και Attrativo, BSB, Toi&Moi, Pink Woman, Funky Buddha κ.ά., που διαθέτουν οργανωμένη παρουσία και στο ψηφιακό κανάλι έχουν πάρει θέση μάχης, προσφέροντας κάποιες από τις συλλογές τους με μειωμένες τιμές από 10% έως 50%. Όμως, στο ίδιο τέμπο κινούνται και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κυρίως όσες συμμετέχουν σε marketplaces.
Την ίδια ώρα online προσφορές με μειωμένες τιμές έως 50% έχουν λανσάρει και οι μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, όπως Intersport, Cosmos Sport, ZAKCRET Sports κ.λπ.
Με επιλεγμένες προσφορές και προγράμματα δόσεων επιδιώκουν να αναθερμάνουν το αγοραστικό ενδιαφέρον και οι αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όπως οι Κωτσόβολος, Public – Media Markt, Πλαίσιο κ.ά., καθώς και οι εταιρείες που εμπορεύονται είδη σπιτιού.
Επιπλέον, πολυκαταστήματα και αλυσίδες καλλυντικών προσφέρουν από τώρα ειδικά εκπτωτικά «πακέτα» για ορισμένα από τα προϊόντα τους.
Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος αναφέρεται στους 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών».
Αυτοί οι κανόνες είναι οι εξής:
– Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
– Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
– Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
– Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης).
– Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει.
– Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.