19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Οι διεθνείς συνθήκες προκαλούν ανησυχία για τις παγκόσμιες προμήθειες αργού πετρελαίου

    Οι διεθνείς συνθήκες προκαλούν ανησυχία για τις παγκόσμιες προμήθειες αργού πετρελαίου. Οι τρέχουσες δυναμικές της αγοράς – όπως η επιβράδυνση της Κίνας και ο τομέας των αερομεταφορών που εξακολουθεί να ανακάμπτει από την πανδημία Covid-19 – έχουν κρατήσει τη ζήτηση σχετικά υποτονική, αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει σύντομα.

    Ο διευθύνων σύμβουλος της Saudi Aramco Amin Nasser φοβάται ότι ο κόσμος δεν θα έχει αρκετή πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα για να αντιμετωπίσει αυτή τη μεταβολή.
    “Για το αργό πετρέλαιο, βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου υπάρχει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα που συμβάλλει στον μετριασμό των διακοπών”, δήλωσε ο Nasser στο CNBC.

    “Ωστόσο, δεν είμαι τόσο σίγουρος για τη μεσομακροπρόθεσμη προοπτική, διότι καθώς η εφεδρική ικανότητα διαβρώνεται, δεν θα έχουμε τη δυνατότητα να μετριάσουμε τυχόν βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες διακοπές, όπως συνέβη με την κρίση Ρωσίας-Ουκρανίας”.

    Η Aramco αντλεί περίπου το 10% της παγκόσμιας προσφοράς αργού πετρελαίου. Έχει μέγιστη ικανότητα άντλησης 12 εκατομμυρίων βαρελιών αργού την ημέρα, δήλωσε ο Nasser, και εργάζεται για την αύξησή της κατά ένα ακόμη εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα.
    Παρόλα αυτά, λέει, “θα πρέπει να ανησυχούμε για το μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο μέλλον.

    Νομίζω ότι θα υπάρξει πρόβλημα στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης”.

    Η τελευταία έκθεση για την αγορά πετρελαίου από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας που δημοσιεύθηκε σήμερα προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1,9 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2023 και θα φθάσει το ρεκόρ των 101,7 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα – με σχεδόν το μισό από αυτό να προέρχεται από την Κίνα.
    Εν τω μεταξύ, ο οργανισμός αναμένει ότι η αύξηση της προσφοράς πετρελαίου θα επιβραδυνθεί στο 1 εκατομμύριο βαρέλια ημερησίως την ίδια περίοδο.

    Ενώ η Aramco εργάζεται για την κατασκευή πρόσθετης παραγωγικής ικανότητας, “δεν νομίζω ότι είναι αρκετές οι επενδύσεις για να φέρουν πρόσθετη ικανότητα που θα χρειαστεί για τον εφοδιασμό της αγοράς”, δήλωσε ο Nasser.

    “Δεν θα μετριάσει μια κατάσταση όπου η ζήτηση αυξάνεται και αντισταθμίζει τη μείωση. Χρειάζονται πρόσθετες επενδύσεις αλλού, σε παγκόσμιο επίπεδο, για να καλυφθεί η παγκόσμια ζήτηση”.

    Οι επενδύσεις σε υδρογονάνθρακες έχουν μειωθεί εν μέσω της εστίασης στην απαλλαγή από τον άνθρακα, και οι κυβερνητικοί κανονισμοί σε πολλές χώρες αποθαρρύνουν την εξερεύνηση και τη γεώτρηση ορυκτών καυσίμων.

    Η Σαουδική Αραβία και πολλοί από τους εταίρους της στη συμμαχία των παραγωγών του ΟΠΕΚ έχουν επανειλημμένα ζητήσει την ταυτόχρονη επένδυση στους υδρογονάνθρακες και στην ενεργειακή μετάβαση για να αποφευχθεί μια μελλοντική συμπίεση του εφοδιασμού.

    Η διαφαινόμενη δυναμική προσφοράς-ζήτησης θα μπορούσε να ενισχύσει τις τιμές.
    Ο Maarten Wetselaar, διευθύνων σύμβουλος της ισπανικής πετρελαϊκής εταιρείας Cepsa, προέβλεψε ότι η τιμή του αργού πετρελαίου θα επιστρέψει σε τριψήφια τιμή το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

    “Σκεφτείτε το με αυτόν τον τρόπο”, δήλωσε ο Nasser. “Σήμερα έχουμε περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας.

    Η αεροπορική βιομηχανία βρίσκεται 1 εκατομμύριο βαρέλια κάτω από το προ-Covid περιόδου επίπεδο.

    Καθώς η αεροπορική βιομηχανία ανακάμπτει το 2023-24, αυτό είναι επιπλέον 1 εκατομμύριο βαρέλια.

    Σκεφτείτε το άνοιγμα της Κίνας και αυτό θα προσθέσει πραγματικά πολλά στην πλευρά της ζήτησης”.

    “Έτσι, όλοι αυτοί οι δείκτες τώρα, χωρίς να διαφαίνεται ύφεση – αν οι οικονομίες αρχίσουν να ανακάμπτουν και να βελτιώνονται, αυτό θα απαιτήσει επίσης πρόσθετη προσφορά. Επομένως, χρειάζεστε πρόσθετες επενδύσεις για να προετοιμαστείτε για αυτό που έρχεται”.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα