Σε ρόλο μηχανοδηγού ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης δίνει το σήμα της επανεκκίνησης των δρομολογίων της Hellenic Train ξεχνώντας ότι τόσο η Hellenic Train όσο και ο ΟΣΕ είναι οι εμπλεκόμενοι στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών με τους 57 νεκρούς και η έρευνα της Δικαιοσύνης είναι σε εξέλιξη.
Ο υπουργός με την παρουσία του στην καμπινα του μηχανοδηγού θέλει να …πει στο επιβατικό κοινό ότι έχει αποκατασταθεί η ασφάλεια του δικτύου ενώ ξεχνά ότι οι 57 νεκροί οδήγησαν σε παραίτηση τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν βγάλει από το κάδρο την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων που είναι η μόνη αρμόδια Αρχή να δώσει βεβαιώσεις για την ασφαλή μετακίνηση των επιβατών με τον σιδηρόδρομο.
Η διοίκηση του ΟΣΕ με τον διευθύνοντα σύμβουλο κ Παναγιώτη Τερεζάκη συμμετείχε και αυτός με τη σειρά του στο επικοινωνιακό σόου στην επανεκκίνηση του δρομολογίου Αθήνας – Θεσσαλονίκης, αλλά ως επικεφαλής του ΟΣΕ δεν εξέδωσε ανακοίνωση που να ενημερώνει το επιβατικό κοινό αναφορικά με την στελέχωση των σταθμαρχών και κυρίως, οι σταθμάρχες με μπλοκάκι αναλαμβάνουν θέσεις ευθύνης ή έχουν περιοριστεί σε δευτερεύοντα καθήκοντα όπως ζήτησε η ΡΑΣ λόγω της μη ικανοποιητικής τους εκπαίδευσης.
Τα θέματα ασφαλείας του επιβατικού κοινού λαμβάνουν επικοινωνιακό χαρακτήρα και μόνο.
Ο υπουργός Επικρατείας έχει θέσει στο περιθώριο τη ΡΑΣ η οποία συστάθηκε με Ευρωπαϊκή Οδηγία και με νόμο που ψήφισε η Βουλή των Ελλήνων . Οι αρμοδιότητες της ΡΑΣ απορρέουν από το άρθρο 28 του ν.3891/2010 (Α 188).
Να σημειωθεί ότι η πρόεδρος της ΡΑΣ κα Ιωάννα Τσιαπαρίκου έχει λάβει τις απαντήσεις του ΟΣΕ αναφορικά με την ποιότητα της εκπαίδευσης των σταθμαρχών αναγγέλλοντας παράλληλα και πρόστιμο 100.000 ευρώ ανά ημέρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες η σχετική απόφαση της ΡΑΣ θα εκδοθεί μετά το ΠΑΣΧΑ. Άγνωστο παραμένει ακόμη αν η Hellenic Train έχει δώσει απαντήσεις στην Εποπτεύουσα Αρχή . Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι η διοίκηση των Ιταλών της Hellenic Train δεν έχει προσδιορίσει το ύψος της αποζημίωσης στις οικογένειες των θυμάτων. Επιπλέον η δικαστική έρευνα λόγω της έλλειψης Ανεξάρτητης Αρχής Διερεύνησης Ατυχημάτων σημαντικό ρόλο στην υπόθεση έχει η Τροχαία Λάρισας ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει ζητηθεί η αρωγή της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων που γνωρίζει τα επίπεδα ασφαλείας τόσο για τον ΟΣΕ όσο και την Hellenic Train.
Τίμος Δούσμανης dousmanhs@pointmedia.gr