19.8 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Οι… αναταράξεις της Boeing μετά το ατύχημα της Alaska Airlines

    “Μεγάλα καράβια, μεγάλες φουρτούνες” έλεγαν οι παλαιότεροι και στην περίπτωση της Boeing θα λέγαμε… “Μεγάλα αεροπλάνα, μεγάλες… αναταράξεις”!

    Η αποκόλληση τμήματος της ατράκτου στο αεροσκάφος που εκτελούσε την πτήση 1282 της Alaska Airlines, με τους 171 επιβάτες και τα 6 μέλη του πληρώματος, μόλις είχε απογειωθεί από το διεθνές αεροδρόμιο του Πόρτλαντ στο Όρεγκον και την ώρα που βρισκόταν στα 16.000 πόδια, φαίνεται να φέρνει τα πάνω κάτω στην εταιρεία, που μέχρι πριν από λίγες ημέρες μόνο ικανοποιημένη θα μπορούσε να δηλώνει από τις συμφωνίες που έκλεισε το 2023 σε νέες παραγγελίες αεροσκαφών. 

    Οι εικόνες που κοινοποιήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έδειχναν την τρύπα στο πλάι του αεροσκάφους και τους επιβάτες να χρησιμοποιούν μάσκες οξυγόνου.

    Καθηλωμένα στο έδαφος 171 Boeing

    Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δήλωσε το Σάββατο ότι περίπου 171 αεροσκάφη παγκοσμίως θα επηρεαστούν από την οδηγία έκτακτης αξιοπλοΐας, η οποία απαιτεί να επιθεωρούνται τα αεροσκάφη πριν πετάξουν ξανά. Η εντολή ισχύει για τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες και τους αερομεταφορείς που δραστηριοποιούνται στην επικράτεια των ΗΠΑ.
    Η μετοχή της Boeing σημείωσε πτώση στις ηλεκτρονικές προσυνεδριακές συναλλαγές της Δευτέρας 8 Ιανουαρίου, καθώς οι αγορές επηρεάστηκαν από την είδηση ότι η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας διέταξε την προσωρινή καθήλωση δεκάδων αεροσκαφών Boeing 737 Max 9.

    Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών έχει ξεκινήσει έρευνα για την έκρηξη.

    «Η ασφάλεια θα συνεχίσει να αποτελεί γνώμονα για τη λήψη αποφάσεων καθώς βοηθάμε την έρευνα του NTSB για την πτήση 1282 της Alaska Airlines», ανέφερε σε δήλωσή του ο διοικητής της FAA Μάικ Γουίτακερ.

    Από τα 171 αεροσκάφη που έχουν καθηλωθεί βάσει της οδηγίας, η United Airlines έχει 79 και η Alaska 65, ενώ τα υπόλοιπα 74 κατανέμονται σε έξι άλλες αεροπορικές εταιρείες. Το 178θέσιο αεροσκάφος που υπέστη έκρηξη την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου, παραδόθηκε στην Alaska Airlines στις 11 Νοεμβρίου.

    Αν και οι απαγορεύσεις πτήσεων μεγάλης κλίμακας από τις αεροπορικές αρχές είναι σπάνιες, η FAA παρακολουθεί στενά το Boeing 737 Max από τότε που δύο θανατηφόρα δυστυχήματα πριν από πέντε χρόνια ανάγκασαν την παγκόσμια απαγόρευση πτήσεων του αεροσκάφους.

    Η έκρηξη “έβγαλε στη φόρα” προβλήματα ποιότητας

    Παρόλο που είναι πολύ νωρίς για να προσδιοριστεί η αιτία της αποκόλλησης ατράκτου, οι ειδικοί δήλωσαν ότι η έρευνα θα μπορούσε να αναζωπυρώσει μια συζήτηση σχετικά με τα πρόσφατα προβλήματα ποιότητας, εάν ένα ζήτημα παραγωγής ήταν η βασική αιτία της αποκόλλησης του πάνελ του MAX 9.

    Η Boeing έχει εισαγάγει ρομποτικά συστήματα στην κατασκευή του 737, αλλά στοχεύει σε πιο τολμηρές ψηφιακές μεταρρυθμίσεις σε μελλοντικά προγράμματα, στο πλαίσιο μιας αυξανόμενης μάχης για τη στρατηγική παραγωγής με την Airbus, ενώ εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ζητήματα εφοδιαστικής αλυσίδας και εργασίας.

    Οι πρόσφατες αναποδιές στην παραγωγή του 737 περιλαμβάνουν χαλαρό ή ελλιπές υλικό στο σύστημα πηδαλίου δύο αεροσκαφών MAX, ακατάλληλα διανοιγμένες οπές που έγιναν από την Spirit και τη λανθασμένη σύνδεση των βραχιόνων που ενώνουν την πρύμνη της ατράκτου του MAX με την ουρά του.

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα