20.9 C
Athens
Friday, November 22, 2024
More

    Οι αγροκτηνοτρόφοι στη Βρετανία μετά το Brexit

    Βρετανοί κτηνοτρόφοι γενεαλογικών ζώων μπορεί να χρειαστεί να επενδύσουν στις δικές τους εγκαταστάσεις «γραφειοκρατίας» στη Γαλλία για να φτάσουν στην αγορά της ΕΕ

    Ο αγρότης Geoff Roper, ο ιδιοκτήτης του Wessex Lowlines στο Dorset, με τον ταύρο του Conker
    Ο αγρότης Geoff Roper, ο ιδιοκτήτης του Wessex Lowlines στο Dorset, με τον ταύρο του Conker. Φωτογραφία: Adam Fradgley/Exposure Photography

    Βρετανοί αγρότες που εξάγουν ζώα στην ήπειρο προσπαθούν να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις για ελέγχους «γραφειοκρατίας» από κτηνιάτρους στη Γαλλία που κοστίζουν εκατομμύρια λίρες – και μπορεί ακόμη και να το πληρώσουν οι ίδιοι.

    Οι κτηνοτρόφοι στη Βρετανία δεν μπορούν να εξάγουν τα γενεαλογικά βοοειδή, τα πρόβατα και τους χοίρους τους στην ΕΕ, επειδή κανείς δεν έχει κατασκευάσει σταθμούς συνοριακού ελέγχου όπου οι κτηνίατροι μπορούν να ελέγχουν τα ζώα πριν εισέλθουν στην ενιαία αγορά.

    Καμία ιδιωτική εταιρεία στη Γαλλία δεν έχει προετοιμαστεί μέχρι στιγμής να επενδύσει τα εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται για την κατασκευή μιας εγκατάστασης, με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι βρετανικές εξαγωγές στην ηπειρωτική Ευρώπη μετά το Brexit .

    Τώρα η Εθνική Ένωση Αγροτών (NFU) σχεδιάζει να ρωτήσει τους αγρότες εάν θα βοηθήσουν στη χρηματοδότηση της διευκόλυνσης οι ίδιοι. Εν τω μεταξύ, ορισμένοι κτηνοτρόφοι λένε ότι τους απομένουν μόνο μήνες για να κλείσουν τις εξαγωγικές τους δραστηριότητες, ενώ άλλοι μετακομίζουν στην ΕΕ.

    Ο John Royle, επικεφαλής σύμβουλος ζώων στο NFU, προσπαθεί να σώσει Βρετανούς αγρότες που ειδικεύονται στην εκτροφή βραβευμένων βοοειδών, προβάτων και χοίρων που στη συνέχεια χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν τα δικά τους κοπάδια και κοπάδια.

    «Πρόκειται για ζώα υψηλής αξίας, περιζήτητα, υψηλής υγείας», είπε. «Ταξιδεύουν σε καλύτερες συνθήκες από ό,τι θα κάναμε εσείς ή εγώ σε ένα πλοίο ή στο τούνελ. Αν σκεφτεί κανείς τι κόστισε το Brexit στις χώρες και στις δύο πλευρές των συνόρων, με μια μέτρια επένδυση θα μπορούσαμε να ξαναρχίσουμε το εμπόριο προς όφελος τόσο των Βρετανών όσο και των Ευρωπαίων κτηνοτρόφων».

    Ουρά φορτηγών στο λιμάνι του Ντόβερ τον περασμένο μήνα.
    Ουρά φορτηγών στο λιμάνι του Ντόβερ τον περασμένο μήνα. Φωτογραφία: Gareth Fuller/PA

    Τα προβλήματα με το να είσαι τρίτη χώρα έχουν γίνει πιο ξεκάθαρα για τους ταξιδιώτες στο Ντόβερ, με έξι ώρες καθυστερήσεις τον περασμένο μήνα που προκλήθηκαν από ελέγχους στα βρετανικά διαβατήρια και την έλλειψη συνοριακών σταθμών. Ωστόσο, τα λιμάνια στο Ηνωμένο Βασίλειο και την ΕΕ έχουν λάβει τουλάχιστον κάποια βήματα για να προετοιμαστούν για τη γραφειοκρατία του Brexit που επηρεάζει τους τουρίστες. Όχι τόσο για τα ζώα.

    Το 2019, ο Royle άρχισε να γράφει σε λιμάνια από το Hook of Holland και το Zeebrugge στο Calais και το Dieppe, ζητώντας τους να δημιουργήσουν μια εγκατάσταση, αλλά κανένας από αυτούς δεν ενδιαφέρθηκε. Τελικά, βρήκε μια μικρή γαλλική οικογενειακή εταιρεία που ονομαζόταν Qualivia, η οποία ήταν έτοιμη να υποβάλει αίτηση για την κατασκευή μιας εγκατάστασης στο Καλαί λίγο έξω από το λιμάνι.

    Η Qualivia, την οποία ο Royle περιέγραψε ως «πραγματικά καλούς κτηνοτρόφους», έχει λάβει άδεια από τις γαλλικές αρχές και αναμένει να λάβει έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύντομα.

    Ωστόσο, η εταιρεία ζήτησε διαβεβαιώσεις ότι θα ανακτήσει το κόστος κατασκευής ενός σταθμού συνοριακού ελέγχου, εν μέσω φόβων για το μέλλον των εξαγωγών ζώων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

    «Ουσιαστικά, αυτό που κάνουμε τώρα είναι να βοηθήσουμε την Qualivia να βρει τα κεφάλαια για την κατασκευή αυτής της υποδομής», είπε ο Royle. «Και αυτό μπορεί να χρειαστεί επένδυση από επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου. Που είναι γελοίο, έτσι δεν είναι; Λόγω του Brexit , πρέπει να χρηματοδοτήσουμε τις δικές μας εγκαταστάσεις στη Γαλλία για να μεταφέρουμε τα ζώα μας σε ευρωπαίους πελάτες».

    Πρόσθεσε ότι αν και στελέχη του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Τροφίμων και Αγροτικών Υποθέσεων (Defra) προσπάθησαν να βοηθήσουν, «δεν υπήρξε βοήθεια από την κυβέρνηση. Κανένα.” Οι Βρετανοί κτηνοτρόφοι έστελναν περίπου 500 αποστολές ετησίως, που κυμαίνονταν από έναν μόνο ταύρο αναπαραγωγής Aberdeen Angus ή ένα ζευγάρι προβατίνες έως 30 χοίρους αναπαραγωγής.

    Ο Royle βοηθά έναν κτηνοτρόφο που εγκαταστάθηκε στην Αγγλία λόγω των υψηλών προτύπων υγείας των ζώων: «Πρόκειται για μια μεγάλη επιχείρηση εκτροφής χοίρων όπου εκτρέφουν ζώα πυρήνα, στην κορυφή της πυραμίδας αναπαραγωγής, και μπορεί να χρειαστεί να μετεγκατασταθούν στην Ευρώπη , ουσιαστικά κλείνοντας την επιχείρησή τους στο Ηνωμένο Βασίλειο, κάτι που δεν είναι αυτό που θέλουν να κάνουν».

    Ένα άλλο θύμα της απουσίας γραφειοκρατίας είναι ο Geoff Roper, ο οποίος εισήγαγε αυστραλιανά βοοειδή Lowline στη φάρμα του στο Dorset, Wessex Lowlines, πριν από 12 χρόνια, βλέποντας τις δυνατότητες μιας φυλής που είναι μικρότερη από άλλα βοοειδή και συνήθως χρειάζεται μόνο να τραφεί με γρασίδι. , αντί για ζωοτροφές με σιτηρά, γεγονός που την καθιστά πιο βιώσιμη.

    «Έχουμε δημιουργήσει πολλά κοπάδια στην Ευρώπη – στα Πυρηναία, κάτω στο Μπορντό και στο Βέλγιο, και πάνω στην Ελβετία και τη Γερμανία», είπε ο Roper. «Και το κάνουμε αυτό εδώ και αρκετά χρόνια – είμαστε γνωστοί ως το κέντρο αριστείας για αυτά τα προϊόντα στην Ευρώπη».

    Έχει πέντε Ευρωπαίους πελάτες που έχουν πληρώσει καταθέσεις για τη Lowlines και κάποιοι περίμεναν εδώ και δύο χρόνια. Ο Roper υπολογίζει ότι έχει χάσει 150.000 λίρες μέχρι στιγμής.

    «Μόλις σταμάτησε τις ταμειακές μας ροές νεκρές. Έχω αποθέματα αξίας μισού εκατομμυρίου λιρών, τα μισά από τα οποία θα πρέπει να πάνε στην Ευρώπη – 50 από αυτά είναι έτοιμα τώρα – αλλά δεν μπορούμε να τα μεταφέρουμε. Σκοπεύω να συνεχίσω να χρηματοδοτώ αυτήν την επιχείρηση μέχρι τον Μάιο του επόμενου έτους. Αν δεν το γνωρίζουμε μέχρι τον Μάιο, έχουμε κάποια σημαντικά ζητήματα».

    Ο διευθυντής της φάρμας της Roper, Sam Maughan, είπε: «Αυτό ήταν εντελώς απροσδόκητο – εμπιστευτήκαμε τις δυνάμεις ότι θα υπήρχε μια βραχυπρόθεσμη διακοπή και όλα θα λειτουργούσαν ξανά. Απλώς φαίνεται να γίνονται πολλά χρήματα. Σίγουρα η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου έχει ευθύνη απέναντι στις επιχειρήσεις του Ηνωμένου Βασιλείου που παρέχουν για αυτήν τη χώρα».

    Ένας εκπρόσωπος της Defra δήλωσε: «Είναι ευθύνη των χωρών και των αρχών της ΕΕ να εγκρίνουν τον χαρακτηρισμό και τη λειτουργία αυτών των εγκαταστάσεων. Ωστόσο, υποστηρίζουμε τις προσπάθειες της βιομηχανίας να πιέσει για την κατασκευή του BCP [συνοριακός σταθμός ελέγχου] και συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με Γάλλους αξιωματούχους για αυτό το θέμα».

    Τελευταία Άρθρα

    Σχετικά Άρθρα