25 C
Athens
Sunday, May 12, 2024
More

    Οι αυξήσεις του κόστους στα συστατικά οδηγούν τις εταιρείες σε συρρίκνωση των προϊόντων-Η ακρίβεια χτύπησε την Mondelez

    Λιγότερα δημητριακά ή μπισκότα στο κουτί. Μειωμένες μεζούρες στο μπουκάλι. Πιο λεπτό ή λιγότερο χαρτί υγείας. Συσκευασίες που αλλάζουν και μικραίνουν ανεπαίσθητα, με παρεμβάσεις που πολλές φορές δεν τις πιάνει το μάτι. Κάποιες άλλες παραμένουν ίδιες, πλην όμως με περισσότερο αέρα και λιγότερο προϊόν.

    Οι μέθοδοι είναι πολλές. Το αποτέλεσμα το ίδιο.

    H νέα αυτή τάση ονομάζεται ως shrinkflation, από το «πάντρεμα» των αγγλικών λέξεων shrink (συρρικνώνω) και inflation (πληθωρισμός).

    Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκατοντάδες καταναλωτές ανεβάζουν βίντεο με τα συρρικνωμένα προϊόντα, εκφράζοντας ανοικτά τη δυσαρέσκειά τους.

    Μετά την Toblerone και τα Pringles, στο στόχαστρο έχουν βρεθεί τα μπισκότα Oreo, με την Wall Street Journal να γράφει για το «μεγαλύτερο σκάνδαλο Shrinkflation» μέχρι στιγμής και την εταιρεία να απαντά ότι η γέμιση δημοφιλή της μπισκότα παραμένει όπως ήταν.

    Στο δημοσίευμα γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στον Σέιν Ράνσονετ, ο οποίος εδώ και χρόνια -σχεδόν τελετουργικά κάθε βράδυ- συνηθίζει να βουτά τα Oreo στο γάλα του. Ώσπου έκανε τη θλιβερή διαπίστωση: το μπισκότα είχε μια πολύ μικρή στρώση κρέμας.

    Ο Ράνσονετ είναι ένας μόνο από τα πλήθη των θαυμαστών των Oreo που διαμαρτύρονται για το «λιγότερο προϊόν» και τονίζουν ότι τα μπισκότα μοιάζουν πλέον ελάχιστα με τις εικόνες  στη συσκευασία του Oreo.

    Τα Oreo, που φτιάχνονται από τον κολοσσό Mondelez, είναι τα μπισκότα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο περισσότερο από έναν αιώνα από τη δημιουργία τους.

    Τώρα, όμως, η καχυποψία κυριαρχεί με πολλούς να προσπαθούν να ανακαλύψουν την αλήθεια πίσω από την ποσότητα κρέμας που θα πρέπει να έχουν τα μπισκότα τους.

    Η Mondelez το διαψεύδει. Αν και τονίζει ότι έχει χρησιμοποιήσει διάφορες στρατηγικές τα τελευταία χρόνια για την καταπολέμηση του υψηλότερου κόστους για συστατικά όπως το κακάο και η ζάχαρη, από την αύξηση των τιμών χονδρικής έως τη συρρίκνωση των μεγεθών συσκευασίας, υποστηρίζει ότι δεν έχει πειράξει τη γέμιση.

    Οι τροποποιήσεις στα προϊόντα της Mondelez έχουν προκαλέσει κατακραυγή στο παρελθόν. Οι θαυμαστές της Toblerone εξεγέρθηκαν όταν η εταιρεία διεύρυνε τα κενά μεταξύ των «κορυφών» μιας από τις μπάρες σοκολάτας της στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2016. Η Mondelez επικαλέστηκε το αυξανόμενο κόστος των συστατικών για την επιβολή των αλλαγών, γεγονός που μείωσε το βάρος της μπάρας που πωλούνταν από τους λιανοπωλητές με έκπτωση.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα